| Atbilžu arhīvs | № 73999, Literatūra, 9 klase Lūdzu palīdziet, būšu ļoti pateicīgs!!!! 7. uzdevumu varat nepildīt. | | |
| |
M.K | Dramaturģija. R.Blaumanis “Skroderdienas Silmačos” 1.Izskaidro jēdzienus! (3p.) Remarka – rakstnieka piezīmes grāmatas lapaspuses malā vai arī dramaturga dots īss paskaidrojums lugas tekstā vai libretā par darbības vietu, tēlu mizanscēnām, personu izskatu, raksturu, rīcību, attieksmi vai telpas, skatuves iekārtojum Traģēdija- notikumu attēlojums dramaturģijā, kuru centrā ir indivīda liktenis un nesamierināmi konflikti ar apkārtējo pasauli Komēdija- tiek attēloti tādi notikumi, kas komiski atklāj cilvēka dabas vājības.
Turpinājums failā. | |
| | № 74046, Literatūra, 11 klase Lūdzu aizpildiet, kas prasīts par Raiņa "Pūt vējiņi" lugu . Līdz 6dienai jānodod . Paldies. (Otra daļa) | | |
| |
M.K | Nosauciet lugas tēmu, problēmas!
( 4 punkti )
Manuprāt, tēma ir mīlestība, taču tā reizē ir arī problēma, jo konflikti radās tieši mīlestības dēļ, proti, Zane mīlēja Uldi un vēlējās ar viņu apprecēties, taču Uldis, ieraugot Baibu, iemīlējās viņā un vēlējās ar viņu precēties. Baiba nevēloties māsu sāpinā gāja bojā.
Turpinājums failā. | |
| № 74049, Literatūra, 11 klase Lūdzu aizpildiet, kas prasīts par R.Blaumaņa "Indrāniem" lugu . Līdz 6dienai jānodod . Paldies. ( 2. Daļa screenshot ) | | |
| |
M.K | Galvenā atziņa- Ģimenes vērtībām ir garīga vērtība un tā stāv pāri visam mantiskajam, ko jaunākā paaudze saskata. Man vislabāk patika lugas tēls Indrānu māte, jo viņa bija taisnīga, sirsnīga, vienmēr centās rast risinājumu visās konflikta situācijās un visus samierināt. Mani nesimpatizēja lugas dēls Ieva, jo viņa bija intrigante, kura centās Edvartu nostādīt pret pašas vecākiem un bieži šantažēja. Indrānu tēvs un māte bērnus audzināja pēc vecajām parāžām, ieaudzinot viņos cieņu pret garīgajām vērtībām, bet jaunie vecāki Ieva un Edvarts bērnā ieaudzina iegribu – mantas un varas kāri.
Turpinājums failā. | |
| № 74369, Literatūra, 11 klase Pārbaudes darbs. 11.klase. “Mana Utopija”. 1. Formulē savus 5 noteikumus, lai pasaule būtu ideāla. 2. Izmanto tos, rakstot darbu “Mana utopija”. (200 – 250 vārdi) Lūdzu palīdziet !! Paldies♥️ | | |
| |
M.K | Lai pasaule būtu ideāla tajā jābūt vienlīdzīgumam, sapratnei, cieņai, taisnīgumam un sirsnībai. Vienlīdzība vienmēr šķitusi utopiska, kuru nevar īstenot jau kopš seniem laikiem. Es vēlētos, lai cilvēki būtu vienotāki, bet tas ir īstenojams izskaustot cilvēku šķirošanu, kas ir mana utopija, bet tajā pašā laikā, ja mantisko nenostādītu priekšplānā tas būtu īstenojams, jo daudzi baidās iestāties par vienlīdzību lai nezaudētu to, kas viņiem pieder. Šajā pasaulē jābūt arī sapratnei vienam pret otru, jo tikai tad varēs iejusties otrā cilvēkā, taču sapratnes pasaulē ir par maz un arī tā ir utopiska, jo katrs cilvēks domā tikai par sevi. Vienam otru cienīt ir nozīmīgi, ja vēlamies tikt cienīti arī paši. Cieņa ir augstākais godprātības apliecinājums kāds vien var būt un tas liek cilvēkiem būt kulturālākiem savās attiecībās vienam pret otru.
Turpinājums failā. | |
| № 74405, Literatūra, 12 klase Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu.
Ko mūsdienu jaunieši var gūt no šī darba? Uzrakstiet savas pārdomas un vērtējumu ! (Apjoms 100 – 150 vārdu )
| | |
| |
M.K | Mūsdienu jaunieši no šī darba var gūt izpratni par to, kas ir īsts un smags lauku darbs, kā arī to, ka tradīcijas ir svarīga vērtība un tās vajag vienmēr nostiprināt. Liela daļa mūsdienu jauniešu nemaz nezina, kāda ir zemnieku dzīve, kas ir smags darbs, jo lielākoties visu saņem jau gatavu savās rokās, bet ‘’Straumēnu’’ sētā visu nācās izcīnīt pašu rokām. Viņi bija dabas cilvēki, kas palīdzēja labāk vadīties lauku dzīvē, vērojot katru dabas parādību. Arī mūsdienu jauniešiem būtu jābūt tuvākiem ar dabu, jāiemācās to saudzēt , izkopt un tikai tad baudīt tās sniegtos augļus, jo katra lieta ir jānopelna pirms to iegūst.
Turpinājums failā. | |
| | № 74407, Literatūra, 12 klase Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu.
ATBILDIET UZ JAUTĀJUMIEM ( tikai par vienu no izlasītajiem daiļdarbiem). Izmantojiet faktus/piemērus no daiļdarba.
Visās atbildēs svarīgi ievērot pareizrakstību!
Raksturojiet daiļdarba kompozīciju!
| | |
| |
M.K | Darbs sadalīts atbilstoši gadalaika maiņai. Pirmā nodaļa iepazīstina lasītāju ar Zemgales lauku sētu. Šim ievadam seko nodaļas: “Pavasaris”, “Vasara”, “Rudens” un “Ziema”. Katrā nodaļā aplūkoti atbilstoši zemnieku sētas darbi un sētai piederīgo ļaužu dzīves ritējums – svētki, dzīves godi. Tam raksturīgs mītiskais laiks un tipizēti, simbolizēti tēli. | |
| № 74425, Literatūra, 12 klase Viedoklis-,,Vai kultūra veido manu personību?'' Ap 250 vārdu. | | |
| |
M.K | :) | | |
| |
56151md | Vai kultūra veido manu personību?
Mūsu kultūra lielā mērā veicina mūsu uzskatu un vērtību attīstību. Kultūras ietekmē mēs maināmies: mainās mūsu gaume un intereses. Noteikti varu teikt, ka kultūra ir manas personības veidotāja, jo tikai pateicoties kultūras vērtībām es jūtu, ka piederu Latvijai, un man, kā savas valsts patriotam, tas ir ļoti svarīgi.
Turpinājums failā. | |
| № 74445, Literatūra, 12 klase Kas ir „ Elles ķēķis ”? Kāda ir tā literatūras koncepcija? Nosauciet vismaz 3 šī grupējuma pārstāvjus!
Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.”Apliecini vai noliedz šo apgalvojumu, izsakot savu viedokli un pamatojot to ar argumentiem! | | |
| |
56151md | Kas ir „ Elles ķēķis ”? Kāda ir tā literatūras koncepcija? Nosauciet vismaz 3 šī grupējuma pārstāvjus!
Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.”Apliecini vai noliedz šo apgalvojumu, izsakot savu viedokli un pamatojot to ar argumentiem!
Elles ķēķis- bija neformāla modernistiski noskaņotu latviešu rakstnieku grupa 20. gs. 50.-60. gados Ņujorkā. Tā bija Latviešu rakstnieku un mākslinieku grupa, brālība, draugu kopa, kompānija-spilgta, spēcīga, novatoriska. Savu nosaukumu šī grupa ieguva no necila Ņujorkas rajona (Hell's kitchen).
Turpinājums failā. | | |
| |
M.K | :) | |
| № 74502, Literatūra, 12 klase "Meistars un Margarita" Man vajag uzrakstit viedokli 70-90 vārdi | | |
| |
56151md | "Meistars un Margarita" | | |
| |
M.K | Romānā satīriskā un alegoriskā formā atspoguļotas dažādas laikmetam raksturīgas parādības PSRS - sociālās problēmas, Staļina režīms, tā īstenotās represijas un to sekas. Pārsvarā ironiski atspoguļotas dažādu laikmetu problēmas. Vienlaikus šis darbs ir pretrunu raisošs, jo vēstījumā ir diezgan piesātināta un apslēpta doma, kuru katrs lasītājs saskata citādi. Cits uzskata, ka cilvēkam, kurš sevi uzskata par kristieti vajadzētu izvairīties no šī darba lasītāja, jo saturs ir diezgan ass. Manuprāt, darbs drīzāk ir vairāk izglītojošs, patiesību vēstošs , kuru reizēm cilvēki nevēlas saredzēt. | | |
| |
ev.genijaa | Bulgakova romāns „Meistars un Margarita” aizrauj lasītāju ar apbrīnojamo izdomu un fantāziju, izcilo humoru, ironiju un satīru. Interesants ir arī rakstnieka stāstīšanas stils un savdabīgais tonis. Darbs ir sižetiski bagāts, pilns ar dažādām filozofiskām diskusijām, daudzveidīgiem kolorītiem personāžiem, neparastiem un neticamiem notikumiem, tajā nepārtraukti mijas realitāte ar mistisko, patiesība ar meliem, humors ar skumjām. Romāns liek domāt par cilvēka gļēvulību, vienaldzību, alkatību un citiem netikumiem, kuru dēļ sākas dažādas nepatikšanas un sarežģījumi. Bulgakova romāns „Meistars un Margarita” ir ļoti daudzšķautņains un sižetiski b | |
| | № 74516, Literatūra, 12 klase PĀRBAUDES DARBS 12.KLASEI- TEKSTA IZPRATNE | | |
| |
M.K | PĀRBAUDES DARBS 12.KLASEI- TEKSTA IZPRATNE 1. Izlasi Rūdolfa Blaumaņa lugas „Indrāni” režisoru izteikumus un veic 1.–4. uzdevumu! Māra Ķimele, 2008. gada izrādes režisore Valmieras Drāmas teātrī Man Rūdolfs Blaumanis liekas dievišķs un gribas, lai arī citi to sajūt, un es esmu gatava stāvēt uz ausīm, lai parādītu vēl kādiem simtiem cilvēku, cik tas ir nozīmīgi un skaisti. Blaumanim būtisks ir kas cits – ir sadzīves taisnība un lielā taisnība. Jauno Indrānu taisnība un motivācija ir pagātnē un nākotnē. Kaut vecajam Indrānam arī pieder lielā pasaules taisnība (es nošķīru tos Indrānus, kas pilda manu maku, no tiem, kas iepriecina manu sirdi), viņš nav spējis dzīvē iemiesot varbūt sadzīviski sīko, bet varbūt visbūtiskāko taisnību – mīlēt pats savu bērnu.
Turpinājums failā. | |
|
|