![Atbilžu arhīvs](/images/wnd_title_pic_3.gif) | Atbilžu arhīvs | № 67981, Kultūras vēsture, 12 klase Lūdzu palīdziet...Kulturoloģija.. PERSONĪBA UN MASU KULTŪRA, ELITĀRĀ, POPKULTŪRA, SUBKULTŪRA, ETNISKĀ UN NACIONĀLĀ KULTŪRA 1. uzdevums (5 punkti) Saistiet jēdzienus ar to skaidrojumiem! Ierakstiet pie skaidrojuma atbilstošā jēdziena kārtas burtu! Turpinājums failā... | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | KULTUROLOĢIJA / Vārds Uzvārds klase Tēma – PERSONĪBA UN MASU KULTŪRA, ELITĀRĀ, POPKULTŪRA, SUBKULTŪRA, ETNISKĀ UN NACIONĀLĀ KULTŪRA 1. uzdevums (5 punkti) Saistiet jēdzienus ar to skaidrojumiem! Ierakstiet pie skaidrojuma atbilstošā jēdziena kārtas burtu!
Jēdziens Jēdziena skaidrojums Burts A Etnisks Zinātnieka tendence visu tautu dzīves parādības vērtēt pēc to atbilstības viņa paša etniskās grupas dzīvesveidam un vērtībām. C B Nacionālistisks Dzīvesveids, arī kultūras, mākslas u.tml. virzība, kas atšķiras no tradicionālajām un vairākumam pieņemtajām normām un vērtībām un var būt apzināti pret tām vērsta. D C Etnocentrisks Tāds, kas saistīts ar piederību pie kādas tautas; attiecas uz tautību, izcelsmi, nevis pilsonību. A D Kontrkultūra Sabiedriski politisks uzskats, ka valdošie slāņi – elite – ir izredzēti un apveltīti ar īpašu spēju pārvaldīt sabiedrību. E E Elitārisms Saistīts ar nacionālismu; tādas ir patriotiskas jūtas, uzskati, nacionālā pašapziņa. B 2.uzdevums (9 punkti) Izlasiet tekstu un veiciet uzdevumu! Vācu filozofs un teologs G.Gvardīni (1885 – 1968) par masu cilvēku. 1.No viduslaiku saistības atbrīvojies indivīds, kas kļuvis pār sevi pašu. 2.Attīstīta persona, kas pakļauta tehnikai, standartam, rūpnieciskai ražošanai, normēšanai. 3.Zaudējis pats savu veidolu un oriģinālo dzīves izjūtu. 4.Pieņem racionālās plānošanas un mašīnprodukcijas patēriņa priekšmetus un dzīves normas. 5.Nav vēlmes dzīvot pēc savas paša iniciatīvas, neizvirzās kā savpatīga būtne, bet pieņem anonimitāti un iekļaujas organizācijā – masas formā - , un pakļaujas programmai. 6. Kā pašsaprotama tiek uztverta izturēšanās pret cilvēku kā objektu, ne subjektu. 7.Ikdienas valodā pakāpeniski izzūd vārds „personība” un tā vietā nāk vārds „persona”. 8. Darbs cilvēkam ir lietišķs, izskaitļojams, kontrolējams process, ne pārdzīvojums. 9.Noslēpumainību, bijību pret dabu nomaina atsvešinātība, lietišķums, praktiskums, matemātikas zīmes, „dabiska daba”kļūst „nedabiska daba”. 2.1.Izmantojot piedāvāto materiālu un savu pieredzi, izveidojiet masu cilvēka raksturojumu! Kāds viņš ir? Tāds, kas nevēlas uzņemties atbildības sajūtu
Turpinājums failā. | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | |
| | № 67987, Kultūras vēsture, 12 klase PERSONĪBA UN MASU KULTŪRA, ELITĀRĀ, POPKULTŪRA, SUBKULTŪRA, ETNISKĀ UN NACIONĀLĀ KULTŪRA | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | Failā | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | KULTUROLOĢIJA / Vārds Uzvārds klase Tēma – PERSONĪBA UN MASU KULTŪRA, ELITĀRĀ, POPKULTŪRA, SUBKULTŪRA, ETNISKĀ UN NACIONĀLĀ KULTŪRA 1. uzdevums (5 punkti) Saistiet jēdzienus ar to skaidrojumiem! Ierakstiet pie skaidrojuma atbilstošā jēdziena kārtas burtu!
