| Atbilžu arhīvs | № 53147, Ķīmija, 10 klase Aizpildi tukšās vietas tekstā, izmantojot ķīmisko elementu periodisko tabulu | | |
| |
ievinja188 | 3. perioda II A grupas 12 elements V A grupas 15 elements 2, +2, MgO bāziska 5, +5, P2O5 skāba -3, Mg3P2 | | |
| |
leila | 3;2;s;5;p;2;+2;MgO;bāziskā;5;+5;P2O5;skābā;-3;Mg3P2 P.S.: Dotās atbildes pēc kārtas ieraksti tukšajos laukumos! | |
| | № 53151, Ķīmija, 11 klase 40.37.Uzrakstiet vienādojumus 2-aminopropānskābes reakcijām a) ar etanolu; d)ar kālija hidroksīdu 40.39.Uzrakstiet vienādumus reakcijām, kurās var realizēt šādas pārvērtības b)CaC2 -> C2H2 -> ? -> CH3COOH -> clCh3COOH -> NH2CH2COOH -> N2 | | |
| |
leila | 40.37.a) H3C-CH(uz leju NH2)-COOH+C2H5OH->(uz bult. temp. un H2SO4) ->H3C-CH(uz leju NH2)-COO-C2H5+H2O b)H3C-CH(uz leju NH2)-COOH+KOH->H3C-CH(uz leju NH2)-COOK+H2O 40.39.b)CaC2+2H2O->Ca(OH)2+C2H2 C2H2+H2O->H3C-CHO H3C-CHO+CuO->H3C-COOH+Cu H3C-COOH+Cl2->ClH2C-COOH ClH2C-COOH+NH3->NH2CH2COOH+HCl 4NH2CH2COOH+5O2->(temp.) 2N2+4CO2+10H2O | |
| № 53172, Ķīmija, 11 klase Būšu ļoti pateicīgs , ja kāds man uzrakstīs pārvērtību ķēdīti ķimija (jebkādu) , jau iepriekš paldies .... | | |
| |
siikaa22 | Ceru, ka nepārpratu uzdevumu. Šeit parādīšu, kā no amonjaka var iegūt slāpekļskābi. Reakcijas: 1) N2+3H2-> 2NH3 2) 4NH3+5O2-> 4NO+6H2O 3) 2NO+O2-> 2NO2 4) 2NO2+H2+O2-> 2HNO3
Un pati virkne: 2NH3 -> 4NO -> 2NO2 -> 2HNO3 | |
| № 53177, Ķīmija, 10 klase Izveido pareizas definīcijas, ievietojot atbilstošo dotos jēdzienus apgalvojumā! Homologu rinda, funkcionālā grupa, izomēri, organiskās vielas. a)......... deg un karsējot pārogļojas. b).............. ir līdzīgi savienojumi, kas atšķiras ar –CH2 – grupu skaitu. c)........... nosaka savienojumu klasei raksturīgās īpašības. d).........ir savienojumi ar vienādu sastāvu, bet dažādu uzbūvi un īpašībām. | | |
| |
siikaa22 | a) organiskās vielas b) homologu rinda c) funkcionālā grupa d) izomēri | |
| № 53178, Ķīmija, 10 klase Ieraksti tekstā trūkstošos vārdus! Latvijā organiskās ķīmijas pirmsākumi meklējami 19. gadsimta sākumā, kad ievērojamais ķīmiķis dabaszinātnieks Dāvids Hieronīms Grindelis, strādādams Rīgā, “Ziloņa aptiekā,” veica pirmos pētījumus. Viņa pētījumi ir uzskatāmi par pirmsākumu Latvijas ............ ķīmijas attīstībā.Šodien mūsu dzīve nav iedomājama bez šīs nozares svarīgiem ražojumiem - ............. un ......... . Viens no Latvijas lielākajiem nozares uzņēmumiem - ............ nosaukts par godu zinātniekam; uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir ....... un ........
| | |
| |
laurita | 1. organiskās 2. - 3. - 4. Grindeks 5. oriģinālproduktu, patentbrīvo 6. aktīvo farmaceitisko vielu pētniecība, izstrāde, ražošana un pārdošana. | |
| | № 53188, Ķīmija, 10 klase 1.) Kāpēc šķīdumu pH vērtības dažādos sāļu ūdensķīdumos ir atšķirīgas? 2.)Cik liela būs Kālija hlorīda disociācijas pakāpe, ja 10 ml 0,1M kālija hlorīda šķīduma atšķaidīs līdz 1000ml? (risinajums) 3.)Cik liela būs Kālija hlorīda disociācijas pakāpe, ja 100 ml 0,1M kālija hlorīda šķīduma atšķaidīs līdz 1000ml? (risinajums) 4.)Divi ogotāji mežā lasīja mellenes. Viens ogotājs rokas pēc tam nomazgāja ar ziepēm un tāš kļuva zilas, otrs nomazgāja rokas ar citronskābi un tās kļuva sarkanas. Izskaidro kāpēc tā? | | |
| |
zane-pele | Risinājums ir failā, ja ir vel kādi jautājumi, vari rakstīt personīgi, jo centos visu izskaidrot, lai saprastu. ;) | |
| № 53199, Ķīmija, 11 klase Ķīmijā esmu pilnīga nulle,lai kā cenšos,neko nsaprotu.Vai kāds lūdzu lūdzu varētu izpildīt pielikumā esošos uzdevumus,un vai kādam nav šim pašam darbam 2.variants....??? | | |
| |
siikaa22 | Šo kontroldarbu es rakstīju pirms 2.nedēļām.
1.var. 1.uzd. 1)Jā, 2)Nē, 3)Jā, 4)Jā 2.uzd. Ag+2HNO3->AgNO3+NO2+H2O (jāsaliek ir vēl joni, šo reakciju tev nosūtīšu uz atsevišķas lapas ar visiem joniem) Ag-e->Ag N+e->N 3.uzd. A) 2NH3 B) 4NO C) 2NO2 D) 2HNO3
V(N2)=4,48m³ m(KNO3)=? n(N2)=V/Vo=4,48/22,4=0,2 kmol n(KNO3)=0,4 kmol m(KNO3)=n*M=0,4*101=40,4 kg Kālija nitrātu izmanto kā minerālmēslojumu. 4.uzd. V(H2O)=1l=m(H2O)=1000g V(NH3)=224l w(NH3)=? n(NH3)=V/Vo=224/22,4=10 mol m(NH3)=n*M=10*17=170 g m(šķ.)=m(NH3)+m(H2O)=170+1000=1170 g w(NH3)=170/1170=0,14*100=14% | |
| № 53218, Ķīmija, 11 klase 1.Pb + HNO3 koncentreeta.-> 2. Al +HNO3 konc.-> 3.Zn+HNO3 konc.-> 4. Mg+HNO3 konc. -> 5. Cu+ HNO3 konc.-> 1. Al+HNO3 atsk-> 2.Cu+HNO3 atskaidiita-> 3.Zn+HNO3 atsk-> 4.Mg+HNO3- atsk-> 5. Pb+HNO3 atsk. -> | | |
| |
sin11 | koncentrētām ir šāds risinājums Pb+4HNO3konc.-> Pb(NO3)2+2NO2+2H2
Atšķaidītām Cu+2HNO3->Cu(NO3)2+H2 | |
| № 53220, Ķīmija, 11 klase Rūpniecības uzņēmuma notekūdeņos konstatēti Na, SO4 , PO4 un HCO3 joni. Kura jona nokļūšana ezera ūdenī veicinās ezera aizaugšanu?
Lauksaimniecības uzņēmuma notekūdeņos konstatēti Ca, Na, NO3 un HCO3 joni. Kura jona nokļūšana upes ūdenī veicinās upes aizaugšanu?
Prognozē, kurai mājai jumta korozijas process norisināsies ātrāk: a) ja māja atrodas lielas automaģistrāles tuvumā; b) ja māja atrodas laukos, meža vidū. Atbildi pamato!
Lūdzu palīdziet, pēc iespējas ātrak!
| | |
| |
vital989 | 1) PO4
2) NO3
3) b, т.к около леса более сырая среда, крыша будет подвержена окислительной реакции | |
| | № 53221, Ķīmija, 10 klase Kastīte, kurā glabājās medaļas bija no tumši pelēka metāla, kas vietām bija kļuvis sarkanbrūns. 1. medaļa bija kļuvusi gandrīz melna, 2. medaļa bija sarkanbrūna, vietām ar tumšiem un zaļganiem plankumiem, bet 3. medaļa bija spoža, dzeltenīga. Izskaidro, kāpēc dažu medaļu izskats bija mainījies? Prognozē, no kāda materiāla varēja būt izgatavota kastīte un medaļas! Kastīte? 1. medaļa? 2. medaļa? 3. medaļa? Iesaki, kā pareizi glabāt metāliskas piemiņas lietas, lai tās nemainītu savu izskatu!
| | |
| |
vital989 | Из-за сырости в металической коробке, пошла реакция окисления меди ( Сu) поэтому медали поменяли цвет... Коробку можно было сделать из дерева или пластмассы , а медали можно было сделать из нержавеющей стали.... Металлические предметы лучше хранить в сухом месте, например в деревянной коробке на полке | |
|
|