![Atbilžu arhīvs](/images/wnd_title_pic_3.gif) | Atbilžu arhīvs | № 66081, Kultūras vēsture, 11 klase Lūdzu pēc palīdzībs.. | | |
| | ![wineta-s](/profiles/upic_47431.jpg)
![wineta-s](/images/sch_level_sml_5.gif) wineta-s | 11.klase 2.ieskaite – KULTUROLOĢIJA _________________/_______ Vārds Uzvārds klase Tēma – PIRMATNĒJĀ KULTŪRA. RELIĢIJAS UN MITOLOĢIJAS NOZĪME KULTŪRĀ 1.uzdevums (3 punkti) Izskaidrojiet jēdzienus! 1.Animisms- ir seno tautu priekšstats, ka dabā visam ir dvēsele, ka pat nedzīvas lietas spēj just un domāt. 2.Rituāls- Ir kāds cilvēku darbību kopums, kas parasti tiek izpildīts ar simbolisku nozīmi. 3.Evolūcija ir visu dzīvības formu izmaiņu process paaudzi pēc paaudzes, un evolucionārā bioloģija ir mācība par to, kā un kāpēc šī attīstība notiek, tātad tā ir bioloģijas nozare, kas pēta vēsturiskās attīstības un dzīvo būtņu mainības mehānismu. 4.Fetišisms ir pārdabisku spēju un spēka piedēvēšana šim objektam (fetišam). 5.Aukstā kultūra ir orientācija uz visu jauno.
Turpinājums failā. | |
| | № 66164, Kultūras vēsture, 11 klase 1.uzdevums un 2.uzdevums paldies par palidzibu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Tev bija rakstīts, ka jāizpilda 1. un 2. uzdevums
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Pārbaudes darbs kulturoloģijā. „Filozofiski-zinātniskā domāšana”
__________________________
1.uzdevums. Skaidro jēdzienus! 5p. Filozofiska domāšana ir tad, kad doma ir nonākusi noteiktā stāvoklī, kas atšķiras no ikdienas sadzīviskā domāšanas. Zinātniskā domāšana ir domāšana, kas balstās uz uzskatu, ka cilvēks ar prātu var izzināt un izprast pasauli. Teocentrisms - priekšstats par dievības centrālo vietu un lomu pasaules modelī. Humānisms - ideju un intelektuālo meklējumu strāva Renesanses laikā, kad dzima jauna pasaules uztveres paradigma domāšanā: cilvēka kā figūras nolikšana pasaules skatījuma centrā, brīvdomīga apziņa un pasaulīgs individuālisms, zināšanu izvirzīšana par pašvērtību. Sholastika - humānistu izdomāts apzīmējums virzienam Eiropas filozofijā, kam raksturīgākais bija izteikts intelektuālisms, antīkās filozofijas un antīko zinātnisko koncepciju sintēze ar kristietības pamatpostulātiem
Turpinājums failā. | |
| № 66165, Kultūras vēsture, 11 klase 3.uzdevums un 4.uzdevums paldies par palidzibu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Tev bija rakstīts, ka jāpilda 3. un 4. uzdevums
3.uzdevums. Savieno teikumu daļas! 5p. Sengrieķu kultūra ir laiks, 1. 3. ieņēma dzīvi apliecinošas pozīcijas un atzina cilvēku kā unikālu indivīdu, dievišķā gara apveltītu būtni, kas pati spēj veidot un neierobežoti attīstīt savu personību.
Viduslaikos reliģija 2. 4. gudrība ir augstākais labums, kas pieejams cilvēkiem.
Humānisti 3. 5. balstījās vienīgi uz racionālām, sistematizētām, drošām, ar eksperimentu apstiprinātām zināšanām.
Humānistu skatījumā 4. 2. pakļāva savai ietekmei un kontrolēja visas pārējās dzīves sfēras.
17.-18.gs. Jaunā tipa zinātne 5. 1. kad mēs varam runāt par zinātniskās zinātnes aizsākumiem.
Turpinājums failā. | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | |
| № 66184, Kultūras vēsture, 11 klase Uzrakstīt pārspriedumu (250 vārdus) par tēmu:
Bizantija Romas kultūras mantiniece. | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Ceru, ka mūsu domas sakrīt :)
Bizantija – Romas kultūras mantiniece
Bizantija kļuva par faktisko Romas impērijas mantinieci, jo tā faktiski ir tā pati Roma, līdz ar to Bizantija ir ļoti daudz ko no tās mantojusi. Bizantijas laikā viens no ievērības cienīgākajiem faktoriem, kas noteica jaunās valsts veidošanos, bija Romas impērijas sašķelšanās divās daļās – Austrumu un Rietumu impērijā. Tā kā Bizantijā notika pakāpeniska pāreja no antīkās uz viduslaiku kultūru, arī mākslas pāreja norisinājās pakāpeniski – jaunās valsts arhitekti turpināja saglabāt Senās Romas doto mantojumu arhitektūras ziņā. Arī ilgu laiku pēc tam, pilsētā vēl jo projām saglabājās tieksme pēc regulāra plānojuma, kas bija aizgūts no Senās Romas. Tika saglabātas arī vecās tradīcijas – cēla forumus, arkas, kolonādes, izmantoja orderus utt.
Turpinājums failā. | |
| № 66227, Kultūras vēsture, 11 klase Palīdziet lūdzu izpildīt ieskaiti vēsturē...milzīgs paldies kas izdodās.. | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | MĀCĪBU PRIEKŠMETS „LATVIJAS UN PASAULES VĒSTURE” / Vārds Uzvārds klase Tēma ,,Eiropieši un daudzveidīgā pasaule”
1. uzdevums (10 punkti)Izskaidrojiet jēdzienus! Acteki - indiāņu tauta, kas arī mūsdienās dzīvo Meksikas centrālajā daļā un runā navatlu valodā Cenu revolūcija - straujš cenu pieaugums daudzām patēriņa un citām precēm Konkistadori - spāņu un portugāļu iekarotāji Centrālamerikā un Dienvidamerikā 15. gadsimta beigās un 16. gadsimtā Korsāru laikmets – pirātu laikmets Lielie ģeogrāfiskie atklājumi - atklājumi, kurus veica Eiropas jūrasbraucēji laika posmā no XV gs. sākuma līdz apmēram XIX gs
Turpinājums failā. | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | | |
| | ![rinars](/profiles/defined_pic_1.gif)
![rinars](/images/sch_level_sml_0.gif) rinars | ja nau grūti nospied paldies:) | |
| | № 66228, Kultūras vēsture, 11 klase MĀCĪBU PRIEKŠMETS „LATVIJAS UN PASAULES VĒSTURE” Tēma ,,Eiropieši un daudzveidīgā pasaule” 5. uzdevums (9 punkti) Kāda ir Lielo ģeogrāfisko atklājumu nozīme mūsdienās? | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | :) | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | |
| № 66254, Kultūras vēsture, 11 klase Viduslaiki. | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Ieskaite kulturoloģijā Viduslaiki 1. Par Jauno Derību sauc Bībeles daļu, kas vēsta par Jēzus Kristus dzīvi un kristietības pirmsākumiem (1) 2. Kristus dzīves aprakstus sauc par bauslību (1) 3. Kura apustuļa dzīves apraksti nav iekļauti jaunajā derībā: (1) a) Marka b) Jūdas c) Mateja d)Pāvila
4. Pāro jēdzienus tos pareizi savienojot savā starpā (7)
Turpinājums failā. | | |
| | ![rinars](/profiles/defined_pic_1.gif)
![rinars](/images/sch_level_sml_0.gif) rinars | ar dzelteno ir atbildes iekrāsotas. ja nau grūti nospied paldies:) | |
| № 66299, Kultūras vēsture, 11 klase 1.uzdevums un 2.uzdevums paldies par palidzibu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Tec bija rakstīts, ka jāpilda 1., 2 uzdevums
Kontroldarbs kultūras vēsturē. „Antīkā kultūra”
1.uzdevums. Skaidrojiet jēdzienus! 5 Polisa – Hellādā u sengrieķu kolonijās Apanīnu pussalā politiskās organizācijas forma, sabiedrības kopiena ar kopīgu teritoriju un reliģiskajiem rituāliem, kurā kulta un laicīgā vara pārklājās, kurai bija 2 pamattipi: oligarhiskā un demokrātiskā polisa. terma – seno romiešu pirts Akropole – citadele Senās Grieķijas pilsētās Kariatīde – skulptūra sengrieķu arhitektūrā, sievietes izskatā, kas balsta tempļa pārsegu. Akvedukts – mākslīgs kanāls, kas konstruēts, lai novadītu ūdeni no vienas vitas uz otru
Turpinājums failā. | | |
| | ![rinars](/profiles/defined_pic_1.gif)
![rinars](/images/sch_level_sml_0.gif) rinars | Ja nau grūti nospied paldies:)
| |
| № 66300, Kultūras vēsture, 11 klase 3.uzdevums un 4.uzdevums paldies par palidzibu | | |
| | ![rinars](/profiles/defined_pic_1.gif)
![rinars](/images/sch_level_sml_0.gif) rinars | 3.un 4. uzdevums izpildīts:)
Ja nau grūti tad nospied paldies:) | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Tev bija rakstīts, ka jāizpilda 3 un 4 uzdevums
Kontroldarbs kultūras vēsturē. „Antīkā kultūra”
3.uzdevums. Apvelc pareizās atbildes burtu!7 1. Par Antīko kultūru sauc a) Vidusāzijā dzīvojošo tautu kultūru. b) Senās Romas un Senās Grieķijas kultūru. c) Austrumu Ēģiptes kultūru. d) Rietumeiropas kultūru. 2. Eposu „Illiada” un „Odiseja” autors ir a) Arhilohs b) Homērs c) Alkajs d) Hēsiods 3. Lielākais amfiteātris Romā bija a) Mauzolejs b) Lielais cirks c) Parfenons d) Kolizejs 4. Kolonnas augšējo (noslēdzošo) daļu sauc par a) bāzi b) frontonu
Turpinājums failā. | |
| | № 66308, Kultūras vēsture, 11 klase 4.uzdevums. Uzrakstiet pārspriedumu! Antīkās pasaules kultūra – Eiropas kultūras pamats.Polisa - ___ terma - ____ Akropole - _______ Kariatīde - ___ Akvedukts -
| | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | No Antīkās kultūras mēs esam aizguvuš ļoti daudz, bet kā vislabākos ieguvumus varu minēti: • Olimpiskās spēles - aizsākās 776.gadā p.m.ē. par godu Dievam Zevam; • Demokrātiju (valsts pārvaldes formu); • Matemātiku; • Prozu - literārā proza Senajā Grieķijā radās 6.gs. beigās un 5.gs p.m.ē un 3 nozīmīgas tekstu sacerēšanas nozares bija: 1) Vēsturiskā proza jeb historiogrāfja 2) Daiļruna jeb retorika 3) Filozofiskā proza; • Teātri; • Zvērināto tiesu; • Kolonnas; • Alfabētu;
Turpinājums failā. | | |
| | ![rinars](/profiles/defined_pic_1.gif)
![rinars](/images/sch_level_sml_0.gif) rinars | izpildīts. ja nau grūti nospied paldies:) | |
|
|