Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73083, Latviešu literatūra, 12 klase
Eseja. Darba apjoms – 80 – 100 vārdi.
Apskaties uzdevumu
<1/1>

KEICHA25
KEICHA25
KEICHA25
Turpinot domu par ceļu. Cilvēkiem vienmēr ir bijusi izvēles iespēja, kādu ceļu izvēlēties. Kā pasakās: iesi pa kreisi- būs tas un tas; iesi pa labi- piedzīvosi to un to; pa vidusceļu ejot- nokļūsi atkal kaut kur citur.

Ir teiciens, ka krustcelēs ilgi nevar stāvēt, pienāk brīdis, kad ir jāizlemj, pa kuru ceļu iet. Tagadnē mēs ejam pa to ceļu, ko iepriekš paši esam izvēlējušies, ko noteikusi mūsu rīcība, bet mūsu nākotnes virziens ir atkarīgs no tā ceļa, ko izvēlēsimies tagad. Te mums var palīdzēt sevis izzināšana, kas palīdz mainīt mūsu domu virzienu, Dieva atzīšana, kas palīdz pārveidot domu.

students80
students80
students80
Veiksmi!
Apskaties risinājumu
<1/1>

M.K
M.K
M.K
failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73134, Latviešu literatūra, 12 klase
Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu. Izmantojiet faktus/piemērus no daiļdarba.
1. Raksturojiet daiļdarba kompozīciju!
2. Raksturojiet rakstības stilu un leksiku! Miniet būtiskākās īpatnības!
( tikai par vienu no izlasītajiem daiļdarbiem)

M.K
M.K
M.K
E. Virzas darbam „Straumēni” ir raksturīga reālistiski simboliska tēlainība. Vērojama īpatnēja sintakse ar ļoti gariem teikumiem. Ir sastopami daži tēlainās izteiksmes līdzekļi, piemēram,
Epiteti:
Skābā smarža;
Lapu meža vēsā ēna;
Augsts, žuburains ozols;
Slaidās galotnes;
Nobriedusi un acaina rudzu maize.
Salīdzinājumi:
Ozols kā ercenģelis;
Celiņi ir gludi un laistās kā galodas;
Plakstiņi kā noguruša putna spārni;
Prāti maldījās savās iedomās kā irbes miežu laukā.
Personifikācijas:
Saule kvēpina;
Saule ēd sniegu;
Saule un vēji dzēra;
Saules stari staigā
„Straumēnos” tiek metaforizēta daba, piemēram:
Miglas vērši;
Aizmiguši lauki;
Ledus izskatījās pilnīgi zilgans


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73135, Latviešu literatūra, 12 klase
Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu.

Ko mūsdienu jaunieši var gūt no šī darba? Uzrakstiet savas pārdomas un vērtējumu ! (Apjoms 100 – 150 vārdu )

M.K
M.K
M.K
failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 73155, Latviešu literatūra, 12 klase
Atbildiet uz dotajiem jautājumiem!

1)Kas raksturīgs dramaturģijai? Miniet vismaz 5 pazīmes.

2)Nosauciet 7 latviešu autoru lugas! Miniet gan autoru, gan lugas nosaukumu.

krixee2
krixee2
krixee2
1. Autors notikumos iejaucas netieši
2. Galveno varoņu raksturi un uzskati atklājas dialogos
3. Tēls redzams rīcībā, uzskatu sadursmēs un attiecībās ar citiem tēliem
4. Izšķiroša nozīme satura uztverē ir darbībai, konfliktam un tēla runai
5. Trīs galvenie žanri: traģēdija, komēdija, drāma
-
1) Aspazija "Sidraba šķidrauts"
2) Rūdolfs Blaumanis "Indrāni"
3) Anna Brigadere "Sprīdītis"
4) Rainis "Indulis un Ārija"
5) Andrejs Upītis "Spartaks"
6) Mārtiņš Zīverts "Kāds, kura nav"
7) Gunārs Priede "Centrifūga"

KEICHA25
KEICHA25
KEICHA25
1.uzd.
1)Rakstīti sarunu formā
2) Galveno varoņu raksturi un uzskati atklājas dialogos.
3) Uzskatu sadursme un attiecības ar citiem tēliem.
2.uzd.
1)Aspazija "Vaidelote"
2)Priede G. "Lai arī rudens"
3)Brigadere A. "Sprīdītis"
4)Zālīte M. "Smiļģis"
5)Stumbre L. "Bilde"
6)Blaumanis K. "Indrāni"

M.K
M.K
M.K
failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 73156, Latviešu literatūra, 12 klase
Nosauciet autoru un lugu, kas Jums šķiet interesanta un saistoša.Pamatojiet, kāpēc.

