![Atbilžu arhīvs](/images/wnd_title_pic_3.gif) | Atbilžu arhīvs | № 73674, Latviešu literatūra, 12 klase Kāpēc man ir jāzina, kas ir Imants ziedonis? | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| | № 73695, Latviešu literatūra, 12 klase Kāpēc un kā dzejnieks var iegūt tautas mīlestību un popularitāti? | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| № 73716, Latviešu literatūra, 12 klase ,, Aktuālākās problēmas ārzemju autoru darbos.”Atbildē/savā stāstījumā izmantojiet faktus/argumentus.Ievērojiet pareizrakstību.Ieteicamais vārdu skaits - 150/200 | | |
| | ![KEICHA25](/profiles/defined_pic_2.gif)
![KEICHA25](/images/sch_level_sml_3.gif) KEICHA25 | Ē. M. Remarks ir izcils rakstnieks. Viņš apbrīnojami skaidri parāda cilvēku sajūtas īsi pirms otrā pasaules kara. Romānā var saskatīt emigrantu smago likteni un attieksmi pret tiem. Rakstnieks skaidri parāda šo cilvēku smago dzīvi un pārdzīvojumus, kas viņiem jāizcieš uzturoties valstī nelegāli. Apbrīnojami ir parādīta politiskā situācija Francijā, kā arī šīs valsts attieksme pret emigrantiem. Ē. M. Remarks lieliski attēlo to, kādiem līdzekļiem bēgļi mēģināja palikt Francijā. Viņi savāca mirušo pases, slēpās, dzīvoja nelegālās viesnīcās... Skaidri tiek parādīts tas, cik nežēlīga bija viņu dzīve. Attēlots ir arī tas, kāda nostāja bija francūži | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| № 73770, Latviešu literatūra, 12 klase Izvēlieties 1 no tematiem un uzrakstiet pārspriedumu –izsakiet savu viedokli, pamatojiet to ar piemēriem no daiļdarbiem, preses, dzīves! | | |
| | ![KEICHA25](/profiles/defined_pic_2.gif)
![KEICHA25](/images/sch_level_sml_3.gif) KEICHA25 | I. Ziedonis - tautas garīgā spēka uzturētājs
I. Ziedonis – tautas garīgā spēka uzturētājs
Imanta Ziedoņa darbos ir vērojams tautas gars, tautas spēks. Autors savos darbos spējis izteikt mūsu dvesmu, to, kā mēs jūtamies, kā uztveram savu pasauli, savu esamību. Piemēram savā dzejolī par izaugsmi:
„Ko es gribēju tev šodien līdzi dot: Sava laime katram pašam jāatrod, Savi draugi katram pašam jāsatiek, Katram pašam jāsasalst un jāapsnieg Katram pašam marta saulē jāatkūst Un ka ābelei no augļu svara jānolūst. Katram pašam jārūgst līdzi raugam – Tikai tā par cilvēkiem mēs augam.” | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| № 73772, Latviešu literatūra, 12 klase Raksturojiet jēdzienu ‘postmodernisms’, nosaucot tās pazīmes piecrindē!
1. rinda. Jēdziens. Postmodernisms ___________
2. rinda. 2 īpašības vārdi vai divdabji__________
3. rinda. 3 darbības vārdi. __________
4. rinda. Vārdu savien./teik. no 4 v. __________
5 rinda. Sinonīms 1.r. jēdzienam. __________ | | |
| | ![KEICHA25](/profiles/defined_pic_2.gif)
![KEICHA25](/images/sch_level_sml_3.gif) KEICHA25 | Postmodernisms 2. rinda. 2 īpašības vārdi vai divdabji. Nenosakot un sadalot 3. rinda. 3 darbības vārdi. Apgāž, izsvēpē, novāc 4. rinda. Vārdu savien./teik. no 4 v. Visu no šīs pasaules 5 rinda. Sinonīms 1.r. jēdzienam. Pēcmodernisms | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| | № 73773, Latviešu literatūra, 12 klase Komentējiet G.Bereļa teikto!
Savu viedokli pamatojiet, izmantojot kultūras un literatūras faktus! ( ieteicamais vārdu skaits –60-70 vārdi)
Guntis Berelis uzsver: “Jēga piemīt tikai tiem tekstiem, kuros tiek pārkāptas robežas. Kuriem fonā allaž jūtams jautājums par to, vai attiecīgais teksts piederīgs literatūrai. | | |
| | ![wanna be](/profiles/defined_pic_1.gif)
![wanna be](/images/sch_level_sml_0.gif) wanna be | G. Bereļa aktīvākais darbības laiks ir 20. gs. 90. gadi, kad viņš daudz raksta par jaunāko latviešu prozu, formulējot Aivara Ozoliņa , Jāņa Einfelda , Arvja Kolmaņa , Noras Ikstenas , Jāņa Vēvera un citu jauno autoru poētikas iezīmes, skaidrojot postmodernās literatūras principus un pārskatot mākslinieciskuma kritērijus latviešu prozā. | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| № 73774, Latviešu literatūra, 12 klase Atbildiet uz doto jautājumu! Varbūt 21. gadsimtā daudz grūtāk būt lasītājam, nevis rakstniekam?
