Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
№ 53454, Literatūra, 9 klase
Uzrakstiet man ludzu domrakstu par vienu no šīm tēmam :iA. Pumpura eposa ''Lāčplēsis'' nozīme latviešu tautai. (vai )2. Lāčplēsis- tautas varoņa simbols. Tik lūdzu lai būtu sakarīgi un vārdu apjoms 200 vārdi. Un ludzu nekopejiet no interneta kur vispar nav sakarigi. :(

Grey
Grey
Grey
rekur būs,tikai nedaudz pa daudz vārdu.;) nedaudz samazini...

čplēsis-Tautas varoņa simbols
Lāčplēsi mēs varam uzskatīt kā mūsu tautas brīvības simbolu,jo Lāčplēsim bija drosme un spēks cīnīties pret visiem ienaidniekiem.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

janka
janka
janka
Lāčplēsis- tautas varoņa simbols.
Lāčplēsis sevī ietver simbolisko nozīmi – viņš ir tautas glābējs, brīvības cīnītājs un atbrīvotājs no svešzemju jūga. Viņš pārstāv labos spēkus – gaismu, kas nepārtraukti cīnās ar nakti, taču ir pārliecināts, ka gaisma reiz gūs uzvaru pār tumsu.
Lāčplēsis ir cilvēkveidīgs tēls ar lāča ausīm, kurās slēpjas viss viņa maģiskais un varenais spēks. Viņš ir varonīgs, drošsirdīgs, spēcīgs, mērķtiecīgs un pašpārliecināts. Pats Lielvārds atzīst, ka „tam liktenis lēmis tapt par varoni”, un Lāčplēša mērķis ir izcīnīt Latvijas brīvību, kura ir zudusi un lugā tiek atspoguļota kā nogrimusī Gaismas pils, pacelt tautu citu zemju starpā. Šī luga ir visspilgtākais simbols – tā ir Latvija, kura jāiegūst Lāčplēsim:„Kuras es ilgojos, kuras es dzenos.” Latviešiem Lāčplēsis ir zināms kā brīvības cīņu simbols, bet arī Kurbads ir Baltijas tautu varonis. Šos tēlus vieno aizstāvības misija. Viņi abi tikuši radīti augstākam, cēlākam mērķim, un apziņa par to abiem ir ielikta jau šūpulī. Neliela atšķirība starp šiem tēliem ir tā, ka katrs aizstāv sev tuvākos, kas Lāčplēsim ir viņa tauta, Kurbadam – viņa līdzcilvēki un ģimenes locekļi.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 53631, Literatūra, 9 klase
Kads nevar atsūtit telu raksturojums no alberta Bela romāna- cilvēki laivāa?!

vikusja777
vikusja777
vikusja777
Alberta Bela Cilvēki laivās. Jonatana tēla raksturojums
Jonatanam bija liela nozīme šajā romānā, tomēr ne galvenā. Viņš it kā bija saistīts ar visiem notikumiem, bet par viņu pašu nemaz nebija tik daudz teikts.
Jonatans bija piederīgs kuršiem, dzimis bagātā laivu būvētāju ģimenē. Jonatana ģimenei bija no senčiem līdzi nākuši liegumi, kurus viņš pats labprāt neievērotu, jo tie liedza viņam tik daudz - būt kopā ar savu mīlestību Helēnu. Tomēr Jonatans bija piederīgs savai dzimtai, viņš tai bija uzticīgs.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

paulap
paulap
paulap
Tēli:
Jonatans Dardeģis, Helēna Kurone, Jānis Kuronis, Stefans Dardeģis, Vīga, Hohdrāts, Lameiķis Romietis, Lameiķis Pērminders, Lameiķis Gokažē, Johans Kurone, Anita Tadaiķis, mācītājs Blakrosts, viņa sieva un divas meitas, vārnu kodēji – Tadaiķis, Valtaiķis, Lipaiķis un Apriķis, baronese Ameisenhaufe.
Tēlu attiecības:
Katrs no romāna tēliem domāja tikai par savu labumu un tādēļ tēliem savstarpēji nebija labas attiecības. Es domāju, ka vislabākās attiecības bija Jonatanam Dardeģim ar Helēnu Kuroni.

SunShine
SunShine
SunShine
Alberts Bels – Cilvēki laivās
Tēli:
Jonatans Dardeģis, Helēna Kurone, Jānis Kuronis, Stefans Dardeģis, Vīga, Hohdrāts, Lameiķis Romietis, Lameiķis Pērminders, Lameiķis Gokažē, Johans Kurone, Anita Tadaiķis, mācītājs Blakrosts, viņa sieva un divas meitas, vārnu kodēji – Tadaiķis, Valtaiķis, Lipaiķis un Apriķis, baronese Ameisenhaufe.
Tēlu attiecības:
Katrs no romāna tēliem domāja tikai par savu labumu un tādēļ tēliem savstarpēji nebija labas attiecības. Es domāju, ka vislabākās attiecības bija Jonatanam Dardeģim ar Helēnu Kuroni. Skolotājam Jānim Kuronim bija normālas attiecības ar mācītāju un Stefanu Dardeģi. Jānis Kurone bija Helēnas tēvs un Stefans Dardeģis bija Jonatana tēvs. Pēc manām domām, Vīgam bija sliktas attiecības ar visiem romāna tēliem. Ja visiem romāna tēliem ar ģimeni bija labas attiecības, tad mācītājam bija sliktas attiecības ar ģimeni.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 53876, Literatūra, 9 klase
Kurš ir lasījis grāmatu Alberts Bels : Cilvēki laivās? Lūdzu uzrakstiet man īsi konkrēti aprakstu. Būšu ļoti pateicīga.

