| Atbilžu arhīvs | № 70234, Matemātika, 5 klase Hedvigas pastkastītē katru dienu tiek ievietotas pasūtītās avīzes.Viņa tās krāj un mēneša beigās nodot otreizējai pārstrādei.Septembrī sakrātās avīzes svēra 6 kg.Novērtē aptuveni, cik sver avīzes, kas katru dienu tiek ievietotas Hedvigas kastītē. | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
♪Djia♪ | Septembrī ir 30 dienas 6kg = 6000g 6000/30 = 200g Avīzes aptuveni sver 200 gramus | | |
| |
paliidziiba01 | Ja ņem vērā, ka septembra mēnesī ir 30 dienas un, ka pasts strādā visas dienas, no pirmdienas līdz svētdienai ieskaitot, tad: 6:30=0.2 kg jeb 200 g
| |
| | № 70235, Matemātika, 5 klase Viena no klavieru stīgām svārstās 256 reizes vienā sekundē.Divas oktāvas augstāka stīga vibrē 1024 reizes sekundē.Cik reižu vairāk vienā sekundē vibrē stīga,kas rada augstāko skaņu,salīdzinot ar stīgu, kura rada zemāko skaņu? | | |
| |
♪Djia♪ | 1024/256 = 4 (reizes)
Augstākā stīga vienā sekundē vibrē 4 reizes vairāk nekā zemākā stīga.
| | |
| |
paliidziiba01 | 1024:256=4 Atbilde: stīga, kas rada augstāko skaņu, vibrē 4 reizes vairāk nekā zemākā stīga | |
| № 70508, Matemātika, 5 klase Taisnstūri, kura malu garumi ir 12cm un 18cm,sadali vienādos kvadrātos tā, lai kvadrātu malu garumi būtu naturāli skaitļi. Aplūko visas iespējas. | | |
| |
♪Djia♪ | Vispirms jāaplūko, kādos garumos var sadalīt malas: 12 cm -> 2 cm, 3 cm,4 cm, 6 cm. 18 cm -> 2 cm, 3 cm, 6 cm, 9 cm. Tā kā kvadrāam visas malas ir vienādas, taisnstūri var sadalīt šādos kvadrātos: 2 x 2 cm 3 x 3 cm 6 x 6 cm
| | |
| |
paliidziiba01 | Sanāk 13 gadījumi, bet, ja skatās uz to, ka malas savā starpā garuma ziñā var samainīt vietām, tad kopā sanāk 26 gadījumi | |
| № 70509, Matemātika, 5 klase Darba dienās plkst.8.00 pieturā vienlaicīgi pienāk 1.un 6. autobuss .Zināms ,ka 1. autobuss pieturā pienāk ik pēc 12 minūtēm, bet 6. autobuss- ik pēc 9. minūtēm.Aprēķini., cikos šajā pieturā dienas laikā satiksies 1. un 6. autobuss.Laikā no pulkst.23.00 līdz pulkt. 6.15 autobusi šajos maršrutos nekrustojas.pamato savu risinājumu. | | |
| |
paliidziiba01 | Autobusi satiksies 23:00, 23:36, 00:12, 00:48, 01:24, 2:00, 02:36, 03:12, 03:48, 04:24, 05:00, 05:36, 06:12 Tātad, satiksies 13 reizes. Pamatojums, autobuss, kas kursē ik pēc 9 min., kursē grafikā vienādi sākot no 23:00 ik pa 3 apałajām h sakrīt. Pārējos laikus izdala. | |
| № 70511, Matemātika, 5 klase Cik skolēnu ir klasē,jatos var sadalīt gan pa četri,gan pa pieci , un neviens skolēns nepaliek pāri? | | |
| |
♪Djia♪ | Atbilde ir abu skaitļu reizinājums: 5*4 = 20 (skolēni) | | |
| |
paliidziiba01 | 4*5=20 skolēni | |
| | № 70558, Matemātika, 5 klase Darba dienās plkst.7.00 no rīta pieturā vienlaicīgi pienāk 1.,2 un 3 autobuss .Zināms ,ka 1. autobuss pieturā pienāk ik pēc 10 minūtēm,2.autobuss-ik pēc 12 minūtēm bet 3. autobuss- ik pēc 18. minūtēm.Aprēķini., cikos šajā pieturā dienas laikā satiksies 1.,2 un 3. autobuss.Laikā no pulkst.21.30 līdz pulkt. 6.00 autobusi nekursē. | | |
| |
paliidziiba01 | Ja pareizi aprēķināju, tad visi kopā satiksies tikai 1 reizi, no rīta 7:00. 3. autobuss, kurš pienāk ik pēc 18 minūtēm, izkrīt no grafika, jo viņam nav citu apaļo stundu. 1. un 2. autobuss satiekas apaļajās stundās (8:00, 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00, 20:00, 21:00) | |
| № 70643, Matemātika, 5 klase 1.26 āboli jasadala vienādi 6 bērniem.Aprēķini ,cik daudz ābolu būs katram bērnam? 2.Pēc skolas Zinta divas stundas bija mājās .Vienu trešdaļu no šī laika viņa ēda pusdienas,bet pārē laikā -spēlēja klavieres.Cik ilgi Zinta pusdienoja?Izsaki šo laiku divejādi -minūtēs un stundās Cik ilgi Zinta spēlēja klavieres. | | |
| |
signiiiteee | 1. Katram bērnam pa 4 āboliem. 2. Zinta pusdienoja 40 minūtes. 1 1/3h spēlēja klavieres. | | |
| |
paliidziiba01 | 1. uzdevums 26:6=4 veseli un 1/3
2. uzdevums 2-1/3=1 un 2/3 ēda 2-1 un 2/3=1/3 spēlēja klavieres
ēda-140 min. vai 1h un 40 min spēlēja klavieres-20 min. vai 0,2h | |
| № 70644, Matemātika, 5 klase 1.Lai salabotu dārza šļutenes savienojuma vietu, jānogriež 1/3m no tās gala .Cim gara būs šļutene pēc tās labošanas? 2.Ūdens atrakciju parkā ūdens slidkalniņam tiek pievienota jauna daļa ,lai tas būtu 26veseli 7/12m garš.Cik garš būs ūdens slidkalniņš pirms jaunās daļas pievienošanas? | | |
| |
Smārts123 | viss ir vienkarshi, atbilde 3.66666666667 | | |
| |
paliidziiba01 | 1. uzdevums 1-1/3=2/3
2. uzdevums 26 un 7/12 - 7/12=26m | |
| № 70668, Matemātika, 5 klase 1.Lai salabotu dārza šļutenes savienojuma vietu , jānogriež 1/3 m no tās gala.Šļūtenes garums ir 45 m.Cik gara būs šļutene pēc tās labošanas? 2. Ūdens atrakciju parkā ūdens slidkalniņam tiek pievienota jauna daļa,lai tas būtu 26 veseli 7/12 m garš.Cik garš bija ūdens slidkalniņš pirms jaunās daļas pievienošanas? | | |
| |
Aida | 1. 30
| | |
| |
Deniss | 45/3=15 m - ir janogriež 45-15=30 m - paliks pēc labošanas
| | |
| |
paliidziiba01 | 1.uzd. 45:1/3=15 45-15=30m
2.uzd. x-26veseli un 7/12 | |
| | № 70885, Matemātika, 5 klase Ja zināms attālums no kuģa divām bākām ,tad var noteikt tā atrašanās vietu jūrā.Attālums starp bākām A un B ir 7 rūtiņas (1 rūtiņa atbilst 1 km).Atzīmē zīmējumā precīzu kuģa atrašanās vietu ,ja zināms,ka zvejas kuģis"Berta"no bākas A atrodas 4 km attālumā ,bet no bākas B 6 km attālumā.;"Silvija"-5 km no bākas A un 5 km no bākas B;"Kaija "- 5km no bākas A un 3km no bākas B. | | |
| |
žirka | Uzspied paldies! | |
|
|