Jēdziens Jēdziena skaidrojums Burts A Etnisks Zinātnieka tendence visu tautu dzīves parādības vērtēt pēc to atbilstības viņa paša etniskās grupas dzīvesveidam un vērtībām. C B Nacionālistisks Dzīvesveids, arī kultūras, mākslas u.tml. virzība, kas atšķiras no tradicionālajām un vairākumam pieņemtajām normām un vērtībām un var būt apzināti pret tām vērsta. D C Etnocentrisks Tāds, kas saistīts ar piederību pie kādas tautas; attiecas uz tautību, izcelsmi, nevis pilsonību. A D Kontrkultūra Sabiedriski politisks uzskats, ka valdošie slāņi – elite – ir izredzēti un apveltīti ar īpašu spēju pārvaldīt sabiedrību. E E Elitārisms Saistīts ar nacionālismu; tādas ir patriotiskas jūtas, uzskati, nacionālā pašapziņa. B
Turpinājums failā. | |
| № 68010, Kultūras vēsture, 12 klase заранее спасибочки | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | 19. gs. beigas simbolisms – Čurļonis - „Pasaka”, „Pavasara sonāte”. impresionisms – Manē – gleznas „Koncerts Tilerī parkā”, „Brokastis zaļumos”, „Olimpija”. Monē – glzna „Sieviete dārā”. Renuards – gleznas „Meitenes pie klavierēm”, „Pēc peldes”. Purvītis – „Uz Lielupes”, „Vakara saule”. Rozentāls –gleznas „Pēc dievkalpojuma”. Valters – „Vakars”, „Pēles”
Turpinājums failā. | |
| № 68011, Kultūras vēsture, 12 klase Желательно сделать на русском языке. Если не выйдет, то можно и на латышском. Заранее спасибо!!! :))) | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | māksla 5 - 21 gs | | |
| | ![Lachuks](/profiles/upic_42158.jpg)
![Lachuks](/images/sch_level_sml_5.gif) Lachuks | KONTROLDARBS KULTUROLOĢIJĀ 12.KL. Māksla 5.gs.-21.gs.
1.uzd. Žanrs - mākslā vēsturiski izveidojusies daiļrades forma. Tas raksturo mākslas veida kompozicionālās struktūras. Piemēri no literatūras žanriem: dzeja, lirika, dramaturģija.
2.uzd. Ko jaunu mākslinieku dzīvē ieviesa renesanse? Mākslinieki ieguva jaunas praktiskās zināšanas tēlniecībā, arhitektūrā u.c., piemēram, zināšanas par cilvēka proporcijām. Kāda bija mākslinieku loma senajā un viduslaiku pasaulē? Māksliniekiem, salīdzinot ar, piemēram, renesansi nebija tik liela loma. Tās lielā nozīme un svarīgums lielu nozīmi ieguva ar renesanse iesākšanos.
Turpinājums failā. | | |
| | ![ShamanCat](/profiles/upic_62305.jpg)
![ShamanCat](/images/sch_level_sml_2.gif) ShamanCat | 1. Жанр (от фр. genre — род) — общее понятие, отражающее наиболее существенные свойства и связи явлений мира искусства, совокупность формальных и содержательных особенностей произведения. Жанры сформированы наборами условий; многие произведения используют несколько жанров посредством заимствования и объединения этих условий. Возможные определения понятия иногда ограничены искусством и культурой, особенно литературой, но длинная история использования данного понятия наблюдается также и в риторике. В исследованиях жанра понятие не сравнивается с исходным значением. Скорее, все существующие произведения отражают определённые условия, участвуя при этом в создании определения понятия жанра.
Turpinājums failā. | |
| № 68042, Kultūras vēsture, 12 klase help | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | 3. PĀRBAUDES DARBS VĒSTURĒ 12. KLASEI ,,EIROPA UN LATVIJA 1. PASAULES KARĀ. 1. VARIANTS. 1. Sakārto notikumus secīgi! A-1.Antantes nodibināšana. 1919. B-2.Kauja pie Marnas. 1914. C-3.Ziemassvētku kaujas. 1917 D-4.Iskolata republikas nodibināšana. 1917. gada 21. novembris E-5.Brestļitovskas līguma noslēgšana. 1918. gada 3. martā
Turpinājums failā. | |
| | № 68126, Kultūras vēsture, 12 klase 1uzdevums un 2 uzdevums Paldies par palidzibu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Pārbaudes darbs kultūras vēsturē. „20.gadsimta mākslas devums pasaules kultūrā”
_________________________
1.uzdevums. Atzīmējiet, kuri no šiem apgalvojumiem ir patiesi, kuri nepatiesi! 8p. Nr. Apgalvojums +/- 1. Funkcionālisms ir modernās arhitektūras un lietišķās mākslas virziens. + 2. Simbolisms pauž pozitīvu attieksmi pret pozitīvismu un materiālismu, noliedz intuīcijas nozīmi. - 3. Rīgā ir vairāk nekā 800 jūgendstila ēkas. + 4. Pirmā jauno laiku olimpiāde tika sarīkota Parīzē 1896.g. + 5. Jūgendstils ir ornamentāls stils, kam pamatā liektas līnijas, asimetriska kompozīcija, neregulāri līniju ritmi. + 6. Tiekšanās pēc individualitātes ir novedusi pie pretējā – pie individualitātes graušanas. + 7. Art Deco raksturo biežāk izcelta forma, krāsa un dizains, nevis rotājošs ornaments. Priekšroka tiek dota abstraktiem, stilizētiem, nevis naturālistiskiem motīviem. + 8 Funkcionālisms bija absolūti svešs modernajai arhitektūrai. -
Turpinājums failā. | | |
| | ![M.K](/profiles/upic_74084.jpg)
![M.K](/images/sch_level_sml_5.gif) M.K | failā | |
| № 68127, Kultūras vēsture, 12 klase 3 uzdevums un 4 uzdevums Paldies par palidzibu | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | Pārbaudes darbs kultūras vēsturē. „20.gadsimta mākslas devums pasaules kultūrā”
_________________________ 3.uzdevums. Aizpildiet tabulu! 8p. Ekspresionisms Fovisms Kompozīcijas īpatnības Abstraktas kompozīcijas klasiskā modernisma izpausmes, mērenākiem jauninājumiem apliecinoties modernizētās reālisma un neoklasicisma variācijās. Kolorīts Skičveidīgs triepiens, gaišs kolorīts, melna kontūra, ornamentāls fons vienkāršotas formas, spilgtas krāsas, biezi un plati krāsu triepieni, lieli tīras krāsas laukumi, biezas līnijas, ģeometriski neprecīzas līnijas Tematika, sižeti Izkropļotas figūras Dramaturģijas tematika, valoda un skatuviskais risinājums mēdz būt pārspīlēts, grotesks Filmu tematikā – ārprāts, nodevība, pārdabiskais u.c. Ikdienišķu darbu tematika Novatorisms Plastiskās saceres brīvība un atraistītība klasiskā modernisma izpausmes, mērenākiem jauninājumiem apliecinoties modernizētās reālisma un neoklasicisma variācijās
Turpinājums failā. | |
| № 68284, Kultūras vēsture, 12 klase Palidziet ludzu !!! Paldies ! | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | MĀCĪBU PRIEKŠMETS Latvijas un pasaules vēsture 10. T klase TĒMA Pasaule un Eiropa 20 .gs. sākuma MĒRĶIS Pārbaudīt apgūtās zināšanas tēmā, spējas analizēt vēstures avotus un informāciju.
1. Raksturojiet Pirmā pasaules kara cēloņus, kas bija kopīgi visām karojošajām valstīm. ( 3p) Cēloņi: Atentāts Sarajevā pret Austroungārijas troņmantnieku Franci Ferdinandu Vācijas vaina – centieni vairot varenību uz citu valstu rēķina Austroungārijas vaina – vēlme palielināt ietekmi Balkānos Visu lielvalstu straujā militarizācija Pārmērīgs patriotisms, ko izraisīja propaganda, izglītības sistēma Austroungārija (Turcija, Vācija, Bulgārija) pret Serbiju (Krievija, Francija, Lielbritānija, Melnkalne)
Turpinājums failā. | |
| № 68319, Kultūras vēsture, 12 klase помогите пожалуйста выполнить задания.зарание огромное спасибо | | |
| | ![paliidziiba01](/profiles/defined_pic_1.gif)
![paliidziiba01](/images/sch_level_sml_5.gif) paliidziiba01 | māksla. Zinātne. Tehnoloģijas | |
| | № 68336, Kultūras vēsture, 12 klase zzz | | |
| | ![ShamanCat](/profiles/upic_62305.jpg)
![ShamanCat](/images/sch_level_sml_2.gif) ShamanCat | 5.KONTROLDARBS VĒSTURĒ 12. KLASEI ,,LATVIJA UN PASAULE NO 1. LĪDZ 2. PASAULES KARAM”. 1.variants. 1.Tests 1.Latviju de jure pirmā atzina a)Padomju Krievija, b)Anglija, c)ASV, d)neviena no minētajām. 2.Kuģis, uz kura slēpās Ulmaņa valdība, saucās a),,Aurora”, b),,Titāniks”, c),,Steuben”, d),,Saratov.” 3.Kurš no nosauktajiem nebija Pirmā pasaules kara varonis?
Turpinājums failā. | |
|
|