| Atbilžu arhīvs | № 27242, Matemātika, 10 klase Katrs naturāls skaitlis no 1 līdz 10 ieskaitot uzrakstīts uz vienas baltas, vienas melnas, vienas sarkanas un vienas zaļas kartītes; uz katras kartītes uzrakstīts tikai viens skaitlis. Šīs kartītes kaut kā izvietotas 4 rindās un 10 kolonnās. Ar vienu gājienu var mainīt vietām divas kartītes, uz kurām uzrakstīti vienādi skaitļi. Pierādiet: var panākt, ka katrā kolonnā pārstāvētas visas 4 krāsas. | | |
| |
vespertilio | P ieņemsim, ka pirmajās k-1 kolonnās ir visas krāsas, bet k-jā kolonnā – nē (k=1; 2; ...; 9; skaidrs, ka nevar būt k=10). Parādīsim, kā „izlabot” k-to kolonnu, „nesabojājot” pirmās k-1 kolonnas. Pieņemsim, ka k-tajā kolonnā krāsa x sastopama vismaz divas reizes, bet krāsa y tur nav sastopama. Katru no kolonnām attēlosim ar punktu. Katram i=1; 2; ...; 10 novilksim bultiņu no tās kolonnas, kurā skaitlis i ir krāsā x, uz to kolonnu, kurā skaitlis i ir krāsā y. Katrā no pirmajām k-1 kolonnām viena bultiņa ieiet un viena bultiņa iziet. Savukārt k-jā kolonnā neieiet neviena bultiņa, bet no tā | |
| | № 27551, Matemātika, 10 klase Atrodiet lielāko 12-ciparu skaitli ar īpašību: katri divi blakus uzrakstīti cipari veido pirmskaitli, un visi šie 11 pirmskaitļi ir dažādi. | | |
| |
vespertilio | | | |
| |
snow | http://nms.lu.lv/olimpiades/rajol/05_06/ro56_912atr.doc 10.1. punkts | | |
| |
Blizko | Atbilde failaa
Veelu veiksmi ;) | |
| № 27625, Matemātika, 10 klase 2006 pēc ārējā izskata vienādas monētas. Dažas (vismaz viena) ir īstas un dažas (vismaz viena) ir viltotas. Visām īstajām monētām ir vienādas masas; arī visām viltotajām monētām ir vienādas masas. Viltotās monētas ir vieglākas par īstajām. Kā, izmantojot sviras svarus bez atsvariem, ar 1004 svēršanām noskaidrot, cik ir viltoto monētu? | | |
| |
vespertilio | Failā. Un nākamreiz izmanto gūglestanti. | | |
| |
snow | 1. A un B ir dažādas masas. Tad viena no tām ir viltota, otra – īsta. Sadalām atlikušās 2004 monētas 1002 pāros un katru no tiem salīdzinām ar pāri (A, B). Katrā svēršanā mēs noskaidrosim, cik viltoto monētu ir konkrētajā pārī. Pavisam tiks izmantotas 1 + 1002 = 1003 svēršanas. | | |
| |
Blizko | Failaa
Veelu veiksmi ;) | |
| № 27887, Matemātika, 10 klase lūdzu palīdziet ar matemātikas eseju! Tēmas: 1.matemātikas nozīme sadzīvē 2.matemātikas nozīme profesijas izvēlē
P.s. Jāraksta tikai par vienu no tēmām!
| | |
| |
Bliezēja! :D | Matemātikas nozīme sadzīvē ir ļoti svarīga! Visvairāk tā vajadzīga pārdevējiem un grāmatvežiem! Bet matemātikas mēs pat naudu nemācētu saskaitīt! | | |
| |
liiguce1 | 2.matematika nozime profesijas izvele.
| |
| № 29140, Matemātika, 10 klase Eseja "Matemātikas nozīme mūsdienas" Vismaz 3 argumenti | | |
| |
neciesamie | Matemātikas nozīme mūsdienās.. Matemātika ir interesants, bet saržģīts priekšmets. Matemātikas eksāmens ir jāliek 9 klasē, kā obligātais priekšmets, bet 12 var izvēlēties. Puse no skolā mācošajiem jaunekļiem izvēlas matemātiku, kaut viņu zināšanu līmesnis neatbilst prasībām.Kāpēc? Jo uzskata , ja nokārtos matemātikas eksāmenu uz F līmeni tik un tā pieņems augskolā, jo ir labi , ka cilvēks centās. Uzspiež vecāki, jo zin ka bērnu sūtīs tālāk mācīteis uz augskolu. Atbilst zināšanas, un cilēks zin ka noliks labi. Mūsdienās matemātikai nav nozi | | |
| |
DJ Kalle | Matemātikas nozīme mūsdienas | |
| | № 29174, Matemātika, 10 klase jāizreiķina romba laukums /paralelograma laukums un taisnstuura perimetrs / uzdevumi.. word failā.. ! | | |
| |
agita28 | 1. uzdevums. AC=14cm (zīmējumā īsākā diogonāle) BD=24cm (garākā diogonāle) Aprēķināt S-? formula=(d1*d2)/2 Atbilde; S=(14*24)/2=168 cm²
2.uzdevums Jāaprēķina S-? formula: S=ab*sin(alfa) Atbilde: a=11cm b=6cm sin60=√3/2 S=11*6*(√3/2)=66*(√3/2)=33√3 (cm²) 3.uzdevums Jāaprēķina: S-? Formula:S=((a+b)/2)*h Aprēķini: viduslīnija tas ir tas pats kas (a+b)/2,tas S=4*5=20 cm² 4.uzdevums Dots kavadrāta perimetrs P=46 Aprēķināt: S-? x....viena mala 0x+7...otra mala x+x+x+7+x+7=46 4x+14=46 4x=32 x=8cm.....viena mala 7+8=15...otra mala atb: S=12cm | |
| № 29368, Matemātika, 10 klase Aprēķināt divciparu skaitli kuru dalot ar tā ciparu reizinājumu dalījumā iegūst 5veselus un vienu trešdaļu. Ja no meklējamā skaitļa atņem 9, tad iegūst skaitli kas atšķiras no meklējamā tikai ar ciparu secību. | | |
| |
angel | 10x+y...divciparu skaitlis (10x+y)/xy=5 1/3 (10x+y)/xy=16/3
(10x+y)-9=10y+x 10x+y-9-10y-x=0 9x-9y-9=0 x-y=1 x=1+y
(10(1+y)+y)/y(1+y)=16/3 (10+10y+y)/(y+y²)=16/3 3(10+11y)=16(y+y²) 30+33y=16y+16y² 16y²-17y-30=0 D=289+1920=2209 y=(17-47)/32=-30/32 neder y=(17+47)/32=64/32=2
x=1+y=1+2=3
skaitlis ir 32
| |
| № 29370, Matemātika, 10 klase Divciparu skaitlis 2 reizes lielāks nekā tā ciparu reizinājums. Ja maina vietām šī skaitļa ciparus tad iegūstam skaitli kas attiecas pret meklēto kā 7:4. | | |
| |
Rakstinikai | 2xy=10x+y un 4(10y+x)=7(10x+y) 2xy=10x+y un 33y=66x vai y=2x 2x2x=10x+2x tātad x=3, jo pirmais cipars nevar būt 0, bet y=6. Skaitlis ir 36.
| | |
| |
angel | 10x+y...divciparu skaitlis 10x+y=2xy
(10y+x)/(10x+y)=7/4 4(10y+x)=7(10x+y) 40y+4x=70x+7y 33y=66x y=2x
10x+2x=2x*2x 12x=4x² 3x=x² x=0 neder x=3
y=2x=2*3=6
skaitlis 36 | |
| № 29479, Matemātika, 10 klase Viena skaitļu virkne sastāv no naturālo skaitļu kvadrātiem, otra skaitļu virkne sastāv no skaitļiem, kuri, dalot ar 4, dod atlikumu 3. Jāpierāda, ka šīm virknēm nav kopīgu skaitļu. | | |
| |
arieta | atbilde pielikuma, ceru tu sapratisi manu domu, un ta tev kaut ka palidzes :) | |
| | № 29502, Matemātika, 10 klase Vienādusānu trapeces pamati ir 6cm un 10cm gari šaurais lenķis ir 60 grādu Aprēķināt trapeces laukumu. | | |
| |
dzelzis7 | Trapeces laukuma formula S=(a+b) ÷ 2 · h (6+10)÷2·6 =48cm³ | | |
| |
Gold4you | trapeces S | | |
| |
Cronat | trapeces laukums ir 24cm² cos@60°=2/x 1/2=2/x x=4 | | |
| |
rudison | taaks taa kaa nau zinaams uagstums jaapreekina to ! 1)izmantosim tangensu 60 graadu lenkim mazaa mala buus 2 cm ((pamats - pamats) ÷ 2) √3 = pretkatete ÷ 2 pretkatete = 2√3 2 izmantojam formulu ((6 + 10) ÷ 2) · 2√3 = 16√3
Atbilde S=16√3 cm² | | |
| |
vaarna | failaa | |
|
|