| Atbilžu arhīvs | № 42626, Latviešu literatūra, 11 klase Tā zilā ilgu puķe
Tā zilā ilgu puķe, tā nav ne še, ne te Tā puķe, tā zilā puķe - nez, kur tā augusi? To puķi, to zilo puķi - kur gan lai meklē to? Cik simtu tūkstošs jūdžu pie viņas jāceļo?
Pēc zilās ilgu puķes ir velti meklēts sen, Bet vienmēr meklētājus no jauna ilgas dzen Tā zilā ilgu puķe, lai ir kā pasaule Tā puķe, tā zilā puķe ir tomēr jāmeklē
Analizēt dzejoli. 1.dzejoļa motīvs-par ko vēsta dzejolis. 2.liriskā "es" pārdzīvojums 3.dzejoļa kompozīcija,pankta forma,ritms. 4.dzejoļa tēli(raksturojums) 5.mākslinieci. izteiksmes līdzekļi. 6.rakstur.dzejolī paustā pārdzīvojma aktualitati | | |
| |
Triobet | 1. Pazaudēta puķe. Dzejolis vēsta par to ka, jasaudzē puķes, lai pēctam nevajadzēu viņus meklēt. 2. Autora pārdzīvojums ir par puķēm, ka tas cilvēks kurš meklē puķi, viņš nevar to atrast. 3. 2 panti, katrā pantā pa 4 rindas. Ritms - sinhroniskais. 4. Puķē: zila, meklēta. 5. epitets: zilo puķi; salidzinājums - zilā ilgu puķe, ir kā pasaule. 6. Vajag labi atteicaties ar dabu, un tad būs visas uķes un nevajadzēs viņus meklēt. | | |
| |
pucite | 1.Dzejoļis vēsta par mīlestību 5. Māklsinieciskie izteiksmes līdzekļi ir zilā puķe, kas simbolizē ilgas !! 6. dZEJOĻI par nepiepildītu mīlestību būs aktuāli visos laikos, jo bez mīlestības cilvēks ir tukšs, tādēļ arī visi tik ļoti tiecas un meklē mīlestību, jo tā padara mūsu dzīvi krāšņaku un pilnvērtīgāku! | |
| | № 42627, Latviešu literatūra, 11 klase Jāņa Ezeriņa noveles teksta interpretācija.
Izlasīt kādu izvēlētu Jāņa Ezeriņa noveli pēc izvēles: “Mērkaķis”, “Muitnieks un varizejs”, “Pusdienas ar mūziku”, “Šaha partija”, “Zvanītājs”, “Prātnieka atriebšanās”, “Kaprači”, “Joču pirts”, “Kādas blusas stāsts”, “Bēres”, “Vecais pulkstenis”, “Jaunsaimnieks Čukans”, “Bendesmaiss”, “Burbeka tēva noslēpums”, “Tornis”.
Veikt teksta analīzes uzdevumus pēc prozas teksta analīzes kritērijiem.
1.Raksturojiet prozas darba tēmu! 2.Raksturojiet prozas darba problēmu! 3.Raksturojiet prozas darba vēstījumu! 4.Raksturojiet prozas darba varoņus! 5.Raksturojiet prozas darba valodu (leksiku, t | | |
| |
disko_diva | Jānis Ezeriņš „Zvanītājs”
Jāņa Ezeriņa noveles „Zvanītājs” galvenā tēma ir cilvēku kaislīgā mīlestība pret savu darbu, kas kļūst par dzīves jēgu. Krišs Krustdēls, noveles galvenais varonis, ir baznīcas zvanītājs. To nevar nosaukt par vienkārši darbu, tas bija viņa aicinājums. „Jau divdesmit gadus viņš kāpa savā tornī, nesaņemdams ne grašā atlīdzības.”
Turpinājums failā. | |
| № 42702, Latviešu literatūra, 7 klase Grāmata: LAT 2. Latviešu literatūra 7.kl. Lasāmā grāmata (Kalve A. u.c.) Uzdevuma numurs: 48(145) Kas notiks , ja nakotnei patiesham tagadne atnems visus skaistos , vertigos , pepilditos brizhus. | | |
| |
Triobet | Ja atņems visu skaistumu, viss kas bija cilvēkiem labs, viņas dzīve paliks pēlēka ne interesanta. Viņi darīs katru dienu vienu un to pašu un nekad nekad nevarēs papriecāties par to, kas bija pagātne vai arī, kas vel varētu būt. Priecāries un tas kas bija jau vaajg tagad, pēctam to izdarīt nevar, vai nu tas būs tagad, vai nu nebūs nekad. | | |
| |
cittrons | nakotne bus ļoti slikta un tu vēlētos, kaut tu būtu dzīvojis agrākos laikos. | | |
| |
cat11 | Cilvēks aizmirsīs kas ir prieks! visi būs drūmi! mēs busim ka baltajā mākonī punktiņš melns! | | |
| |
kristux... :* | Mūsu dzīve būs neizteiksmīga un vienmuļa. Būs skumji... :( | |
| № 42737, Latviešu literatūra, 7 klase Ko man māca pasaka | | |
| |
kristux... :* | pasaka māca, ka pasaulē ir arī ļaunums, bet vienmēr uzvar labais. Pasaka māca mīlēt katru dzīvu būtni, māca par gudrību... | | |
| |
zoss | Pasakas māca labsirdību, iecietību un godīgumu! Pasakās tiek attēlots, ka ļaunais nekad beigās neuzvar! Uzvar labais! | | |
| |
Rob4iX | Pasakas rosina iztēli, māca labi uzvesties, neuzticēties svešiniekiem u daudz ko citu atkarībā no pasakas... | | |
| |
Triobet | Pasaka māca cilvēkiem , ka idzīvot un kā rkoties labāk. Un pasakas beigās ir secinājums, kas bija tomēr labi un kas ir slikti. | | |
| |
Chiepinja | Pasaku terapija ir vissenākais terapijas veids pasaulē, jo šos brīnumstāstus gadu simtiem stāstījušas mūsu vecmāmiņas, vecvecmāmiņas un vecvecmāmiņas. Reti kurš esam uzauguši bez pasaku klausīšanās vai lasīšanas.
Turpinājums failā. | |
| № 42743, Latviešu literatūra, 9 klase Varbūt kādam ir aizķērusies kāda laba eseja.. jebkāda tēma.. 1- 2lpp.. vēlams.. | | |
| |
cittrons | Otrais pasaules karš ir lielākais bruņotais konflikts cilvēces vēsturē un iesaistīja vairumu pasaules valstu. Tas notika no 1939. gada līdz 1945. gadam starp Ass valstīm un Sabiedrotajiem un prasīja 70 miljonus civiliedzīvotāju un militārpersonu dzīvību.
Turpinājums failā. | | |
| |
disko_diva | Eseja par brīvību
Nav viegli izprast brīvības būtību, ja dzīves laikā nākas saskarties ar vairākām tās formām - personas, valsts, gribas, izvēles brīvību...Lai nu kā, domāju, ka ir pavisam divas visaugstākā līmeņa brīvības - personas, t.i., mana kā cilvēka, kā dzīvas būtnes brīvība pirmkārt jau uz lemtspēju attiecībā uz sevi pašu un savu darbību; un tad vēl valsts brīvība kā veselas sabiedrības, vienotas domas un vienotu nākotnes mērķu brīvība.
Turpinājums failā. | | |
| |
Triobet | Noskatoties Anda Miziša filmu „Sekotāji”, rodas jautājums „Kas ir sektas un vai tās ir labvēlīgas cilvēkiem vai tieši otrādi?” un vai šīs filmas varoņi dzīvo normālu dzīvi. Tātad noskatījos Anda Miziša veidoto filmu „Sekotāji”, kuru uzņēma Vides filmu studija 2003.gadā. Filma uzņemta „Saules pilsētā” Sibīrijas taigā, parādot sektantu dzīvi, kuru izveidojis izbijis padomju milicis, kas sevi pasludinājis par Dzīvo Jēzu.
Fail.
Te ir esseja par filmu. | | |
| |
kristux... :* | Ulmaņlaiki-zelta laiki-jā vai nē...
Ulmaņlaiki bija zelta laiks, jo Latvijas prezidents Kārlis Ulmanis vienoja tautu, ļoti aktīvi darbojās kultūras un izglītības nozarē, attīstot to, kā arī iedvesmoja Latvijas cilvēkos spēcīgu tautas mīlestību un ideālisku noskaņojumu.
