| Архив решений | № 50680, Литература, 9 класс Karoče pirmais, kurš pirmais man kaut vai gūglē atradīs dabūs īkšķi uz augšu. 2 teikas par latviešu mitoloģiskajām būtnēm- pūķis, lietuvēns vilkavcis, velns | | |
| |
cittrons | Pūķis ir mantas vilcējs gars, kuru var iegūt jebkurš cilvēks, zinot īpašus tā iegūšanas paņēmienus. Visvairāk ziņu par pūķa iegūšanu un darbību atrodamas K.Strauberga “Latviešu buramvārdos”.
Продолжение в файле. | | |
| |
happy | Šeit būs: pūķis: http://www.liis.lv/folklora/mitol/origin/pukis.htm lietuvēns: http://www.liis.lv/folklora/mitol/origin/lietuvens.htm vilkacis: http://www.liis.lv/folklora/mitol/origin/vilkacis.htm velns: http://www.liis.lv/folklora/mitol/origin/velns.htm | |
| | № 51127, Литература, 9 класс Man ir jāraksta domraksts par ''Lāčplēša dzīve mūsdienās'' un ''Būt varonim ir/nav viegli?''. Lūdzams palīdzēt man, man nav nekādu ideju ko rakstīt!;] | | |
| |
PETRUCIITE | pēc manas loģikas. mūsdienās būt par varoni nav viegli. nav iespējam palīdzēt visiem, bet ir iespējam palīdzēt dažiem. teiciens mazas lietas gāž lielus kalnus. varoņi eksistē un daudz, bet vai labi unj slikti vai tikai iedomāti. lāčplēsis mūsdienās būtu vien apsmiekls. (ceru ka pati saproti to) nezinu kā to pareizi noformulēt. ;) | |
| № 51212, Литература, 9 класс Учебник: Literatūra 9.kl. Darba lapas (Milzere M. u.c.) Номер задания: 20. 20.Darba lapa,A.pumpurs.Lāčplēsis. *Salīdzini Spīdalas un Laimdotas tēlu veidojumu! 1.Spīdalas un Laimdotas vārda skaidrojums. 2.Spīdalas un Laimdotas portrets. 3.Spīdalas un Laimdotas rakstura iezīmes. 4.Spīdalas un Laimdotas attieksme pret Lāčplēsi. 5.Secinājumi. | | |
| |
cittrons | te būs: 1. Spīdala- Tas tāpēc ka viņai spīdēja aacis, ka mazas uguntiņas 2.Spīdala- rotājas gredzeniem, krellēm tumšbrūnas zvēroti dedzīgas acis. Viņa bija melnā uzvalkā. vaļēji mati, garas uzacis, rokā spieķis
Продолжение в файле. | |
| № 51264, Литература, 9 класс почему пьесу карамзина'ревизор' до сих пор ставят в театре? нужно написать мини-эссе,помогите пожалуйста | | |
| |
sonne | Пьесу “Ревизор” до сих пор ставят в театрах так как тема актуальна и в наши дни.
Продолжение в файле. | |
| № 51374, Литература, 9 класс Vajadzigs domraksts A.Pumpura eposam ''Lacplesis'' | | |
| |
alin4eg18 | Teikā stāstīts, ka Lāčplēsis jeb Lāčausis radies no lācenes, lāču mātes, kuru kāds meža iemītnieks sev pieradinājis kā sievu. No lācenes tas mantojis vareno spēku un ausis, tādēļ to nosaukuši par Lāčausi, bet no tēva visu pārējo cilvēka ķermeni. Jau jaunības gados viņš iztīrīja tēva mājas apkārtni no plēsīgiem zvēriem: vilkiem, mežacūkām un lāčiem. Parasti tas plēsējus saķēra aiz žokļiem un pārplēsa, tādēļ viņš ieguva iesauku Lāčplēsis. A.Pumpurs šo teiku izmantoja, rakstot eposu.
| | |
| |
cittrons | Andreja Pumpura eposs “Lāčplēsis” ir viens no ievērojamākajiem eposiem Latvijas literatūras visā pastāvēšanas vēsturē, kas atspoguļo latviešu tautas vēsturisko cīņu pret Melno Bruņinieku, savas zemes nosargāšanu pret krustnešiem. Lai arī eposs ir tapis jau vairāk kā vienu gadsimtu atpakaļ, tajā risinātie jautājumi un atziņas nav zaudējuši savu ievērību arī mūsdienās.
