| Atbilžu arhīvs | № 67169, Literatūra, 10 klase Palīdziet! Steidzami domraksts "Ir māte man macijusi." (300-350vārdi) | | |
| |
Lachuks | Ir māte man mācījusi.
Jau no mūsu pirmajiem soļiem, jau no dzimšanas māte ir tas cilvēks, kas ir blakus, kas palīdz izprast visu mums apkārt. Mamma iemāca tik daudz ko, kā smaidīt, darīt dažādus darbiņus. Tikko mēs piedzimstam, māte mums ir blakus, rūpējas un pieskata. Katru dienu velta savu laiku, lai izvestu mūs ar ratiņiem pastaigā, un bērns redzētu pirmos dabas skatus – sauli, lietu, varavīksni. Mamma ir tā, kas mūs iepazīstina ar apkārtējo pasauli un parāda, cik tā skaista un plaša. Katru vakaru māmiņa lasa pasaku vai dzied šūpuļdziesmu, lai mūs ieaijātu miegā un, protams, tā ir mazuļa pirmā saskarsme ar mūziku un vārdiem. Ar laiku mēs iemācāmies savus pirmos vārdus un zilbes.
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Iekļāvu gan A. Eglīša dzejoli, gan arī pašcerētu.
Ceru, ka patiks :) | |
| | № 67204, Literatūra, 12 klase Darba uzdevums Uzrakstīt pārspriedumu ''Mana jaunākā latviešu literatūra'' (Vārdu skaits 350-400), tajā izmantojot vismaz 3-4 konkrētus autorus un darbus, kā arī kultūrfaktus. | | |
| |
Lachuks | Mana jaunākā latviešu literatūra
Grāmatas – tā ir bagātība, ko sniedz tajās ierakstītie stāsti, pagātnes notikumi un atmiņas. Katrs jauns literārs darbs „ieved” lasītāju aizraujošā un piedzīvojumu pilnā pasaulē. Arī man grāmatas ir ļoti tuvas, jo vakaros, kad visi darbi ir jau paveikti, pirms došanās gulēt, palasu kādu labu grāmatu. Pēdējie latviešu darbi, kurus es lasīju ir I.Ziedonis „Epifānijas”, R.Blaumanis „Salna pavasarī” un R.Kalpaka „Smaržas mīļotajai meitenei”. Imanta Ziedoņa „Epifānijas” nav ierasts darbs ar konkrētu sižetu, bet gan pārdomām, izjūtām. Darba pamatā ir gaidīšana. Autors uzsver, cik daudz mums liek gaidīt, piemēram, kad atnāks trolejbuss vai uzvārīsies kartupeļi. Lasot darbu, varu secināt, ka autors negatīvi vērtē gaidīšanas procesu, jo viņš uzskata, ak gaidot, cilvēks tikai vairāk pietuvinās nāvei: „Gaidi, un tavs laiks atnāks. Jā, tavs zārks atnāks.” Tāpat var arī saprast, ka tautas sakāmvārds „Labs nāk ar gaidīšanu” viņam šķiet absurds un nevajadzīgs.
Turpinājums failā. | | |
| |
vetra | Literatūra, 12 klase | |
| № 67282, Literatūra, 12 klase Pārbaudes darbs par E.Virzu | | |
| |
paliidziiba01 | "Straumēni" :) | |
| № 67283, Literatūra, 12 klase Postmodernisms | | |
| |
paliidziiba01 | Pārbaudes darbs literatūrā 12. klasei Postmodernisms
1. uzdevums. Raksturojiet jēdzienu ‘postmodernisms’, nosaucot tās pazīmes piecrindē! ( 4 punkti)
1. rinda. Jēdziens. Postmodernisms 2. rinda. 2 īpašības vārdi vai divdabji jauks un noslēpumains 3. rinda. 3 darbības vārdi. Pārsteidz, mulsina un glaimo 4. rinda. Vārdu savien./teik. no 4 v. Pārsteidz ikvienu tas 5 rinda. Sinonīms 1.r. jēdzienam. visatļaujošs
Turpinājums failā. | |
| № 67389, Literatūra, 11 klase Palidziet ludzu ! | | |
| |
vetra | MĀCĪBU PRIEKŠMETS_ krievu valoda un literaūtra TĒMA: F.Dostojevska romāns “Noziegums un sods”, Ļ.Tolstoja romāns «Karš un miers», A. Čehova daiļrade. MĒRĶIS: pārbaudīt skolēna zināšanu atbilstību valsts standartam.
1 Задание. Выполните тест по роману Ф.М.Достоевского «Преступление и наказание» ( 6п) 1) Объясните, почему Раскольников покушается на жизнь старухи-процентщицы? а) он хочет достать деньги и помочь матери и сестре б) он хочет поскорей обогатиться и поправить своё социальное положение в) он хочет отомстить процентщице за унизительное положение, в котором он оказался
Turpinājums failā. | |
| | № 67513, Literatūra, 12 klase Steidzami | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Dzeja – cilvēka dvēseles atspulgs
Ikviens raksta dzeju, kaut vai tikai domās vien, un dzejas izveide (iznākums) ir atkarīga no katra noskaņojuma. Ja noskaņojums ir slikts, tad dzejolis sanāk bēdīgs, nomācošs, tad nekādā gadījumā tas nevar sanākt labs. Lai kā arī autors censtos, šis dzejolis nesanāks ar jautru noskaņu, tas vairāk līdzināsies balādei ar skumjām beigām, jo nevar piemānīt savu emocionālo stāvokli. Uz papīra tas parādās tāds, kāds tas ir patiesībā. Dzejojot cilvēks pats sevi nodod – ļauj ikvienam ielūkoties savā dvēseles spogulī. Negribot, bet tomēr – dzejnieks sevi izliek kā uz delnas plašai apskatei.
Turpinājums failā. | | |
| |
M.K | failā. Pašas rakstīts. | |
| № 67523, Literatūra, 12 klase Lūdzu palīdziet! Lasi tekstu un svītriņu vietā papildini ar attiecīgajiem vārdiem! (9p.) 19. un 20.gs. mijas zinātnieku un domātāju atziņu nozīme literatūras attīstībā.
Lasi dzejoli, atbildi uz jautājumiem! Šarls Bodlērs „Svešinieks”
Izlasi tekstu, izpildi uzdevumus! • Uzraksti 5 asociāciju virkni, kas veidojas Marionas apziņā! • Uzraksti 3 modernisma pazīmes, kas saskatāmas Dž.Džoisa tekstā!
Uzraksti pārspriedumu par tematu ,,Vērtības manā dzīvē”. (apmēram 250 vārdu)
Turpinājums failā....
| | |
| |
wineta-s | Eseja rakstita 2013. gadā, saņēmu 8 par lit , 8 par valodu. | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
paliidziiba01 | 3. uzdevums Džeimss Džoiss. Uliss - tur ir tādas pieturzīmju kļūdas, ka tik turies, respektīvi - nekur nav liktas pieturzīmes. Tā vien niezēja nagi salikt pieturzīmes visur, kur vajag, bet par cik uzdevumos tas nav minēts, ka ir jādara, tad arī to nedarīju. | |
| № 67841, Literatūra, 12 klase literature steidzami in labi vajag | | |
| |
paliidziiba01 | Pārbaudes darbs Nr.3. 12. klasei ( literatūrā ) 1. Tests literatūrā ( modernisma virzieni ) , definīcijas. 50p. ( Apvelc pareizas atbildes varianta burtu! ) 1. Modernisms ir mākslas a. veids b. žanrs c. virziens d. sistēma 2. Modernisms aizsākās a. 20.gs. sākumā b. 19.gs. beigās c.20.gs.vidū d. 18.gs. 3. Modernisms pilnīgi noliedz a. romantismu b. klasicismu c. reālismu d. naturālismu 4. Modernismu ietekmēja a. pretrunīgs gadsimta sākums 2. Pirmais pasaules karš b. jaunās filozofijas rāšanās 4. izcilie rakstnieki.
Turpinājums failā. | | |
| |
Krisa98 | Modernisms ir virziens. Aizsākās 19.gs. beigās. Tas pilnīgi noliedz akadēmisko kultūru. Dadaisms (vārda dada etimoloģija neskaidra) ir virziens 20. gadsimta pirmās puses (aptuveni 1916.—1922./1923. gads) literatūrā (galvenokārt dzejā), tēlotājā mākslā, teātrī un grafiskajā dizainā (dadaismam raksturīgs dažādu mākslas formu sinkrētisms).
| |
| № 67915, Literatūra, 11 klase Vajag uz 5 ballem. | | |
| |
paliidziiba01 | ārbaudes darbs literatūrā. Radošais darbs. Es- šīs valsts neliela daļiņa. ( Veltījums Latvijai dzimšanas dienā ). 1.Ir jāievēro visus jaunrades darba rakstīšanas nosacījumus ( saturs, secīgums, kompozīcija, rindkopas, stils, pareizrakstības, interpunkcijas kļūdas. 2. Darba veids un žanrs – pēc jūsu izvēles. 3. Jūs- galvenā persona. 4. Apjoms – 100-200 vārdu.
Turpinājums failā. | | |
| |
M.K | failā | |
| | № 67934, Literatūra, 12 klase Vajag komentēt šo teikumu "ķermenis ir redzespunkts, no kura skatās uz pasauli" | | |
| |
paliidziiba01 | "Ķermenis ir redzespunkts, no kura skatās uz pasauli" Caur cilvēka ķermeni notiek it viss. Cilvēks ir tas, kurš regulē apkārtējo pasauli. Ar sava ķermeņa vajadzībām cilvēks pauž savas vēlmes. PAtiesībā, nevis cilvēks kontrolē apkārtējo pasauli, bet gan viņa ķermenis, piemēram, ziemā pieprasot vairāk apģērba, bet vasarā mazāk apģērba. Ķermenis arī zilemj, kas viņam garšo un, kas ne... | | |
| |
M.K | „Ķermenis ir redzes punkts, no kura skatās uz pasauli”. Pieļauju, ka redze varētu būt viens no svarīgākajiem ķermeņa uztveres orgāniem, jo tā ļauj saskatīt un nošķirt no sevis citus, kā arī lasīt un rakstīt, tādejādi, iespējams, esot viens no spēcīgākajiem apziņas formētājiem | |
|
|