1.uzd. Saliec tekstā pieturzīmes! ( 11 p.) 2.uzd. No iekavās dotajiem vārdiem izvēlies un uzraksti pareizo! ( 6 p.) 3.uzd. Svītriņu vietā ieraksti vajadzīgo burtu! ( 4 p.) 1. Vārdi „mīļš” un „mīksts” nepalīdzēs izskaidrot kādēļ lācītis Tedijs nodzīvojis jau simt gadu kā iespējams visu laiku populārākā rotaļlieta. 2. Daudziem bērniem dodoties sapņu valstībā šī rotaļlieta ir pirmais pieķeršanās objekts. 3. Emocijām pildīta noslēpumainība ko iemieso Tedijs ļauj izskaidrot kādēļ tūkstošiem plīša lāču nevis zaķu vai bārbiju tika novietoti 11.septembra teroraktu upuriem. 4. Arī pēc čečenu teroristu ķīlnieku krīzes Maskavas teātrī viens no spil_tākajiem attēliem _________(kas / kurš) palicis atmiņā ir meitene kura cieši piekļāvusi savu rotaļu lācīti. 5. Protams daudzi pieaugušie ____________ ( zin / zina) kādēļ viņi pieķer_s rotaļlāčiem. 6. Piemēram ik gadus Ziemassvētku brīvdienās daudzviet ASV redzami drukni motociklistu brālības locekļi kas savos tetovētajos bicepsos iežmieguši lācēnus lai dāvinātu trūcīgajiem bērniem. 7. Mēs nekad nesaņemsim atzinību bet apvainojumus saka viens no bijušajiem motociklistu līderiem Sonijs Bergers kuram šī ideja radās 70 gados. 8. Pirms 12 gadiem Rokvilas policistiem Tediji bija jāvadā patruļmašīnās lai dāvinātu bērniem kuri cietuši autoavārijās vai ugunsgrēkos vai ģimeņu konfliktos. 9. Kad ar bērniem notiek kas traumatisks piebil_t pensionēts psihologs Bobs Bekers viņi apjūk nesapra_dami kas noticis un nejūtas droši. 10. Lācēns var palīdzēt tikt pāri kā bezpalīdzībai un bailēm tā arī dusmām un depresijai. 11. Tas _________ ( itkā / it kā) pasaka lai __________ ( pa / par) viņu kāds parūpējas un bērnam vairs ____________ ( neparko / ne par ko) nav jādomā kā _____________ ( tikai / tikkai) par jaunu draugu. ( Pēc „Sestdienas” materiāliem) 4.uzd. No piedāvātajiem vārdiem izveido un uzraksti sinonīmu rindas, ievērojot alfabētisko secību! Vārdus, kam nav sinonīmu, izraksti atsevišķi un skaidro to nozīmi! ( 8 p.) Valgs, liga, griezīgs, nebēdnis, nīgrs, spalgs, rosīgs, bēda, palaidnis, mitrs, līksts, delveris, skaudrs, negausis, liksta, draiskulis, mikls, auša. 1. ___________________________________________________________________ 2. ___________________________________________________________________ 3. ___________________________________________________________________ 4. ___________________________________________________________________ 1. ______________ - ___________________________________________________ 2. ______________ - ___________________________________________________ 3. ______________ - ___________________________________________________ 4. ______________ - ___________________________________________________ 5.uzd. Iesaisti katru vārdu divos teikumos tā, lai katrā teikumā tas būtu citas vārdšķiras vārds! (4 p.) Kopa __________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Ātri ___________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7.uzd. Teikumos atrodi īpatnējus leksiskas slāņus: izraksti tos, minot leksikas slāni, un izskaidro to nozīmi!( 7 p.) Piemērs. Tupenis ( apvidvārds) – kartupelis 1. Beidzot viņi aizbrauca uz miestiņu. __________________________________________________________________ 2. Latviešu valodā darbības vārdus darina no prefiksiem aiz-,ap-, at-, no- un citiem. __________________________________________________________________ 3. Šīs stiķenes ir ļoti gardas. __________________________________________________________________ 4. Mani māc nostalģija. __________________________________________________________________ 5. Uzsedz man deķīti! __________________________________________________________________ 6. Vakar disenē iepazinos ar interesantu džeku. __________________________________________________________________ 8.uzd. Uzraksti frazeoloģismus pēc zīmējumiem! ( 4 p.)