Продолжение в файле. | |
| | № 51528, Литература, 9 класс Man vajadzīgs Māras Zālītes dzejoļi par mājām vai mātēm.Dzejolis ''Mātei''nederēs.Pēc iespējas īsākus,lūdzu..Steidzami uz šo vakaru!!! | | |
| |
cittrons | te būs: http://www.skolenam.lv/lv/darbi/literatura/latviesu-autoru-dzeja-un-dzejoli/mara-zalite sameklē kuru vēlies | | |
| |
Sanny | Vakarā
Es durvīs iestājos. Jūs varat mani apsveikt – Es esmu iestājusies durvīs.
Jau rokturis tur uzticīgi manu roku. Es durvīs iestājos un skatos, vai ir visi. Vai ir mans sievas gods, vai bērna smiekli, kas rīt būs atkal vajadzīgi smiešanai, vai ogle pavardā ir nomodā, vai mājas gariņi pa savām vietām. Es durvīs iestājos un skatos, vai ir visi. Vai ieraugs abrā, auseklīts pie debess, vai tēvutēvu piemiņa, vai skaidrais prāts, un vai ir mīlestība pārnākusi mājās. Es durvīs iestājos – vai visi, vai visi vakarā. Jā, visi vakarā. Ir visi vakarā.
Es kļūstu durvis. | | |
| |
aivitija | Tev par pilsoni, pasaule, nederu, kaut man kabatā pases un kartes, jo es zinu, ka jābūt man Latvijā augustā, decembrī, martā. Jo bez manis tur lazdas neziedēs, jo bez manis tur neizdīgs bekas, jo bez manis rakstītās kamanās Ziemsvētki neatbrauks – pasaulīt, tādas būs sekas. | | |
| |
betty | Tik un tā Nāk rudens apgleznot Latviju. Bet nepūlies, necenties tā. Man viņa ir visskaistākā Tik un tā. Mazliet par lielu, lai sasildot Savu lakatu dotu, Par lielu, lai paņemtu klēpī Un apmīļotu. Mazliet par mazu, lai palaistu vienu Pasaules plašajos ceļos. Par mazu, lai laistu vienu. Es līdzi ceļos. Nāk rudens izgreznot Latviju. Bet nepūlies, necenties tā. Mums viņa ir visskaistākā Tik un tā.
tas manuprāt ir kā māte latvija tapēc domāju ka derēs! | |
| № 51565, Литература, 9 класс vajadzetu dzeju literatura , 9.klases limenii . bet ne parak garu, kadas 12 rindinjas.
| | |
| |
Anninjsh | Zilā puķe Aspazija Tā zilā ilgu puķe, Tā nav ne še, ne te, Ta puķe, tā zilā puķe- Nez kur tā auguse!
To zilo ilgu puķi Neviens nav redzējis, Bet viņas saldo smaržu Ikviens ir sajutis. -
To puķi, to zilo puķi, Kur gan lai meklē to? Cik simtu tūkstoš jūdzu Pēc viņas jāceļo?
Pēc zilās ilgu puķes Ir velti meklēts jau sen! Bet vienmēr meklētājus No jauna ilgas dzen,-
Tā zilā ilgu puķe, Vai maz tā ir pasaulē? Tā puķe, tā zilā puķe ir tomēr jāmeklē! | | |
| |
betty | Klāvs Elsbergs savus čukstus mēs uzdāvināsim lietum
desmit sirdspukstus – pērkonam leišmalē tālu un es klusēdams atkal mīcīšu mālus kārtējam podam ko izgāzt par godu tev
lietus noaudīs drēbītes mūsu bērniem āboli zaros spīdēs kā sapņi vai prieki lēni aizbridīs miglā veļi un veļinieki kļavas galotnē asaros tagadnes acs
un es jutīšu tavu galvu uz pleca ārā lietus – kur lai mēs visi ejam dziļas grumbas šis lietus ieaudīs mūsu sejās auzdams drēbītes valgus atteikšanos un dzīvi
būtu ielikusi arī māras zālītes dzejoli mātei, bet nepietika vietas. šis dzejolis ir atbilsoš 9 kl. | | |
| |
alin4eg18 | Kliedz tā Lai tevi dzird, lai tevi dzird Es jūtu kā pūst Jau mazliet pat smird Kliedz Lai tevi dzird
Продолжение в файле. | |
| № 51576, Литература, 9 класс Uzrakstiet man ludzu citatus par Laimdotas un spidalas salidzinajumu eposa lačplesis, 1)rakstura iezimes 2)Attieksme pret lačplesi busu ljoti pateiciga | | |
| |
alin4eg18 | Spīdola un Laimdota ir divi pavisam pretēji tēli, kas vienlīdz nepieciešami Lāčplēša varoņdarbu veikšanai. Laimdota ir tiklības, gudrības un nepakļāvības simbols, bet Spīdala sava temperamentīgā rakstura un saistības ar tumsas spēkiem dēļ ir skaista intrigu vērpēja. Laimdota pēc izskata ir ļoti skaista un apburoša. Lāčplēsis pirmo reizi satika pie Staburadzes. Viņam palika ļoti labs iespaids par viņu. „Tās seja likās piemīlīga, ka neviļus jāsaka bija: līdzīga viņa kā mēnesnīca, ar magoņu ziediņiem jaukta; tumšzilās acis tai nolūkojās tik liegi kā austoša diena;
Продолжение в файле. | |
| № 51595, Литература, 9 класс Ko Lāčplēsis varētu izdarīt mūsdienās? | | |
| |
bubbly | izvest pasauli no krīzes! :D un, un , un pieveikt Čaku Norisu! :D | | |
| |
cittrons | Te būs: Lāčplēsīs mūsdienās var izdarīt jebko. Viņš var rīkoties kā eposā par Lāčplēsi - cīnīties un aizstāvēt savu zemi cilvēkus. Es domāju, ka mūsdienu Lāčplēsis rīkotos līdzīgi, kā tad citādāk. Viņš varbūt nebūtu ar vienu domu, bet vairāk - gan cīnīties par savu zemi, gan veidot ģimeni, strādāt un tt.. | |
| | № 52013, Литература, 9 класс Надо написать аннотацию на прочитанную книгу: 1)Автор, название книги 2)Чем интересен автор? 3)О чём произведение? 4)Как зовут главных героев? 5)Идея книги (что автор хотел сказать?) 6)Моё впечатление о книге, выводы. Помогите пожалуйста!! | | |
| |
Anninjsh | Šo grāmatu izvēlējos, tapēc ka, tā bija pirmā grāmata, kuru ieraudzīju bibliotēkā, sadaļā skolas romāni. Bibliotekāre man ieteica izlasīt šo skolas romānu, jo tas nav grūti lasāms un viegli uztverams. Grāmata bija ļoti interesanta un saprotama. Bija interesanti sekot līdzi Sāras dzīves problēmu risināšanai un pašam mēģināt iejusties tēla lomā. Es uzskatu, ka šī grāmata ir ļoti pamācoša un noderīga mana vecuma jauniešiem. Es iepriekš nebiju lasījis nevienu no Brigites Blobelas darbiem, bet izlasot šo grāmatu mani pārsteidz viņas skatījums uz dažādu tēlu dzīves norisēm un iespējamiem problēmu risinājumiem. Neskatoties uz to, ka darbs bija interesants, nākotnē, es iespējams vairs nelasīšu skolas romānus, tāpēc šis darbs man paliks atmiņā kā neliels ievads romānu pasaulē.
Продолжение в файле. | |
|
|