cittrons
cittrons
cittrons
Alberts Bels savā romānā „Cilvēki laivās” stāsta par mazu kuršu tautiņu, kuras ziedu laiki (12. gadsimtā šī jūrasbraucēju un karotāju tauta veiksmīgi konkurēja ar zviedru vikingiem) jau sen pagātnē. 19.gadsimta vidū savu nacionālo identitāti tauta gan vēl saglabājusi, bet atrodas jau tuvu iznīcībai. Romāns veidots kā divu pasauļu pretstatījums. No vienas puses, Prūsija, ko var uztvert kā absolūtās sakārtotības un arī sastinguma simbolu, no otras - “cilvēki laivās”, t.i., kuršu zvejnieki, kuru mūža lielākā daļa aizrit uz ūdens. Vienlaikus šī metafora apzīmē mazo kuršu tautiņu vēstures straumē vai - plašākā skatījumā - jebkuru skaitliski nelielu tautu. Valstī par oficiālo valsts valodu pasludināta vācu, kursiski sarunas noris vairs tikai ikdienā; zvejnieki ir zaudējuši interesi par pasauli un dzīvo pēc fatālā principa “kam jānotiek, tas notiks”. Romānā vēstures ritumu iemieso brīnišķīga metafora. Tas ir Sventes kalns - ceļojošā kāpa, kas, laikam ritot, mazpamazām apber kuršu ciemu. Romāna izskaņa ir drūma: kurši ir izzuduši līdz ar savu valodu un kultūru. Tomēr paliek jautājums: cilvēki rada vēstures straumes plūdumu; vienlaikus vēsture veido cilvēkus. Vai “cilvēkiem laivās” iespējams iespaidot straumes virzību vai vismaz neļauties straumes spēkam?
№ 54189, Literatūra, 9 klase
Latviešu mitoloģiskās būtnes sagrupētas 6 līmeņos. izveido šo sarakstu!
1. Universāla mitoloģiska būtne ....
2. Debesu jeb kosmiskās dievības ....
3. Likteņa lēmējas dievības ....
4. Auglības dievības....
5. Mātes .....
6. Zemākās dievības - sētas sargātājas, labklājības veicinātājās ....

īsti šo uzdevumu neizprotu , tapēc ļoti ceru uz Jūsu palīdzību :) lielum lielais paldies :)

♪Djia♪
♪Djia♪
♪Djia♪
1. Dievs
2. Saule, Mēness, Pērkons, Saules meitas
3. Laima, Dēkla, Kārta
4. Jumis, Ūsiņš, Māra
5. Vēja māte, Zemes māte
6. Mājas gari

bavarde
bavarde
bavarde
1. Universāla mitoloģiska būtne - Dievs
2. Debesu jeb kosmiskās dievības - Saule, Mēness, Pērkons
3. Likteņa lēmējas dievības - Laima
4. Auglības dievības - Jumis
5. Mātes: Zemes māte, Vēja māte
6. Zemākās dievības - sētas sargātājas, labklājības veicinātājās - gari, demoni
№ 54221, Literatūra, 9 klase
Izsaki savu viedokli par cilvēku un pasaules rašanos dažādos mītos. (60-80 vārdi)

agent.
agent.
agent.
Es uzskatu ka mītologijā sēnie cilvēki cenšas vienkarši atrast atbildii uz jautaju kā un kas, neiedziļinoties atbildes pareizība. Teši ta radas miti ka cilvēku no dubļiem izveidoja vārna. Sēnie cilvēki uzskatīju par normu ja viņu atbildes ir nesakarīgas un nepamatotas, jo viņiem galvenāis bija tikai atrast atbildi,

Geimeris
Geimeris
Geimeris
Geimeris

Domāju, ka ir pilnīgs absurds ticēt kādam no mums zināmajiem mītiem par zemes rašanos. Tie visi ir pilnībā neticami un grūti uztverami nopietni. Lai kā tu censtos tajos saskatīt kaut kripatu ticamības, tajos tās nebūs. Tie ir kā teikt pārlieku salkani. It sevišķi truls kopskats rodas lasot grieķu mitoloģija. Nu kurš gan varēja izdomāt, ko tik murgainu.
№ 54244, Literatūra, 9 klase
Lūdzu atminiet šīs mīklas līdz 6.oktobrim..

1. Trīs olektis garš, i poga galā.
2. Zila jūra zelta oļiem piesēta.
3. Cilvēks nav, ķēms nav, noķert nevar.
4. Ne ķerams, ne sverams, ne sasienams.
5. Kas iet un iet un nekad neapstājas?
6. Bez kājām tek, bet mūžam savā gultā.

Es
Es
Es
3.gaiss
4.veejs
5.pulkstenis

kristcal
kristcal
kristcal
2.debesis naktī
3.ēna
4.ūdens
5.laiks
6.gliemezis

cittrons
cittrons
cittrons
te būs:
2.Debesis
3.Muša
4.Gaiss
5.Laiks
6.Upe

enijak
enijak
enijak
1.nezinu
2.saulriets
3.ēna
4.vējš
5.laiks
6.upe

Geimeris
Geimeris
Geimeris
1.saulespuķe
2.debess ar zvaigznēm
3.spoks*
4.gaiss
5.saule
6.upe
*šis nav pareizs
Geimeris
№ 54269, Literatūra, 9 klase
Jāuzraksta dzejolis (par jebkādu tēmu,kaut vai vasaru,ziemu,debesīm,skolu jebko) bet dzejolī jābūt ar piecām rindiņām un katrā noteikts zilbju skaits-
pirmajā rindā - 5, otrajā - 7, trešajā - 5, ceturtajā un piektajā - 7 zilbes,paldies!

inguliite
inguliite
inguliite
Rūgtuma pilna
Šī vārgdieņu pasaule
Bēdās un postā;
Spārnots es vēlos būt,
Putniem līdz aizlaisties prom.

Geimeris
Geimeris
Geimeris
bērns spēlējas, bet
nezin, ka viss ko līdzšim
viņš ir darījis
kāds slepus ir plānojis
taču tik un tā beidzis


dzeja ir murgs - Geimeris

Matenes Dievs
Matenes Dievs
Matenes Dievs
Laikam tīk tā doma tev un jūta,
Ka es mokos, tevi gaidot viens,
Kamēr vējš pār zemi nakti sūta,
Tumsā pazūd ceļu baltais piens.
№ 54759, Literatūra, 9 klase
failā steidzami
Apskaties uzdevumu
<1/1>

kaspars
kaspars
kaspars
1)Tēma: autors salīdzina dabu, ar savu māti. Daba ir tik skaista, ka viņas māte. Lasītājs saprot to, no tādiem vārdiem, kā: skaisti mākoņi, jūra…
2)Ideja: vajag saudzēt to, kas tev tiek dots šajā dzīvē. Nedrīkst atļauties, lai mēs kādu aizvainotu, vai aizkaram dzīvē.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

Triobet
Triobet
Triobet
1)Tēma: autors salīdzina dabu, ar savu māti. Daba ir tik skaista, ka viņas māte. Lasītājs saprot to, no tādiem vārdiem, kā: skaisti mākoņi, jūra…
2)Ideja: vajag saudzēt to, kas tev tiek dots šajā dzīvē. Nedrīkst atļauties, lai mēs kādu aizvainotu, vai aizkaram dzīvē.
3) Māte – veca, kuras jau nav uz šīs zemes.
Mākoņi – zili, skaisti, un tie ir salīdzināti ar jūru.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 55088, Literatūra, 9 klase
Varbūt ir kādam domraksts par lāčplēsi? Man vajag domrakstu par visu epossu ne tikai par lāčplēsi pašu, bet par visu kopumā. Jāiekļauj savas domas u.t.t

Matenes Dievs
Matenes Dievs
Matenes Dievs
Lāčplēsis A. Pumpura eposā „Lāčplēsis”

Eposā „Lāčplēsis” galvenais varonis Lāčplēsis bija ne tikai stiprs, bet arī gudrs un ļoti varonīgs tēls. Daži Lāčplēša pretinieki bija stiprāki par viņu, bet Lāčplēsis viņus tāpat sakāva, pateicoties savai gudrībai un varonībai.

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 64908, Literatūra, 9 klase
uzraksti domrakstu par vienu no šīm tēmām:
Es -savas dzimtas tradīciju turpinātājs.

Mana novada kultūras bagātības.

"Kāpēc man dziedāt svešu dziesmu?"(A. Krūklis.)

Sports neveido raksturu, tas palīdz to atklāt.


Angelly
Angelly
Angelly
Domraksts par sporta tēmu pielikumā.

DOMRAKSTS
SPORTS NEVEIDO RAKSTURU, TAS PALĪDZ TO ATKLĀT.
Jau piedzimstot mēs iegūstam daudzus refleksus un īpašības, tiesa daļa no tām ir neapzinātas un apslēptas dziļi iekšienē. Mēs vēlamies iet, tiecamies pēc gaismas, mīlestības un citām lietām – tās visas ir sajūtas, mēs vēlamies būt labi, godīgi. Bet kā ir ar raksturu? Tas mums jau ir. Mēs skatāmies, kādi ir mūsu vecāki, māsas, brāļi, apkārtējie. Redzam, kas ir labs un kas ir slikts un paši mēģinām būt tādi, kādi ir apkārtējie. Ir daudz lietas, kas to ietekmē un viena no tādām ir sports.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
ceru, ka patiks

ja nav grūti, nospied paldies :)
Apskaties risinājumu
<1/1>
|< << 33/34 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV