Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
№ 32604, Latviešu literatūra, 12 klase
kāds, lūdzu, varētu atsūtīt 2007. gada latviešu valodas un literatūras eksāmena teksta fragmenta "sarkanmatainais kalps" analīzi?? ;)
tas ir L.Stumbres darbs.

Sintux
Sintux
Sintux
failiņā! ;)
Apskaties risinājumu
<1/7>
№ 34469, Latviešu literatūra, 12 klase
Kāds var lūdzu pastāstīt, kā pareizi ir jāveic dzejoļa analīze? Rītdien eksāmens, dzejoļa analīzi nav sanācis izpētīt.
t.i.:
* dzejoļa motīva nosaukšana un raksturošana.
* dzejoļa liriskā Es pārdzīvojumu raksturošana.
* dzejoļa kompozīciju, panta formu un ritmu raksturošana.
* dzejoļa tēlu raksturošana.
* dzejolī izmantoto mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu raksturošana.
* dzejolī paustā pārdzīvojuma aktualitātes raksturošana.
* dzejoļa audiālā zīmējuma noteikšana.
* dzejoļa nozīme kultūrvēsturiskā laikmeta konteksta.

Zance18
Zance18
Zance18
lieta tāda ka examena var izvēlēties vai analizet prozas, dramaturgijas vai dzejas darbu! visvieglka ir prozas darbu, bet visgrutak tiesi dzeju.. labka nemaz dzeju neizvēlies..loti daudzu tas iegāz iekšā! pati pagājušo gadu kartoju..dzeja bij gruta, bet sogad bus vel grūtāka
№ 34548, Latviešu literatūra, 12 klase
ESEJA PAR JTSK .GARU

Echo
Echo
Echo
Sveiks! Ceru, ka noderēs!
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 35189, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzraksti vestuli kadam latvieshu rakstniekam (labak kadam pazistamakam)
Shija vestule vajadzetu ietvert ari kadu jautajumu ko gribetu uzdot vinjam/ai
apmeram 150 vardiem

snow
snow
snow
Labdien, Elza Pliekšāne!
Vēlos izteikt savu apbrīnu, kā Jūs mācējāt sasaistīt politiķes dzīvi ar rakstnieces. Es esmu lasījis tādus jūsu darbus kā „Sarkanās puķes”, „Dvēseles krēsls”, „Zalša līgava”. Man patika šie darbi savas oriģinalitātes un aizrajoša sižeta dēļ. No dzejoļiem vistuvākais man bija „Tāda es esmu”. Tas ir ass, bet vienlaicīgi arī maigs dzejolis. Cilvēks ir patīkams, bet nedrīksts viņu aizskart, jo tad viņš arī var iedzelt. Viņš ir īpašs.
...
Apskaties risinājumu
<1/1>

zaja215
zaja215
zaja215
sveiks janis.es tev gribeju pateikties par jaukam dzejam.man tas patik lasit ka ari man palidzeja daudz ko saprast.es tev gribeju pajautat.no kurienes tu nem speku un iedvesmi ta uzrakstit?es veletos vel izlasit tavas dzejas.bet es nevaru atrast visas gramatas.nevaretu man ludzu palidzet.uzraksti nedaudz gramatu nosaukumus.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 36022, Latviešu literatūra, 12 klase
Romāns "Dzīves svinēšana". Vajadzētu pastāstīt par ko ir šis romāns.

minkijs
minkijs
minkijs
Failā ir īss romāna apraksts..
Dzīves svinēšana notiek ap nelaiķi Eleonoru, kuras nāve liek sabraukt kopā 7 savstarpēji nepazīstamiem cilvēkiem. Vāķētāji kļūst par dzīves svinētājiem, atsaucot atmiņā un klāstot pārējiem bēriniekiem par Eleonoras nozīmi savā dzīvē.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 37634, Latviešu literatūra, 12 klase
vaidzetu ko par Gunāru Saliņu !! Varetu kads izpalidžet ,ludzu !

angel
angel
angel
Dzimis 1924. gadā Zemgalē, Naudītes pagasta skolotāja ģimenē. Pēc Jelgavas skolotāju institūta beigšanas 1944. gadā emigrējis uz Vāciju, kur strādājis par tulku un skolotāju. 1950. gadā izceļojis uz ASV, kur studē psiholoģiju un socioloģiju. No 1955. līdz 1996. gadam Saliņš ir pedagogs Unionas koledžā Ņūdžersijā. 50. gados Saliņš kopā ar Linardu Taunu (1922—1963) kļūst par Ņujorkas latviešu rakstnieku un mākslinieku neformālā grupējuma “Elles ķēķis” nozīmīgājajiem pārstāvjiem. Periodikā publicējis apceres un recenzijas par latviešu un ārzemju rakstnieku darbiem. Atdzejojis R.M.Rilkes dzeju.
№ 37699, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzrakstiet lūdzu O.Vācieša dzejoli!

Kirill
Kirill
Kirill
MIRKLĪGAIS

Un
dzīves
nav.
Katrs atnākušais mirklis
iepriekšējo projām sviež
un ar jauna rīta dzirkli
pagājušo nakti griež.
griež kā melnu samta drēbi,
tā no zemes pleciem krīt.
Ko tu, mana zeme, drebi?