Savu viedokli pamatojiet, izmantojot literatūras un kultūras faktus! Ieteicamais vārdu skaits 50-60 vārdi
G.Berelis raksta, ka pasaulē ir pārāk daudz labas literatūras, ar to saprotot rakstnieka profesionālismu, spēju uzrakstīt kvalitatīvu tekstu. Viņa doma ir tāda, ka nozares pārsātinājums ar labu literatūru neļauj tai attīstīties, veicina stagnāciju. Gan jau, ka tas ir tāds Bereļa jociņš —vai tad labas literatūras var būt par daudz? (No otras puses, tajos laikos, kad zemnieku mājās bija Bībel | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| № 73902, Latviešu literatūra, 12 klase VISI UZDEVUMU!!!!!! STEIDZAMI!!!! Izlasi Imanta Ziedoņa darbu un atbildi uz jautājumiem! Zvaigznes bija iznākušas uz tiltiem. Viņas netika pāri upei. Jo debesis tika slēgtas. Nu jau vairākus mēnešus debesis bija slēgtas. Un zvaigznes jutās pārāk piezemētas.... 1.Nosaki I. Ziedoņa darba žanru un mini šim žanram raksturīgas pazīmes, kuras saskati daiļdarbā!
| | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | 2. ieskaite Literārā darba analīze (12. klasei) Izlasi Imanta Ziedoņa darbu un atbildi uz jautājumiem! Zvaigznes bija iznākušas uz tiltiem. Viņas netika pāri upei. Jo debesis tika slēgtas. Nu jau vairākus mēnešus debesis bija slēgtas. Un zvaigznes jutās pārāk piezemētas. Gan koki un augi deva padomu, ka vajag iesakņoties, bet zvaigznēm tas nebija pieņemams. Zvaigznēm tas nebija pieņemams, zvaigznēm nebija sakņu sistēmas. Zvaigznēm te daudz kā trūka: trūka gaisa, trūka loģikas, bet visvairāk trūka – laika. Zvaigznes bija pieradušas pie gaismas gadiem , bet te mērīja laiku pa stundām. Un te nebija mūžības. Nekādas. Debesis bija visu mūžību pa pilnam: augšā, uz priekšu, uz atpakaļ. Priekšējā un atpakaļējā mūžība, un krusteniskā, kaimiņu mūžība un savējā. Te pat izdzist nebija interesanti: tūliņ tumsa un gals. Tur debesīs varēja spēlēt zvaigžņu izlikšanos, teātri: nodzist un vēl ilgi spēlēt, ka tu spīdi – mirušai gaismai tēlojot pašu zvaigzni.
Turpinājums failā. | |
| № 73977, Latviešu literatūra, 12 klase Nosauciet autoru un lugu, kas Jums šķiet interesanta un saistoša.Pamatojiet, kāpēc. Kāds ir nosauktās lugas temats? Kādi problēmjautājumi ir šajā lugā? Nosauciet 3-4 lugas tēlus, minot katram kādu rakstura iezīmi!
Raksturojiet izvēlētās lugas aktualitāti mūsdienās! Ieteicamais vārdu skaits 60-80 Lūdzu, augšupielādējiet atbildi faila formātā! | | |
| | ![KEICHA25](/profiles/defined_pic_2.gif)
![KEICHA25](/images/sch_level_sml_3.gif) KEICHA25 | Rūdolfa Blaumaņa lugas „Indrāni” analīze. Lugā „Indrāni” tiek risinātas ģimenes locekļu attiecības. Indrānu tēvs un māte ir veci un domā saimniecību atdot kādam no diviem dēliem. Vecākajam dēlam Edvartam viņi negrib dot, jo viņš ir apprecējis viņiem nepatīkamu sievu Ievu. Vecāki labprāt mājas atdotu jaunākajam dēlam, bet Ieva sacer vēstuli, kuru it kā rakstījis Kārlis, kur teikts, ka viņš nebrauks mājās no Krievijas, jo saņēmis labu darbu. Indrāni tiek Edvartam un Ievai. Rakstot darbu, manuprāt, autors gribējis rādīt to, ka ne vi i ienmēr uzvar labie tēli. Autors ir Indrānu tēva pusē, jo viņš ir godīgs, atšķirībā no vecākā dēla. Tiek uzsvērtas varoņu attiecības – tām ir liela nozīme cilvēku dzīvē. Jāsaprot, ka vecākiem cilvēkiem un jaunākiem nevar būt vienādi uzskati. Tas vērojams arī lugā „Indrāni”, kad dēls grib saimniekot moderni un nocērt ošus pie mājas, bet tēvs to neatbalsta, grib dzīvot pa vecam un iesūdz dēlu tiesā.
Turpinājums failā. | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | :) | |
| | № 73980, Latviešu literatūra, 12 klase Uzraksti pārdomu darbu ,, Aktuālākās problēmas ārzemju autoru darbos.”Atbildē/savā stāstījumā izmantojiet faktus/argumentus. Ievērojiet pareizrakstību. Ieteicamais vārdu skaits - 150/200 Lūdzu, lejupielādējiet failu formātā. Vietnē jau ir atbilde uz šo uzdevumu. Lūdzu, neatkārtojiet atbildi
| | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | Uzraksti pārdomu darbu ,, Aktuālākās problēmas ārzemju autoru darbos.”Atbildē/savā stāstījumā izmantojiet faktus/argumentus. Ievērojiet pareizrakstību. Ieteicamais vārdu skaits - 150/200 Ārzemju autoru darbos ir daudzas aktuālas pagātnes problēmas, kuras ir aktuālas arī mūsdienās- vara, nauda, mīlestība, naids. Lielisks piemērs ir Džordža Orverla romāns ‘’Dzīvnieku ferma’’, kur dzīvnieki attēlo cilvēku rīcības un liek mums uz sevi apskatīties itkā no malas, piemērām, dzīvnieki iedala cilvēkus kārtās, dzīvo bagāti, valda. Tas viss jau kopš padomju laikiem ir aktuāls arī mūsdienās, jo joprojām cilvēki tiek iedalīti pēc slāņiem, bagātības un varas un joprojām daudzi ir pārāki par citiem.
Turpinājums failā. | |
|
|