Turpinājums failā. | | |
| |
Lita_9 | Latvija pēc desmit gadiem... Vieta, kur satikties un atkal atgriezties. Vieta, kuru apskatīt un apbrīnot. Vieta, kur cilvēku labklājība ir augstākais likums. Nevienam neskauž otra laime, jo visi ir laimīgi. Atvērti, smaidīgi, komunicēt griboši iedzīvotāji, kuriem vēlas līdzināties vai visa Eiropa. Neviens nekāro uz Latviju lūkoties, kā uz bijušo māju vietu. Cilvēku dzīves līmeni ir krietni audzis. Aizvien vairāk un vairāk ir tādu cilvēku, kuru vēlas dzīvot Latvijā.
Turpinājums failā. | |
| | № 42783, Latviešu literatūra, 8 klase СРОЧНО , нужно стихотворение на тему ОГОНЬ (желательно короткое) | | |
| |
Наташа | Dedzini salmus laukmalā, Dedzini rozes ugunī, Dedzini atmiņu tiltus, Savu pagātni dedzini.
Turpinājums failā. | | |
| |
СолнечнаяМ | Uguns Uguns ...Uguns sadedzina visu lieko Sadedzina to, kas ir nederīgs Sadeg visi sārņi, kas dzīves laikā pielipuši Un paliek kausējums tik tīrs Ka nespēj tam pielipt nekas nešķīsts | | |
| |
[ДиНьКа] | Конец у костра не един. Он дымом сливается с небом Останется пеплом седым Как реквием по всем надеждам
А пламя гудит на ветру Не песенным, сбивчивым ритмом И нас вовлекает в игру... Игру? Нет, скорее молитву
О небе, что тайно живёт В глазах и в нечаянных строчках И ждёт нас, по-прежнему ждёт Стук сердца и памяти клочья...
Огонь. Очищение. Свет. Последнее перерожденье. И дым, как последний ответ - Домой. Навсегда. Возвращенье. | | |
| |
Triobet | Uguns
Dedzini salmus laukmalā, Dedzini rozes ugunī, Dedzini atmiņu tiltus, Savu pagātni dedzini.
Skaties, kā ugunī sadeg Tālās un laimīgās dienas... Tev jau liekas,ka tādas Vairāk nebūs nevienas.
Dedzini visu,ko vēlies, Ko vien acis tev redz. Tikai ,lūdzu,šai ugunī Nesadedz!
Atstāj sev rītdienu balto Pilnu ar mākoņu pienu, Un pieneņu pļavām atstāj Vēl vienu dienu.
Izkaisi rožu pelnus Skaidrajā rīta vējā, Uzkāp uz mākoņa maliņas... Redzi,cik skaisti lejā? | |
| № 42849, Latviešu literatūra, 9 klase pārspriedums 250 - 300 vārdu apjomā par tēmu Mūsdienu ģimenes pavards- televizors. | | |
| |
bambucha44 | Tātad televizors ir mūsdienu jaukā brīnumu kaste ! Ar laiku tā kļūst par atkarību.Daudzās reklāmās ie ieprogramēti kodi, kas cilvēkus hipnotizē un iespējams liek iegādāties kau nevajadzīgu preci ! Ja kādreiz tādu reklāmu bija maz un pāraidija raidijumus par vidi,kultūru un sabiedrība notiekošos.Tad tagad tikai nevajadzīgos mīlas stāstus un reklāmas no kurām dusmas nāk jo nekad nevar noskatīties kadu labu filmu.Vienmer tiek iebāztas reklāmas-Nac pie mums,nopēr,iegādājies jauno utt. Kā izvairīties ? Slegt to kasti laukā un iet gulēt !
| |
| № 42867, Latviešu literatūra, 11 klase Lūdzu lūdzu mīļie palīdiet! ;( Vajadzīgas atbidles uz šādiem jautājumiem par stāstu "VĒJA ZIEDI"
TĀTAD: 1. raksturo Jāni un Spodri! (kopīgās, atšķirīgās īpašības) 2. Kāda loma, tavuprāt, ir šīm stāstā attēlotajām vietām? 3.Ar ko tev asocējas Spodris, Jānis, Rasma, Valgs? 4. Sarindo hronologjiskā secībā svarīgākos notikumus, tavuprāt!
ES JŪS TIEŠĀM LŪDZU! ;( | | |
| |
Triobet | Jāņa Jaunsudrabiņa stāsta analīze „Vēja ziedi” Jāņa Jaunsudrabiņa stāstam dots šāds nosaukums, jo tas raksturo stāsta situāciju. „Vēja ziedi” ir tukšie ziedi, kam nav lemts uzziedēt. Šajā stāstā Rasmas un Spodra mīlestībai arī nav lemts piepildīties. Tādēļ šis apzīmējums „vēja ziedi” ir spilgts salīdzinājums Rasmas un Spodra mīlestībai
Fail. | | |
| |
СолнечнаяМ | http://zagarins.net/JG/jg134/JG134_gramatas_Plavkalns1.htm
http://www.kurbijkurne.lv/forums/index.php?showtopic=34024 | |
| № 42894, Latviešu literatūra, 7 klase Tātad lūdzu palīdziet parlasīju V.Belševicas darbu Bille, bet nevarēju atrast kādu aprakstu par viņas izskatu. Būtu ļoti mīļi, ja varētu ar visām garumzīmēm te uzrakstīt kādus min. 3-4 teikumus par viņas ārējo izskatu. :) Mīļš paldies tiem kas palīdzēs! | | |
| |
cat11 | Protams labrāt palīdzēšu! Viņai ir gaiši , īsi mati un taisni. Viņa nav īpaši liela ir tātada pilnīga. Lielas apaļas acis. seja arī apaļa. Acis tumšīgas. Nu tas nav daudz bet tev vel ir pielikti 4 risinājumi! domāju saliksi koipā un bus labi!:) :) :) | | |
| |
gaisma | Pēc Vizmas Belševicas romāna „Bille ” izlasīšanas man ir izveidojies savs priekšstats, par to, ka rakstniece ir ļoti spilgta un interesanta personība. Romāns „Bille ” ir daļēja rakstnieces autobiogrāfija. Bille nāca no ļoti mazturīgas ģimenes. Tēvs bija vīna izvadātājs. Darba vietā bija iestājušies grūti laiki un bija grūti izmaksāt algas. dzivoja Bille nabadzībā, bija slinka, mīlēja dabu bille bija gudrs cilveks, pats iemacijās lasit, kaut vecaki vinu nemileja. Skola macījās sekmīgi, bija gērbusies garās nabadzigās kleitās. | | |
| |
kristux... :* | Bille bija īsa. Viņai bija pelnu krāsas mati. Viņa nebija skaista. Viņai bija parasta seja... :D | | |
| |
Kikiic12 | Bille ir maza, ar īsiem matiem, parasti ar netīrām kājām, rokām un muti! :D Viņa nebija īpaši skaista, jo vietām ir rakstīts, ka viņa sevi nevarēja salīdzināt ar citām meitenēm. Neko īpaši virāk nevaru uzrakstīt... :) | |
| | № 42919, Latviešu literatūra, 9 klase надо соЧинение на Тему "kur ir lābāk mājās vai svešumā" Vajag sacerējums uz tēmu "kur ir lābāk mājās vai svešumā" min 200 слов(vārdu) | | |
| |
gaisma | "kur ir lābāk mājās vai svešumā" varbūt kam labāk ir mājās kam snesumā . man labāk ir mājas savā dzimtenē, savā mīlajā latvijā.kaut gan svesumā arī nav slikti, kaut kur citur aiz okeāna. pēc manām domām ja Latvijā turpināsies tāda krīze kā tagad un vēl trakāk var būt es domāsu ar savu ģimeni braukkt uz svesumu , kur labāka dzīve mūs gaida, tas ir prom no latvijas uz ārzemēm. | | |
| |
kristux... :* | Kur ir labāk, mājās vai svešumā...
Mūsdienās daudzi domā, kā ātrāk pārvākties uz ārzemēm. Domā, ka tur dzīve būs labāka. Varbūt tā arī ir, bet Latvija vienmēr paliks viņu dzimtene. Tikai tas, kurš nodzīvojis ilgus gadus svešumā, saprot ko nozīmē mājas...
Turpinājums failā. | |
|
|