Gulšos tevi sasildīt...

Un
nāves
nav.

Dzejas diena. Rīgā. "Liesmas apgāds." 1983. g.





CIKREIZ

mēs nenobrīnāmies -
septembris,
bet aizzied ābeles,
akācijas
un tas nav sirmums.

Cikreiz
mēs nepamanām,
cik reižu cilvēks zied
mūžā.

Tai pašā
ābeles gadā.

Un, es jums teikšu,
nav lielākas ziedēšanas
par cilvēka
ziedēšanu.

Un, es jums teikšu,
nav lielākas ziedēšanas
par koka

angel
angel
angel
Balts rīts

Šo rītu ņem par piemiņu,
Kad balti sniegi snieg.
Bet, ja no atmiņām tas gaist,
Tad - tā ir jānotiek.

Par baltu galdautu to klāj,
Kad gribi dzīres sākt,
Par kabatlakatiņu ņem,
Kad reizēm raudiens nāk.

Par atvadsveicienu to ņem,
Un lai tas vējā šalc.
Ņem par neko. Par to, ka rīts
Ir vēlā sniega balts.

Ja ceļā tev kāds brūci cērt,
Par saiti rītu plēs,
Kamēr vēl neatskatoties
Pa dzīvi ejam mēs.

Šo rītu ņem par piemiņu,
Vienalga - kā pēc tam.
Es tev to palīdzēšu nest
Līdz pirmam līkumam.

Rikvede
Rikvede
Rikvede
Meitenei no manas klases
Ir aizaugušas takas ,redzi pati-
Tur katru pavasari jauna zāle dīgs,
Bet uz to pusi, kas reiz tevi satiks,
Es laikam būšu mazliet greizsirdīgs...

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 38431, Latviešu literatūra, 12 klase
ideja paarspriedumam "cilveeki nekad nemaacaas no dzirdeetaa, viniem pasiem viss jaapiedziivo"

mazais91
mazais91
mazais91
Iedomājieties, ka jūs kāds pabrīdinās, ka uz ceļa ir policists, jūs, protams, braucot samazīnāsiet ātrumu. Ja teiks ka priekšā guļ grābeklis, jūs tam virsū nekāpsiet, ne? Tad jau nevar tā viennozīmīgi teikt ka cilvēki nemācās no dzirdētā. Klausoties vecus stāstus un paskas, ticējumus un tautasdziesmas mēs ļoti daudz ko iegūstam un pielietojam savā dzīvē, lai nebūtu jākļūdās un jākāpj uz vienas un tās pašas naglas divreiz. Ir arī tādi cilvēki, kuri nesaprot to ko viniem stāsta un tādi arī saprot tikai tad ja paši noteikto situāciju izbauda uz savas ādas. Tātad... šo tēmu var apspriest divējādi!
№ 38917, Latviešu literatūra, 12 klase
''Billes raksturojums'' vajag esseju par šo meiteni apmēram 100 vārdus

Maribell_
Maribell_
Maribell_
Bille grāmatā tiek attēlots kā parasts 90to gadu bērns, bet darbā nebūt nav attēlotas gaišās bērnības dienas. Nabadzība, sāpes un cīņa par iztiku un eksistenci - tā varētu raksturot Billes dzīvi.
Bērns jau no agras bērnības mācās iztikt ar mazumiņu. Kad vecāmāte iedod latu, lai Bille nopirktu sviestu, viņa to izdara un atturas no konfektēm, kuras tā vēlas. Arī dārgas lelles vietā Billei mamma uzšuj lupatu lelli. Viņas tēvs mīl iedzert, un savā niecīgajā vecumā bērns jau ir izbaudījis slīkšanu un elpināšanu.
Bille ir mazs, apspiests bērns, kurš izmisīgi cīnās par savu eksistenci un laimi, bet par spīti pelēkajai dzīvei, Bille nezaudē sirds gaišumu, labestību, sīkstumu, gribasspēku un vēlēšanos īstenot savus sapņus.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 40005, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu varat izpalīdzēt.. man ir jāuzraksta domraksts par: Ētiskās vērtības E. Virzas poēmā "Straumēni"

Ieprikš pateicos :)

huligans
huligans
huligans
“Straumēni” ir himna zemei un mājai, kas apdzied dzīvības harmoniju un darba cildinājumu. E. Virzam savā darbā izdevās parādīt ne tikai konkrētās Zemgales sētas dzīves gaitu dažādos gadalaikos. Šajā poēmā ir aprakstītas kādas Zemgales mājas cilvēku gaitas dažādos gadalaikos.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

Triobet
Triobet
Triobet
Pēc kādiem ētiskajiem ideāliem tiecās mūsu senči? Kāda bija viņu dzīves stāja un pamatvērtības, kas bija izveidojušas daudzu paaudžu gaitā un bija raksturīgas latviešu mentalitātei? Vai pastāv zīmīgās atšķirības starp latviešu pasaules izjūtu 19. – 20. gadsimta mijā un mūsdienās?

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
|< << 2/26 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV