| Архив решений | № 68936, Литература, 12 класс par K. Skalbes literāro pasaku „Kaķīša dzirnavas”. • Izrakstiet no Kārļa Skalbes pasakas „Kaķīša dzirnavas” tēlainus izteicienus, kā arī redzes un dzirdes gleznas! • Nosakiet, kādi tēlainās izteiksmes līdzekļi ir to pamatā!
1.Tēlaini izteicieni un poētiskās gleznas
2.Tēlainās izteiksmes līdzekļi
| | |
| |
Lachuks | Mājas darbs par K. Skalbes literāro pasaku „Kaķīša dzirnavas”.
Izrakstiet no Kārļa Skalbes pasakas „Kaķīša dzirnavas” tēlainus izteicienus, kā arī redzes un dzirdes gleznas! Nosakiet, kādi tēlainās izteiksmes līdzekļi ir to pamatā!
Продолжение в файле. | |
| | № 69310, Литература, 12 класс LATVIEŠU LITERATŪRA PĒC OTRĀ PASAULES KARA | | |
| |
paliidziiba01 | Izvēlējos interpretēt Imanta Ziedoņa dzejoli | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| № 69337, Литература, 12 класс 1 Nosauc un raksturo dzejoļa motīvu! 2 Raksturo dzejoļa liriskā "Es" pārdzīvojumu! 3 Raksturo dzejoļa tēkus! 4 Raksturo dzejolī izmsntotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus. 5 Raksturo dzejolī paustā radošas personības pārdzīvojuma aktualitāti! | | |
| |
paliidziiba01 | Dzejoļa analīze | |
| № 69340, Литература, 12 класс Uzdevums pielikumā | | |
| |
paliidziiba01 | strīda nepieciešamība ikdienā
Epifānijā ir izmantots paradokss pašam pret sevi. Neuzskatu, ka strīdi ir nepieciešami ikdienā. Strīdi tikai pasliktina dzīves kvalitāti, dzīves pieredzi. Abi cilvēki paliek nelaimīgi, jo ir sastrīdējušies savā starpā, nereti šie paši cilvēki savā starpā ilgi vairs nekontaktējas un ir pat tādi gadījumi, kad cilvēki vairāk nesazinās visas dzīves laikā.
Продолжение в файле. | |
| № 70422, Литература, 12 класс Atbildet uz jautajumiem! | | |
| |
paliidziiba01 | Kā poēmas rašanos ietekmējuši laikmeta politiskie, sociālie un kultūras apstākļi? E. Virza raksta savas atmiņas un vecvecāku stāstīto par mājām. Pats par sevi saprotams, ka vecvecāki ir gājuši cauri daudzkam, viņi ir pieredzējuši agrākos laikus, ka cilvēkiem bija dievbijība un saskaņa ar dabu. E. Virza darbā ir ielicis arī daļu no saviem laikiem, varētu pat sacīt, ka darbs „Straumēni” ir divu laiku saplūdums. Vēlēdamies parādīt, ka daba ir noteicošā, autors maz individualizē ļaudis. Viņi vairāk ir kā iekļauti dabas darbā, jo tajā viņi rod dzīves jēgu.
Продолжение в файле. | |
| | № 70659, Литература, 12 класс Literatūra | | |
| |
paliidziiba01 | Andrejs Eglītis. Dzīve un dzeja
A. Eglītis dzimis 1912. gada 21. oktobrī Ļaudonas pagasta „Siliešos”. Abi vecāki bija kalpi. Skolas gaitas uzsācis 1922. gadā, kas nozīmē, ka skolā sācis iet kad gandrīz jau bija apritējuši10 gadi. Tā kā vecāki ir kalpi, tad A. Eglītim nepietiek naudas, lai varētu turpināt mācības ģimnāzijā. Viņam nākas doties uz Rīgu, kur iestājās Rīgas pilsētas tehnikumā. Šajā laikā rodas pirmie dzejoļi. Pēc tehnikuma absolvēšanas, 1935. gadā (23 gadu vecumā) tiek iesaukts Latvijas armijas obligātajā karadienestā. 1938. gadā (26 gadu vecumā) uzsāk žurnālista gaitas divos laikrakstos:
Продолжение в файле. | |
| № 71275, Литература, 12 класс 1.Nepieciesams divi latviešu Triolets un Haikas ar autoriem, un viena Haika un triolets pašam jāsedzejo. Dzejnieki,lūdzu izpalīdziet | | |
| |
paliidziiba01 | TRIOLETS MIRDZA KERLIŅA Lai dzīvo Saules diktatūra, Lai dzīvo gaismas tribūns Marts! Sauc zvirbuli uz katra stūra - Lai dzīvo saules diktatūra! Es gatavoju strazdiem būrus, Skan rīts kā pavasara bards - Lai dzīvo saules diktatūra - Un saulstarītes dziedē marts!
Продолжение в файле. | |
| № 71282, Литература, 12 класс Nepieciešaas vēl uzrakstīt 5 savas haikas (17 zilbes , 3 rindas ; 1.r.-5 zilbes , 2.r.-7 zilbes, 3.r.- 5 zilbes)! | | |
| |
paliidziiba01 | Brīnumaina nakts, Kad logā mēness kvēlo. Sēžu viena es.
Lietū kaķis iet, Pele velkas lietū līdz. Vārna kokā sēž.
Продолжение в файле. | |
| № 71487, Литература, 12 класс Ko man nozīme Latvija (150-200) vārdi | | |
| |
bronzor | Pielikumā. | | |
| |
paliidziiba01 | Ko man nozīmē Latvija?
Latvija man nozīmē ļoti daudz, jo tā ir mana otrā māte. Latvija ir mana dzimtā valsts, kuru es neatdošu nevienam. Latvijā esmu dzimusi, augusi un arī palikšu šeit un šeit tikšu arī apglabāta, jo jūtu tai piederību. Dārgākas valstis par Latviju man nebūs nevienas, jo tikai Latvija man ir devusi mātes siltumu un lolojusi savā klēpī kopš pašas mazotnes. Ikviena vieta, ikviens nostūris, ikviens akmens Latvijā ne
Продолжение в файле. | |
| | № 71574, Литература, 12 класс Ir vajadziga palidziba Ludzu | | |
| |
paliidziiba01 | Pārbaudes darbs literatūrā 12. klasei I daļa. LITERĀRS TESTS.
Latviešu tautas vēsturē ir bijuši vairāki periodi, kas raksturojas ar nacionālās pašapziņas apliecinājumu. Ar 19.gs. 1. otro pusi saistās latviešu tautas pirmā atmoda. 19.gs. 50.-60.gados Latvijā izveidojas 2. Jaunlatviešu kustība. Šīs kustības aktīvākie pārstāvji bija 3. Juris Alunāns, 4. Krišjānis Barons, 5. Atis Kronvalds. 1873. gadā notika pirmie Vispārējie 6. latviešu dziedāšanas svētki. Latviešu teātra tēvs 7. Ādolfs Alunāns izveidoja pirmo latviešu teātri. 19.gs. otrajā pusē tautas atmodas procesu ietekmē 8. Andreja Pumpura eposs ”Lāčplēsis”, pirmais reālistiskais romāns Latvijā 9. „Mērnieku laiki”, 10. jauna dzeja. 19.gs. 80.-90.gadiem raksturīgs jauns tautas pašapziņas pacēlums, un tas ir saistīts ar 11. Jaunās strāvas kustību. Tajā iesaistās tādi literāti kā 12. Eduards Veidenbaums, 13. Rainis, 14. Aspazija. Šai laikā darbojas arī lielākais komēdiju meistars latviešu literatūrā 15. Rūdolfs Blaumanis, kurš ievieš latviešu prozā 16. humoreskas žanru. Dramaturģijā šai laikā tiek pārstāvēti visi žanri, gan 17. traģēdija, gan 18. komēdija, gan 19. drāma. Četrus gadus pēc jaunā autora nāves tiek izdots viņa vienīgais dzejoļu krājumiņš, kurš ir kā aicinājums uz cīņu pret dzīves netaisnību, kas izskan šādos 20. Eduarda Veidenbauma vārdos-“Mosties, mosties reiz, svabadais gars…”.
Продолжение в файле. | | |
| |
ritusja55 | lūdzu | |
|
|