![Atbilžu arhīvs](/images/wnd_title_pic_3.gif) | Atbilžu arhīvs | № 60249, Latviešu literatūra, 10 klase Lūdzu palīdziet ar uzdevumiem. failā | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Nedaudz. | |
| | № 60655, Latviešu literatūra, 10 klase Faila. | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Ieskaite Mācību gada noslēguma pārbaudes darbs literatūrā 10. klasei.
Teksta analīze
1. uzdevums. Izlasiet Noras Ikstenas stāstu „Līgava”!
2. uzdevums. Atbildiet uz jautājumiem! ( 36 punkti )
• (1p.) Stāsta temats – līgavas pārdomas • (2p.) Stāsta problēma / problēmas – līgava nevēlas parastas kāzas • (3 + 4p.) Stāsta galvenie varoņi, to īss raksturojums ( 2-3 varoņus ), izmantojot 1 - 2 citātus, komentējot tos!
Turpinājums failā. | |
| № 61059, Latviešu literatūra, 10 klase Luzdu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | lūdzu
Pieminēsim Latviju! Mūsu mazā, bet mīļā Latvija – kopš iepazinām - nesām uz rokām, sargājām, kritām un cēlāmies par viņu, un glabājām to savās sirdīs kā savu vienīgo lepnumu. Tieši tāpēc Latvija ir kļuvusi par spēcīgu valsti ar savām iegribām un untumiem. Lai arī kādi vēsturiski apstākļi ir centušies mūs šķirt, mēs neatlaidīgi esam pie tās turējušies. Mēs esam kā ģimene, kura ir iesakņojusies viena otrā un, lai kur mēs ietu, Latvija vienmēr „nāk” mums līdzi neatkāpdamās ne soli. Nenovērsīsimies no mūsu mazās, bet mīļās Latvijas, jo tā mums tik daudz ir devusi un turpinās dot!
Turpinājums failā. | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā - eseja. | |
| № 61060, Latviešu literatūra, 10 klase Paldies | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | lūdzu
LATVIEŠU LITERATŪRA un FOLKLORA.
Uzrakstiet pārspriedumu ,, Vērtības latviešu literatūrā” vai ,, Latviešu literatūra – neatņemama kultūras sastāvdaļa”.
Latviešu literatūra – neatņemama kultūras sastāvdaļa
Kā vienu no latviešu svarīgākajām literatūras kultūras sastāvdaļām varu minēt visiem zināmās dainas, bez kurām latviešu dzīve nemaz nav iedomājama. Tā atspoguļo ne tikai latviešu ikdienas dzīvi, bet arī svarīgos notikumus un svētkus. Dainas veido latviešu identitāti, un, pašiem nemaz neapzinoties, katrs latvietis māk simtiem dainu, māk pat tad, ja speciāli tās nemaz nav mācījies, bet, tikai dzirdot tās kaut kur. Jo, kā jau iepriekšminēts – dainas atspoguļo mūsu dzīvi visos laikos.
Turpinājums failā. | |
| № 61071, Latviešu literatūra, 10 klase Paldies! | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | tā kā netika minēts, kuru tieši vajag - ideju tīklu vai ideju zirnekli, tad izveidoju abus.
Katram literārās debesis ir savādākas
Katram ir savas literārās debesis – kas vienam šķiet jauks un patīkams, tas otram – šķiet pilnīgi nebaudāms. Kas vienam liek ritēt asarām, tas otram var likt tikai pasmīkņāt. Manas literārās debesis ir saistītas ar dzeju. Dzejā var izteikt visu tikai ar pāris rindiņām. Ar dzeju var arī panākt to, ka citi tevī ieklausās, jo, ne visiem patīk lasīt vairāku lapaspušu biezās grāmatas. Kā piemēru varu uzrakstīt pašdomātu dzejoli, kurš ir saistīts ar šo tēmu.
Katram literārās debesis ir savādākas, Vienam debesis ir plašs stāsts, Citam pasaka īsa, Bet manas literārās debesis ir dzeju rinda gara.
Lai kādas būtu debesis tavas, Centies tās nospodrināt – Neaizmirsti šīs debesis nekad, Jo tās Tev ir vienīgās!
Turpinājums failā. | |
| | № 61072, Latviešu literatūra, 10 klase 4. uzdevums. Uzraksti vēstījumu humoristiskajā stilā! ( 9 punkti – interesants, smieklīgs saturs – 3 punkti; saturs ikdienišķs, ir humora piedeva – 2 punkti; saturs atbilstošs tēmai bez humora piedevas – 1 punkts; valoda bagāta, izmantoti salīdzinājumi, epiteti u.c., nav stila kļūdu – 3 punkti; valoda bagāta, 1-3 stila kļūdas – 2 punkti; valoda vienkārša, 4-6 stila kļūdas – 1 punkts; pareizrakstības kļūdu nav vai 1 – 3 punkti; 2 – 3 kļūdas – 2 punkti ; 4 – 7 kļūdas – 1 punkts; 8 - …kļūdas – 0 punktu) Apjoms 70 – 90 vārdi.
| | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | lūdzu
Mazā Meža Maijiņa atcerējās kādu atgadījumu, kas bija noticis, kad viņa pirmo reizi ieradās pilsētā. Tas bija vēls rudens, kad kokiem bira pēdējās „drēbītes” un Maijiņa sajutās vientuļa. Pilsētā viņa cerēja atrast citus kokus. Pilsētā Maijiņa nevarēja atrast nevienu koku, bet sastapa sunīti, kuru nosauca par Kociņu un tā nu Maijiņai bija savs „personīgais kociņš”, ar kuru viņa vienmēr bija kopā.
