| Архив решений | № 66066, Физика, 10 класс Palīdzīet lūdzu | | |
| |
Geimeris | 1. uzdevums Vai apgalvojums ir patiess? Apvelc aplīti vārdam “Jā” vai “Nē”! a) Ķermeņa veiktais ceļš ir skalārs lielums. Jā. Nē. b) Zemes rotācijas kustībā ap Sauli Zemi var pieņemt par masas punktu. Jā. Nē. c) Līniju, pa kuru kustas masas punkts, sauc par pārvietojumu. Jā. Nē. d) Ja kustība notiek pa liektu līniju, tad pārvietojuma modulis ir lielāks nekā veiktais ceļš. Jā. Nē. e) Vienmērīgā taisnlīnijas kustībā ātrums vienmēr ir vērsts kustības virzienā. Jā. Nē. a) Vienmērīgā kustībā pa riņķa līniju paātrinājums ir nulle. Jā. Nē. b) Vienmērīgā kustībā pa riņķa līniju lineārais ātrums ir vērsts uz riņķa līnijas centru. Jā. Nē. c) Diskam vienmērīgi rotējot ap asi, kas iet caur diska centru un ir perpendikulāra diska plaknei, visiem diska punktiem ir vienāds leņķiskais ātrums. Jā. Nē. d) Vienmērīgi paātrinātā kustībā ātrums katru sekundi pieaug par vienu un to pašu lielumu. Jā. Nē. e) Taisnlīnijas kustībā paātrinājums vienmēr ir vērsts kustības virzienā. Jā. Nē. f) Vienmērīgā kustībā pa riņķa līniju paātrinājums ir vērsts uz riņķa līnijas centru. Jā. Nē. g) Vienmērīgā kustībā pa riņķa līniju ātrums un paātrinājums ir savstarpēji perpendikulāri. Jā. Nē.
Продолжение в файле. | |
| | № 66266, Физика, 10 класс Fizika | | |
| |
Lachuks | Kustība gravitācijas laukā. 10.klase 1.uzd( 3p ) Ķermenis brīvi krita 9 sekundes. a) No cik liela augstuma ķermenis krita? h= =405m b) Cik liels bija ķermeņa ātrums nokrišanas brīdī? v= g*t=10*9=90m/s
Продолжение в файле. | |
| № 66720, Физика, 10 класс Fizika | | |
| |
paliidziiba01 | 4. uzdevumu nevar aprēķināt, jo nav norādīts laiks un skaits
Ķermeņu svārstības 10.klase 1.uzd(5p) a) Kādas svārstības ir sastopamas dabā? Uzraksti 3 piemērus! 1. brīvās svārstības; 2. uzspiestās svārstības; 3. periodiskās kustības. b) Kādas svārstības sauc par brīvām svārstībām? Brīvās svārstības ir svārstības, kuras sistēmā rodas iekšējo spēku iedarbībā pēc tam, kad tā tiek izvirzīta no līdzsvara stāvokļa. c) Kas ir svārstību amplitūda? Ķermeņa vislielākās novirzes no līdzsvara stāvokļa modulis. d) Ko sauc par matemātisko svārstu? Matemātiskais svārsts ir svārsta idealizētais modelis, kur ķermenis tiek aizstāts ar materiālu punktu, kas pakārts neizstiepjamā diegā, kam nav masas. e) Kas ir rezonanse? Rezonanse-fizikāla parādība, kas liek priekšmetam vibrēt, ja uz to iedarbojas noteiktas frekvences enerģija.
Продолжение в файле. | |
| № 66800, Физика, 10 класс 1. Baktērijas šūnas garums ir 0,000003 m. Pieraksti to normālformā! L =……………….……………….……………….………………………… 2. Pārveido šūnas garumu, lietojot decimālo daudzkārtņu apzīmējumu! L = ……………….……………….……………….………………………… 3.Penicilīna molekulas masa ir 500 pikogrami. Uzraksti penicilīna masu normālformā gramos! m =……………….……………….……………….………………………………………………. 4. Izsaki masu kilogramos un pieraksti to normālformā! m =……………….……………….……………….…………………………
| | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 66980, Физика, 10 класс Disks vienmērīgi rotē ap asi, veicot 2 minūtēs 60 apgriezienus. Diska rādiuss ir 20 cm. Atbildet uz jautājumiem! a) Cik liels ir diska rotācijas periods? b) Cik liela ir diska rotacijas frekvence? c) Cik liels ir diska malējo punktu lineārais ātrums? d) Cik liels ir diska malējo punktu centrtieces paātrinājumu? e) Cik liels ir diska leņķiskais ātrums? | | |
| |
foreveralone | t=2min=120s n=60 r=20cm=0,2m a) T=t/n=120/60=2s b)v=1/T=0,5 Hz c)v=2pi*R/T=2*3,14*0,2/2=0,628m/s d)a=v²/R=0,628²/0,2=1,97m/s² e)w=v/R=3,14m/s | | |
| |
Lachuks | t=2min=120s n=60 r=20cm=0,2m a) T=t/n=120/60=2s b)v=1/T=0,5 Hz c)v=2pi*R/T=2*3,14*0,2/2=0,628m/s d)a=v²/R=0,628²/0,2=1,97m/s² e)w=v/R=3,14m/s | | |
| |
paliidziiba01 | :) | | |
| |
BatrichBeast | Disks rotee 30 cm 1 minuutee. | | |
| |
KEICHA25 | | |
| | № 66981, Физика, 10 класс Lai noteiktu ragaviņu ātrumu un paātrinājumu, Andris un Ģirts ar mērlenti izmērīja kalna nogāzes garumu L un, palaižot vaļā ragaviņas, ar hronometru izmērīja ragaviņu kustības laiku t līdz kalna pakājei. Viņi ieguva šādu rezultātu: L = 30 m un t = 10 s. Zēni ievēroja, ka ragaviņas pārvietojas arvien ātrāk un ātrāk. • Kas vēl būtu jāizmēra, lai konstatētu vai ragaviņu kustība atbilst vienmērīgi paātrinātas kustības modelim? Paskaidro! • Uzraksti trīs lielumus, kurus var aprēķināt, ja izmanto jau izmērītos lielumus L un t un pieņem, ka kustība atbilst vienmērīgi paātrinātas kustības modelim! • | | |
| |
Lachuks | a) Sadalītu ceļu trīs daļās, un katras daļas beigās noliktu pa draugam. Katram draugam rokās būs hronometrs, kas fiksēs laiku. Tā varēs noskaidrot vai ragaviņas brauc ar paātrinājumu. b) Vidējo ātrumu c) Vidējais ātrums=l/t l-ceļš t-laiks | |
| № 67164, Физика, 10 класс Motocikla kustības ātruma projekcijas grafiks parādīts attēlā. Atbildi uz jautājumiem vai izvēlies atbildi no iekavām un ieraksti to aiz katra jautājuma! a) Motocikla kustības ātruma modulis (samazinās, palielinās, nemainās) b) Cik liela ir motocikla kustības paātrinājuma projekcija? c)Cik lielu ceļu motocikls veic desmit sekundēs? d)Kāds ir motocikla kustības vienādojums ātruma projekcijai? e) Laika momentā t = 0 motocikla koordināta ir 50 m. Kāds ir motocikla kustības vienādojums koordinātai? | | |
| |
paliidziiba01 | Tev nebija pievienots attēls. Ja attēls ir tāds, kādu pievienoju, tad atbildes ir šadas: a) samazinās b)a=v-vo/t c) =0-20/10=- 20/10= - 2m/s² d) S=50+20t-t²
| |
| № 67165, Физика, 10 класс
Notim zinams, ka katram skanas tonim atbilst noteikta svarstibu frekvence. Aiz tona ieraksti, kura no minetajam frekvencem (329,6, 392 Hz un 349,2) tam atbilst Mi- Fa- Sol- Ieraksti atbilstosu vardu brivajas vietas. Skanas skalums ir atkarigs no ..., un tona augstums ir atkarigs no ..., Cik liels ir tona sol svarstibu periods?... Kads ir si tona radiuss skanas vilnu garums, ja skanas izplatisanas atrums gaisa ir 330m/s. Ka mainisies skanas vilna garums, ja skanas vilnis paries udeni? 1,4 km/s
| | |
| |
KEICHA25 | Mi -329,6 fa-349,2 sol-392 Skaņas skaļums ir atkarigs ni skaņas viļņa svārstību amplitūda bet toņa augstums no toņu frekvences | |
| № 67166, Физика, 10 класс Virtuala datoreksperimentā tika novērota divu vagonešu sadursme. Augšējā attēlā parādīta situācija pirms sadursmes, apakšējā – pēc sadursmes (sadursmē vagonetes sakabinās kopā). Vagonešu masa atbilstīgi ir m1 =100 kg un m2 = 400 kg, bet ātrums pirms sadursmes: V1= 4 m/s, bet v2 = 0,5 m/s. Pieņemt, ka vagonetes pēc sadursmes paliek uz sliedēm. 1. Aprēķini katras vagonetes impulsa moduli pirms sadursmes! 2. Cik liels ir vagonešu kopējais impulss pirms sadursmes? 3. Cik liels ir vagonešu kopējais impulss pēc sadursmes? 4. Cik liels ir vagonešu ātrums pēc sadursmes? Parādi risinājuma gaitu! 5. Kada veida sadursme notiek s | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| | № 67610, Физика, 10 класс 1. Vai apgalvojums pareizs? Jā vai Nē 1. Ja ķermenis pārvietojas vienmērīgi pa taisnu līniju, tad kopspēks, kas darbojas uz ķermeni, ir nulle. 2. Futbola bumba, kas stāv vilcienā uz grīdas, sāk ripot vilciena kustības virzienā, ja vilciens sāk bremzēt. 3. Ja uz automašīnu tās kustības virzienā darbojas nemainīgs kopspēks, tad automašīnas ātrums nemainās. 4. Ja uz diviem ķermeņiem ar atšķirīgu masu darbojas vienādi kopspēki, tad lielāku paātrinājumu iegūst tas ķermenis, kuram ir mazāka masa.
5. Vienu Ņūtonu liels spēks ķermenim, kura masa ir 0,5kg, piešķir 2m/s2 lielu paātrinājumu. | | |
| |
zaja1234 | 1-jā 2-nē 3-jā 4-nē | | |
| |
janis2400 | 1. nē 2. nē. 3.jā. 4.nē. 5. jā | |
|
|