| Архив решений | № 61108, Психология, 11 класс Ludzu. | | |
| |
paliidziiba01 | lūdzu
TĒMA: IZTĒLE, MOTIVĀCIJA, VAJADZĪBAS.
1. Kas ir iztēle? Nosauciet iztēles sintēzes veidus ( ar piemēriem)? (5.p.) Iztēle ir spēja prātā reproducēt iepriekšējo uztveres pieredzi, kad objekti nav sajūtām pieejami, kā arī spēja kombinēt sajūtās esošos tēlus jaunās formās. Ir vairāki iztēles sintēzes veidi: • Sintēze, kas atšķiras no domāšanas sintēzes - aglutinācija - sintēzes veids, kurā izveidojas tāda tēlu kombinācija, kāda cilvēka reālajā dzīvē nav sastopama vai ir pretrunā ar veselo saprātu, kā arī var būt pretrunā saprātam (kā piemēru varu minēt nāras tēlu, rūķi. Neviens nav tos redzējis, bet iztēlojas); • hiperbolizācija - sintēzes veids, kur jaunajā tēlā transformējas vecā tēla kādas noteiktas īpašības vai kvalitātes (kā piemēru varu minēt Sprīdīti, kurš devas pasaulē laimi meklēt, Lutausi); • tipizācija - sintēzes veids, kurā uz hiperbolizācijas pamata tiek pasvītrotas kāda priekšmeta vai parādības tipiskās īpašības (kā piemēru varu minēt karikatūras, kurās tiek “izsmieti” cilvēki, bet tas netiek ļauni darīts. Karikatūrās uzsver noteiktas īpašības);
Продолжение в файле. | | |
| |
Lachuks | Failā :) | |
| | № 61281, Психология, 11 класс 3. Nosauciet apstākļus, kad cilvēkam var rasties slēptas stereotipu formas, ko viņš pats neapzinās? | | |
| |
paliidziiba01 | lūdzu. Ir ar piemēriem Nosauciet apstākļus, kad cilvēkam var rasties slēptas stereotipu formas, ko viņš pats neapzinās?
Neapzināti cilvēks vērtē citus, jo sevi pievieno pie kādas konkrētas grupas. Piemēram, ir cilvēki, kuri neizjūt riebumu pret „melnādainajiem”, bet sasveicinoties ar viņiem izjūt nepatiku vai pat riebumu. Šeit ieslēdzas cilvēka zemapziņa, jo viņš nespēj pieņemt savādo ādas krāsu. Kā piemēru varu minēt arī – ir cilvēki, kuriem nav aizbriedumi pret homoseksuālistiem, var ar viņiem dzīvot vienā daudzdzīvokļu mājā utt., bet, ja šis cilvēks strādātu par ārstu, tad pie viņa neietu. Ir redzams, ka draudzībā homoseksuālisms nav šķērslis, bet tas ir šķērslis amata izpildē, konkrētajā gadījumā – ārsta amata izpildē. Ja pacients nezinātu, ka ārsts ir homoseksuālists, bet būtu pret tādiem aizspriedumi, tad šā vai tā ietu pie šī ārsta, jo nav informēts par ārsta seksuālo orientāciju. Kopumā ņemot – cilvēka zemapziņa ir pieradusi pie konkrētiem faktoriem, bet nonākot saskarē ar nepierastiem faktoriem, rodas slēptās stereotipu formas.
Продолжение в файле. | | |
| |
Lachuks | Paaugstināts jūtīgums pret piederību savai grupai noved pie pārspīlētas reakcijas attiecībā pret mazākuma pārstāvjiem un vairāk uzmanības tiek pievērsta mazākuma kļūdām. Šie aizspriedumi reti izpaužas apzināti. | |
| № 61357, Психология, 11 класс 1.Nosauciet un īsi aprakstiet alternatīvus konfliktu risināšanas metodes? 2.Kādi ir galvenie ģimenes konfliktu rašanas iemesli? 3.Nosauciet 4 galvenās ģimenes funkcijas pēc socioloģijas zinātnes? 5.Kādu no šīm funkcijām Jūs uzskatāt par prioritāro sev un savai ģimenei?
| | |
| |
paliidziiba01 | pildot uzdevumus, redzēju, ka Tev nav 4. punkts, ir 1., 2., 3., 5. tas tā ir domāts vai arī nav pievienots, t.i., kaut ks ir izlaists? Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
wineta-s | 1.Nosauciet un īsi aprakstiet alternatīvus konfliktu risināšanas metodes? Alternatīva konflika risināšanas metode , būtu tāda , kura konflikta nesaskaņas vēl saasinātu. Piemēram , ja ir bijis strīds , pēc tam rīkot atriebību.... 2.Kādi ir galvenie ģimenes konfliktu rašanas iemesli? • Finansiālie jautajumi • Bērnu vecumu starpība • Vecāku atšķirības uzskatos
3. Nosauciet 4 galvenās ģimenes funkcijas pēc socioloģijas zinātnes? Kādu no šīm funkcijām Jūs uzskatāt par prioritāro sev un savai ģimenei? • Reproduktīvā jeb prokreācijas funkcija; • primārās sociālās kontroles jeb socializācijas funkcija; • audzināšanas funkcija; • sadzīves materiālās nodrošināšanas funkcija.
Продолжение в файле. | |
| № 61452, Психология, 11 класс tests | | |
| |
paliidziiba01 | tests pildītspamatojoties uz psiholoģijas terminoloģiju.
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | Failā! | | |
| |
wineta-s | Tests Psiholoģijā . Prasmes un iemaņas saskarties ar cilvēkiem.
1. Prasmes un iemaņas saskarties ar cilvēkiem, no kuriem ir atkarīga saskarsmes produktivitāte ir nosaukti par: B) Komunikāciju prasmes C) Prasmēm pakalpot sarunas biedram 2. Viens no pamatfaktoriem, kas palielina cilvēka (vadītāja) autoritāti ir: B) Pakāpeniska padotiem uzdoto uzdevumu atvieglošana C) Ilgstoša cilvēka prombūtne 3. Viens no trim dzirdes sajūtu veidiem nav: B) Muzikālie C) Trokšņi 4. Cilvēka individuālais grupas spiediena ietekmības līmenis ir saucams par:
Продолжение в файле. | |
| № 61943, Психология, 11 класс Palidziet ludzu:( | | |
| |
tomats21 | Cerams, ka noderēs! Būšu pateicīga, ja nospiedīsi ''paldies''. :) :) :) | | |
| |
paliidziiba01 | jūtas un emocijas
ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| | № 61961, Психология, 11 класс PD. Emocijas un jūtas. Personība. Paldies | | |
| |
paliidziiba01 | 1. Pārdzīvojuma formas a) Bēdas b) Bailes, kauns c) Bailes, dusmas, nicinājums, kauns d) Bēdas e) Dusmas, nicinājums 2. Emocijas organismā izraisa gan subjektīvas, gan objektīvas izmaiņas. Subjektīvā komponente ir mūsu emocionālais pārdzīvojums, kuru nav iespējams objektīvi novērtēt vai izmērīt. Objektīvo komponenti var novērtēt, un tā sastāv no organisma veģetatīvajām reakcijām un somatiskajām izpausmēm. Veģetatīvās reakcijas rodas sakarā ar izmaiņām centrālā nervu sistēmā un nav pakļautas cilvēka gribai. Veģetatīvās reakcijas izpaužas kā:
Продолжение в файле. | |
| № 62073, Психология, 11 класс jutu pasaule | | |
| |
Anonmous | 1. Kādas jūtu pārdzīvojuma formas attaisnotas katrā no šiem piemēriem? (5.p.) a) Kad viņu vārtos tika iesista bumba, spēlētāji izmainījās līdz nepazīšanai – kur palika viņu mundrums un cīņas griba? bēdas, nomāktība u.c. b) Iestājeksāmenā spēcīgs skolēns nevar atrisināt vienkāršu uzdevumu, saka, ka viņš atrodas kaut kādā dīvainā stāvoklī – visu ir aizmirsis. satraukums c) Skolēns stāsta, ka reizēs, kad viņš ir ļoti uztraukts, viņš visiem sarunā rupjības, un viņu tā pārņem dusmas, ka gribas tās „izlādēt” uz citiem (kaut gan vēlāk viņš notikušo nožēlo) dusmas
Продолжение в файле. | |
| № 62754, Психология, 11 класс pārbaudes darbs - Sajūtas, uztvere, uzmanība. | | |
| |
paliidziiba01 | Ir ar pamatojumiem
1. uzdevums Ir iekšējās (interreceptīvās) un ārējās (eksteroreceptīvās) sajūtas. Pie ārējām sajūtām pieder: • redzes sajūtas • dzirdes sajūtas • runas sajūtas • mūzikas skaņu sajūtas • trokšņu sajūtas • ādas sajūtas: o pieskārieni o temperatūras svārstības o sāpes • garšas sajūtas: o skābums o sāļums o rūgtums o saldums • ožas sajūtas
Продолжение в файле. | |
| № 62855, Психология, 11 класс Uzrakstiet eseju par vienu no tēmām:
"Grupas ietekme uz cilvēku stresā situācijā"
"Es - grupas līderis. Augsta statusa plusi un mīnusi"
Plānotais darba apjoms: 2-3 A4 lapas.
Galvenais uzdevums: Izvēlēties vienu no tēmām un pastāstīt savu personīgo viedokli par tēmas jautājumu. Ir vēlams darbā parādīt savas teorētiskas zināšanas.
Darbs ir jāielādē sistēmā MS Word vai arī PDF formātā. | | |
| |
wineta-s | ;) | | |
| |
paliidziiba01 | Ceru, ka patiks :)
Grupas ietekme uz cilvēku stresa situācijā
Stress ir cilvēka organisma un psihes kompleksveida reakcija uz emocionāli ļoti spēcīgu kairinājumu, signālu vai problēmsituāciju. Parasti cilvēki stresa situācijā nonāk, kad izjūt neatbilstību starp prasībām pret tiem un pieejamajiem resursiem, lai šīs prasības īstenotu jeb izpildītu. Lielā mērā stresa izpausmes ir raksturīgas no katra indivīda temperamenta, rakstura, gribas, izmanības, emocionalitātes, dzīves pozīcijas, pašcieņas, prāta pakāpes un citām izpausmēm. Ļoti bieži ir tā, ka pusaudžu vidū grupa „uzspiež” individuālam pusaudzim darīt ko tādu, ko pusaudzis nevēlas, piemēram „Smēķējam! Tu nevari? Tev ir bail? Tu esi „mīkstais”?”, līdz ar to pusaudzis nonāk stresa situācijā.
Продолжение в файле. | |
| | № 63038, Психология, 11 класс Atmiņa | | |
| |
loreta30 | 1Atmiņa sniedz iespēju uzkrāt pieredzi. Tas ir viens no nosacījumiem personības un individualitātes veidošanās procesā. 2Cilvēka dzīve bez atmiņas nav iedomājama, jo tieši atmiņa ir tā, kas nosaka cilvēka uzvedību un darbību. Atmiņā tiek apkopota visa cilvēka dzīves pieredze. Un, tieši atmiņa dod iespēju cilvēkam izmantot savu iepriekšējo pieredzi un iemaņas konkrētajā darbībā. 3Katram no šiem atmiņas procesiem ir savas konkrētas darbības īpatnības, kuru zināšana nodrošina šo atmiņas procesu augstāku kvalitāti. 4 Cilvēka īslaicīgajā atmiņā informācija glabājas no 1 līdz 20 minūtēm | |
|
|