Turpinājums failā. | |
| № 62261, Latviešu literatūra, 10 klase no literatūras grāmatas 10 klasei. dzeja 1. no 6 -21 dzejolim Ieva Dubiņa, Lita Silova, Aldis Vēvers, Iveta Vīduša
| | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Pārbaudes darbs literatūrā 10. klasei Dzeja
1. uzdevums. Formulējiet definīciju un nosauciet 3 spilgtākās dzejas pazīmes, 3 latviešu dzejniekus! ( 8 punkti ) Dzeja ir daiļliteratūras veids, kas parasti ir rakstīta saistītā valodā, un tai raksturīgs dalījums rindās. Tai raksturīgākās pazīmes ir : 1) valodas ritmiskums , 2) biežs un daudzveidīgs māksliniecisko izteiksmes līdzekļu lietojums, 3) retorikas figūru izmantojums. Latviešu dzejnieki ir (nosaukt 3 dzejniekus) Auseklis, Eduards Veidenbaums, Kārlis Skalbe u.c.
2. uzdevums. Uzrakstiet 3 salīdzinājumus, kas raksturotu dzeju / dzejošanas procesu! ( 3 punkti) Savu viedokli pamatojiet! ( 5 punkti – par katru salīdzinājumu 1 punkts, par izvēles pamatojumu 2 punkti ) • Dzeja ir kā pārdomu sajaukums, kas uzrakstīts uz papīra. • Dzeja ir kā ritmisks veidojums, kas sadalīts vairākās mazās daļiņās (pantos). • Dzeja ir kā spēle ar savu iekšējo pasauli, tu nekad nezini, kad prātā „iešausies” laba doma, frāze.
Turpinājums failā. | |
| № 62262, Latviešu literatūra, 10 klase pārspriedums | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | | |
| | ![wineta-s](/profiles/upic_47431.jpg)
![wineta-s](/images/sch_level_sml_5.gif) wineta-s | Lasīšana - mans vislielākais vaļasprieks. (Eseja ir manis pašas rakstīta, par to var būt drošs)
Lasīšana- mans lielākais vaļasprieks
Pasaule sastāv no daudzām domām , uzskatiem , viedokļiem un pats galvenais -personībām, kas analizē to visu no saviem vērtēšanas skata punktiem. Mēs –cilvēki esam saprātīgi domājošas būtnes , kas ir apveltīti ar vairākiem talantiem , katram talantu skaits ir atšķirīgs, citam ir viens un citam vairāki talanti , manos uzskatos cilvēka bez talanta neeksistē. Katram ir kaut kas tāds , ko viņš , iespējams , veic labāk par citu. Viens no talantiem ir skaisti dziedāt, ne katrs piedzimst ar dziesmām piemērotu balsi , tik skanīgu, ka pār ķermeni vai tirpas noskrien. Ne katrs piedzimst ar cirka mākslinieka talantu , ne katrs piedzimst par rakstnieku...Katram no mums ir savs talants , ar tādu mēs nākam pasaulē, citi savas nolaidības dēļ, savas dzīves laikā tā arī savu talantu nav nekad atklājuši...
Turpinājums failā. | |
| № 63150, Latviešu literatūra, 10 klase Argumentēta eseja pēc R.Blaumaņa lugas "Pazudušais dēls", apjoms ar 12 fontu 2-3 A4 formātā lapas, no Arhīva nepiedāvāt. | | |
| | ![greatmind](/profiles/upic_52477.jpg)
![greatmind](/images/sch_level_sml_2.gif) greatmind | Failā. Ir 603 vārdi, ceru, ka būs labi. Veiksmi! | |
| | № 63311, Latviešu literatūra, 10 klase Salīdzini Raiņa un Poruka dzeju! Atrodi kopīgo un atšķirīgo abu autoru dzejā. Tēla atklāsmē, dzejoļu noskaņā, māksliniecisko līdzekļu izvēlē! Kāpēc autori,Tavuprāt, izvēlējušies Bībeles sižetu? | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Salīdzini Raiņa un Poruka dzeju! Atrodi kopīgo un atšķirīgo abu autoru dzejā. Tēla atklāsmē, dzejoļu noskaņā, māksliniecisko līdzekļu izvēlē! Kāpēc autori, Tavuprāt, izvēlējušies Bībeles sižetu?
Raiņa dzeja. Aplūkošu 3 dzejoļus. 1. „Balti ziediņi” Dzejnieks dzejolī ļoti bieži lieto deminutīvus (pirkstiņi, ziediņu, pārsliņa utt.), tādejādi radot pozitīvu noskaņu, atklājot skaisto un labo. Mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi: epiteti (sārti pirkstiņi, baltiem ziediem). Kā arī autors lieto atskaņas.
Turpinājums failā. | |
|
|