Kāds ir nosauktās lugas temats?

Kādi problēmjautājumi ir šajā lugā?

Nosauciet 3-4 lugas tēlus, minot katram kādu rakstura iezīmi!

M.K
M.K
M.K
failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 73157, Latviešu literatūra, 12 klase
Raksturojiet izvēlētās lugas aktualitāti mūsdienās! Ieteicamais vārdu skaits 60-80

M.K
M.K
M.K
failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73455, Latviešu literatūra, 11 klase
LŪDZU PALĪDZIET!
pārbaudes darbs 11. klasei par Aspazijas dzeju
Apskaties uzdevumu
<1/1>

M.K
M.K
M.K
1.Dzejniece un dramaturģe Aspazija(īstajā vārdā………Johanna………….. ………Emīlija…………) ir
…romantisma…………… literatūras virziena pārstāve.(2p)
2.Kas kopīgs liriskās biogrāfijas dzejoļiem?(2p.)
Visos dzejoļos tiek pausts pārdzīvojums ,dzīves pieredze un rūpes, saistot to ar dabas
parādībām un salīdzinājumiem.
3Kādas rakstura īpašības piemīt liriskajai varonei?(3p.)

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73536, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzraksti pārdomu darbu ,, Aktuālākās problēmas ārzemju autoru darbos.”Atbildē/savā stāstījumā izmantojiet faktus/argumentus.Ievērojiet pareizrakstību.Ieteicamais vārdu skaits - 150/200

M.K
M.K
M.K
:)
Apskaties risinājumu
<1/1>

tav mam
tav mam
tav mam
Ē. M. Remarks ir izcils rakstnieks. Viņš apbrīnojami skaidri parāda cilvēku sajūtas īsi pirms otrā pasaules kara. Romānā var saskatīt emigrantu smago likteni un attieksmi pret tiem. Rakstnieks skaidri parāda šo cilvēku smago dzīvi un pārdzīvojumus, kas viņiem jāizcieš uzturoties valstī nelegāli. Apbrīnojami ir parādīta politiskā situācija Francijā, kā arī šīs valsts attieksme pret emigrantiem. Ē. M. Remarks lieliski attēlo to, kādiem līdzekļiem bēgļi mēģināja palikt Francijā. Viņi savāca mirušo pases, slēpās, dzīvoja nelegālās viesnīcās... Skaidri tiek parādīts tas, cik nežēlīga bija viņu dzīve. Attēlots ir arī tas, kāda nostāja bija francūži
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 73573, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu palidziet!
Uzrakstiet domrakstu (200 – 250v) par 1 tematu, var iesaistīt citātus savu argumentu pamatošanai.
1. Būris manī.
2. “Ja nav cita darba, tad arī dzīvot ir darbs.” (A.Bels)
3. Mūsu sabiedrības cilvēku būri.

M.K
M.K
M.K
:)
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 73654, Latviešu literatūra, 12 klase
1)Kas ir „ Elles ķēķis ”?
Kāda ir tā literatūras koncepcija?
Nosauciet vismaz 3 šī grupējuma pārstāvjus!
2)„ Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.”Apliecini vai noliedz šo apgalvojumu, izsakot savu viedokli un pamatojot to ar argumentiem!

KEICHA25
KEICHA25
KEICHA25
1)"Elles ķēķis" bija neformāla modernistiski noskaņotu latviešu rakstnieku grupa 20. gs. 50.-60. gados Ņujorkā.

. Grupējuma dalībnieki piedalījās daudzos latviešu literatūras lasījumos Ņujorkas apkārtnē un citās pilsētās ASV un Kanādā. Grupējuma pasākumos piedalījās arī gleznotāji Frīdrihs Milts, Sigurds Vīdzirkste, Voldemārs Avens, sākumposmā reizēm arī Rolands Kaņeps un daudzi citi.

Dainis004
Dainis004
Dainis004
1."Elles ķēķis" bija neformāla modernistiski noskaņotu latviešu rakstnieku grupa 20. gs. 50.-60. gados Ņujorkā. Pārstāvēja grupejumu Teodoru Zeltiņu, Gunaru Saliņu, Robertu Mūku, Mudīti Austriņu, Ainu Kraujieti, Baibu Bičoli, Ritu Gāli un Jāni Krēsliņu.
2. ''Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.'' Es nepiekrītu, jo trimdas literatūra ir ļoti pamācoša, interesanta un pilna ar lietderīga informāciju literātūra, kuras zināšanas noderēs dzīvē.

M.K
M.K
M.K
:)
Apskaties risinājumu
<1/1>
|< << 137/141 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV