Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 60632, Latviešu literatūra, 12 klase
Pielikuma uzdevums.
Paldies jau iepriekš! )))))))
Apskaties uzdevumu
<1/2>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
Eksistenciālisms
Izlasiet tekstu! Izpildiet uzdevumus!
Guntis Zariņš. LOGS
Pirmais, ko viņš ieraudzīja, bija logs. Neliels gabals debess un viens izplūkāts mākonis. Saule bija sastingusi loga režģos. Logs! Kad viņš pirmo reizi bija ieraudzījis logu? Vai pareizāk – kad viņš varēja atcerēties logu?
Liels ceriņu krūms. Pilns ziedu. Smaržoja. Tikko bija lijis, uz loga riņķoja liela melna muša. Sīca. Pagalmā iebrauca automašīna. Viņš bija skrējis uz mežu. Kopā ar tēvu. Cik vasaru viņam bija bijis? Trīspadsmit? Laikam. Tēvs bija palicis uz lauka. Un tad?

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/3>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 60704, Latviešu literatūra, 12 klase
lūdzu izpalidziet!! steidzami!
Apskaties uzdevumu
<1/2>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā. :)
Apskaties risinājumu
<1/2>

Angelly
Angelly
Angelly
Veikmsi! :)
Apskaties risinājumu
<1/2>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
PĀRBAUDES DARBS 12.KLASEI

1. Pabeidz teikumus! (2 p.)
1.1.Miniatūra ir īsa apjoma prozas darbs (stāstiņš, ludziņa, apraksts).
1.2.Visinteresantākā no klasē lasītajām man šķita (autors) Mirdzas Ķempes miniatūra (nosaukums) „Billīte”, kurā tiek stāstīts par M. Ķempes vecmāti Billīti Skutuli un M. Ķempes kopā pavadīto laiku.

2. Izlasi tekstu un atbildi uz jautājumiem!
Modinātājs
Man patīk, ka rītos mans modinātājpulkstenis zvana: klusināti pieklājīgi un reizē uzstājīgi, it kā gribētu sacīt: „Mostieties, augstība! Diži darbi jūs gaida!”

Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 61151, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu palīdziet.
Apskaties uzdevumu
<1/1>

maza duda 2013
maza duda 2013
maza duda 2013
darbs ir novērtēts uz 10 :)

Praktiskais darbs literatūrā ( 1.temats)

1. uzdevums . Izlasiet tekstus ( A.Šveicers ,,Kultūras pagrimums un tā atjaunošana” un N. Berdjajevs ,, Mūsdienu pasaules garīgais stāvoklis”, un Ž. Bodrijans ,,Pēc orģijas”) !

2. uzdevums . Pēc tekstu izlasīšanas salīdziniet , kas raksturīgs kultūras situācijai 20.gadsimtā?
Izšķirošais kultūras norieta cēlonis ir tas, ka doma netiek galā ar savu uzdevumu, taču līdzās vēl darbojas vesela apstākļu virkne, kas mūsdienās kavē kultūras tapšanu. Šie apstākļi pastāv kā garīgajā, tā saimnieciskajā jomā un sakņojas galvenokārt mijiedarbē starp saimniecisko un garīgo, kas veidojas aizvien nelabvēlīgāk.

3. uzdevums. Izveidojiet dubulto dienasgrāmatu !


Citāts vai atziņa no teksts Jūsu viedoklis

1. Materiālā un garīgā brīvība ir iekšēji saistītas. Kultūra paredz brīvus cilvēkus, jo tikai viņi spēj domāt par to un to īstenot. Taču mūsdienu cilvēks ir ierobežots kā savā brīvībā, tā arī spējā domāt.
2. Mūsdienu cilvēku ikdienišķā pārslogotība ar darbu visos sabiedrības slāņos rada garīgās sākotnes nīkuļošanu.





3.Normālās attiecības starp cilvēkiem mums kļuvušas apgrūtinošas. Mūsu dzīves veidam raksturīgā steiga, pārintesificētā saskarsme, kopdarbs un kopdzīve ar daudziem savā telpā rada to ka, mēs nepārtraukti un visdažādākajā veidā izturamies cits pret citu kā svešinieki.



4.Mūsu laiks ir gāzis daudzus vecos elkus, bet ir radīti daudzi jauni. Cilvēks ir tā iekārtots, ka viņš var dzīvot vai nu ar ticību Dievam, vai ar ticību ideāliem un elkiem.
5.Tehnika sniedz cilvēkam briesmīgu, nebijušu spēku, spēku, ar kuru var iznīcināt cilvēci. Iepriekšējie cilvēka rokās esošie ieroči šķita rotaļlietas un tos vēl varēja uzskatīt par neitrālie. Bet, kad cilvēka rokās ir tāds briesmīgs spēks, cilvēces liktenis ir atkarīgs no cilvēka garīgā stāvokļa. Jau kara iznīcinošā tehnika vien, kas draud gandrīz vai ar kosmisku katastrofu, nostāda tehnikas garīgo problēmu visā tās asumā. Tehnika ir ne tikai cilvēka vara pār dabu, bet arī cilvēka vara pār cilvēku, vara pār cilvēku dzīvībām..
6.Tehniskais un ekonomiskais process mūsdienu civilizācijā pārvērš personību par savu rīku, prasa no tās nepārtrauktu aktivitāti, ikviena dzīves mirkļa izmantošanu rīcībai. Mūsdienu civilizācija noliedz apceri un daudz pilnīgi to izspiest no dzīves, padarīt neiespējamu. Tas nozīmēs, ka cilvēks pārstāj skaitīt lūgsnas, ka viņam vairs nebūs nekādu attiecību ar Dievu, ka viņš vairs neredzēs skaisto un pārstās nesavtīgi izzināt patiesību. Personība veidojas ne tikai attiecībā pret laiku, bet arī attiecībā pret mūžību un Dievu, jebkurš mirklis ir līdzeklis nākošajam mirklim, tam jāpaiet pēc iespējas ātrāk un jādod vieta nākošajam.
1. Materiālie sasniegumi, protams, padara cilvēci vispār neatkarīgu no dabas salīdzinājumā ar agrāko stāvokli. Taču vienlaikus tie arī samazina neatkarīgu būtņu skaitu.
2. Netieši tā cilvēkam uzmācas jau bērnībā. Viņa vecāki, nepielūdzamās darba dzīves saistīti, nevar viņam veltīt pienācīgu uzmanību. Līdz ar to viņa attīstībā neatgriezeniski iestājās kaut kas tāds, ko nav iespējams aizvietot. Vēlāk, kad viņš jau pats kļūst tiek pakļauts pārpūlei, viņā aizvien vairāk pastiprinās nepieciešamība pēc ārējā, izklaidēm.
3.Mūsu nodarbes ierobežojums ir tik vispārīgs un ikdienišķs, ka esam pie tā pieraduši un savas bezpersoniskās attiecības neuztveram kā kaut ko nedabisku. Mēs jau vairs neciešam no tā, ka ir tik daudzas situācijas pret cilvēkiem kā cilvēkiem un visbeidzot mēs degradējamies tiktāl, ka atsakamies no tīri cilvēciskām attiecībām arī tur kur tās iespējams un īsti vietā..
4. Būtībā cilvēks nevar būt konsekvents un galīgs ateists. Atkrītot no ticības Dievam, viņš krīt elku varā.

5.Tehnika radikāli maina cilvēka attieksmi pret telpu un laiku. Tā ir naidīga jebkuram organiskuma iemiesojumam. Tehniskās civilizācijas laikmetā cilvēks pārstāj dzīvot starp dzīvniekiem un augiem, viņš tiek ierauts jaunā, auksti metāliskā vidē, kurā jau vairs nav dzīvnieciskā siltuma, nav karstu asiņu.





6.Šāda veida ārkārtējs aktuālisms maina attieksmi pret laiku – norisinās laika paātrināšanās, ārprātīga steiga. Personība nevar noturēties šajā laika plūdumā, šajā ikviena mirkļa aktualizācijā, tā nevar pārdomāt, nevar izprast savu dzīves jēgu, jo jēga atklājas tikai attieksmē pret mūžību, laika plūdums pats par sevi ir bezjēdzīgs.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 61366, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu palīdziet.
Apskaties uzdevumu
<1/1>

lestataa
lestataa
lestataa
Henriks Ibsens „ Pērs Gints ”

Dramatiskā poēma „Pērs Gints” ir viens no izcilākajiem H. Ibsena sasniegumiem drāmā. Vielu „Pēram Gintam” devuši nostāsti par tautā plaši pazīstamo norvēģu atjauti un veiksminieku, kas dzīvojis 18. gadsimtā.
Lugas sākumā autors tēlo skarbo, raupjo zemnieku dzīvi, konsekventi atsacīdamies no norvēģu literatūrā iecienītās lauku sadzīves un raksturu apjūsmošanas.

Uzdevums. Aizpildiet tukšās vietas atbilstoši daiļdarba saturam!

Puiši ir kaušļi un dzērāji. Pēram Gintam simpātiskā meitene Ingrīda (1) prec bagātu, bet pamuļķu vīru. Ingrīdas.(2) kāzās Pērs spilgti izceļas apkārtējo jauniešu vidū ar stāstu stāstīšanu(3). Taču visi viņu uzskata par tukšu lielībnieku, grib piedzirdīt, pat piekaut. Vienīgi Solveiga(4), kas ieradusies no cita ciema, saskata Pērā poētisko un skaisto, taču arī viņu biedē puiša reibums. Sarūgtinātais un iereibušais Pērs nozog līgavainim līgavu(5) un kopā ar to aizbēg kalnos(6).


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/2>
№ 61506, Latviešu literatūra, 12 klase
Help!
Apskaties uzdevumu
<1/2>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā! :)
Apskaties risinājumu
<1/3>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
lūdzu, pie rakstu darba uzrakstīju, ka esmu pret fizikas un ķīmijas obligātā eksāmena ieviešanu

Ja nav grūti, nospied paldies :)
Apskaties risinājumu
<1/3>
№ 61511, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu palīdziet.
Apskaties uzdevumu
<1/3>

wineta-s
wineta-s
wineta-s
„ Trimdas literatūra ”

1. uzdevums. Atbildi uz testa jautājumiem! ( 11 punkti )
• Ar jēdzienu „trimdas literatūra ” latviešu rakstniecība pirmoreiz saskaras
a) pēc 1905. gada revolūcijas, kad bēgļu gaitās dodas daudzi kultūras darbinieki,
b) Pirmā pasaules kara laikā,( 1940 un 1944.g)
c) 19. gs. vidū, kad veidojas jaunlatviešu kustība.
• Tradicionāli tomēr ar jēdzienu „trimdas literatūra” saprot rakstnieku paaudzi, kas
a) politisku iemeslu dēļ pēc Otrā pasaules kara spiesta dzīvot Rietumeiropā, ASV un Austrālijā;
b) represēta Staļina laika represijās;
c) aizbraukusi no Latvijas labākas dzīves meklējumos 20. gs. 90. gados.
• Trimdas rakstnieku galvenais uzdevums bija
a) saglabāt latviešu kultūru un valodu svešatnē;
b) uzstāties ar dažādiem politiskiem lozungiem;
c) gūt panākumus literatūrā, rakstot angļu un vācu valodā.
• Trimdas rakstnieku darbi latviešu valodā
a) iespiesti Latvijā pagrīdes apstākļos;
b) izdoti daudzās pasaules valstīs.
c) ārzemēs vispār nav publicēti garumzīmju dēļ.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/3>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā.
Apskaties risinājumu
<1/3>
№ 61513, Latviešu literatūra, 12 klase
Lūdzu palīdziet.
Apskaties uzdevumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
lūdzu :) ir arī pašdomāts dzejolītis ekspresionisma stilā.

A.Čaks. Modernisms literatūrā.

1.uzdevums. Atklājiet A.Čaka dzejas pasauli! ( 7p.)
Čakam dzeja ir urbāniska – viņš ir pilsētas zēns. Viņa dzejā var just izteiktu mīlestību pret Rīgu. Čaks ir aprakstījis pilnīgi visu, kas vien Rīgā ir bijis ieraugāms – gan trūcīgos iedzīvotājus, gan ielas meitas, pilsētas nakts dzīvi, ielas un daudz ko citu.
Savā dzejā Čaks ir kā pašpuika, lai gan dzīvē bija pretēji vērsta personība. Kur dzejā viņš vija kauslis, tur dzīvē – mierīgs un izvairījās no nepatikšanām. Kur dzejā viņš bija bravūrīgs, tur dzīvē – kluss un mierīgs.

2.uzdevums. Pierādiet ,,A.Čaka dzeja ir/nav aktuāla 21.gadsimtā”!Kāpēc ( viedokli pamatojiet ar piemēriem no teksta)? (10p.)
A. Čaka dzeja 21.gadsimtā ir aktuāla, jo:
• Tā palīdz mums atcerēties mūsu kopīgo pagātni („Mūžības skartie”):


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/3>
№ 61631, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzrakstit viedokli manas dzives pieturzimes?

wineta-s
wineta-s
wineta-s
№ 61631, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzrakstit viedokli manas dzives pieturzimes?
Ar to brīdī, kad mēs katrs ieraugam šo pasauli, mēs esam piedzimuši – mēs eksistējam un dzīvojam. Mēs katrs esam personība ar savu temperamentu un raksturu, savu dzīvi izveidojam tādu , kādu mēs to vēlamies. Protams , tas , kādu mēs savu dzīvi vēlamies ir pats labākais variants, parasti mūsu dzīve ir tāda kāda viņa ir un mēs esam motivēti to padarīt labāku.
Mums katram ir savas dzīves grāmata , kuru mēs paši sarakstām. Grāmatas pieturzīmes ir mūsu sajūtas, kuras mainās, atsevišķās situācijās. Atdurties pie pieturzīmēm mēs varam tad , kad sākam jaunu dzīvi, vai vienkārši domājam ko citu....


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
lūdzu. Manas dzīves pieturzīmes.

Ja nav grūti, nospied paldies :)
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 61928, Latviešu literatūra, 12 klase
Uzrakstiet pārspriedumu ( 250-300 vārdi) ,,Man tuvākās lappuses ...... daiļradē”( izvēlieties kādu noveļu autoru-A.Upīts, J.Ezeriņš, Ē.Ādamsons ..)

wineta-s
wineta-s
wineta-s
Mans tuvākās lappuses A.Upīša daiļradē...

Manas tuvākās lappuses A.Upīša daiļradē
Andrejs Upīts bija latviešu rakstnieks, kritiķis un literatūrzinātnieks. Dzimis Skrīveros rentnieka ģimenē. Mācījies Skrīveru pagastskolā, pēc tam izglītojies pašmācības ceļā, galvenokārt apgūstot valodas - vācu, krievu, angļu, franču un itāļu. Strādājis par skolotāju, tulkotāju, bijis aktīvs komunistu režīma aizstāvis un sabiedriskais darbinieks.
Andrejs Upīts dzimis 1877. gada 4. decembrī Skrīveru Kalniņos rentnieka ģimenē. Šajā apvidū paiet viņa bērnība. Te mērots ceļš uz Skrīveru pagastskolu, kur pabeigtas sešas klases, pēc tam izglītošanās notikusi pašmācības ceļā, galvenokārt apgūstot valodas – vācu, krievu, angļu, franču un itāļu.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 62102, Latviešu literatūra, 12 klase
Ieskaites darbs par I.Ziedoni 12.klasei.
Apskaties uzdevumu
<1/3>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
Ieskaites darbs par I.Ziedoni 12.klasei. ( 54 punkti)

1.uzdevums. Veidojiet I.Ziedoņa vērtību piramīdu, izmantojot biogrāfijas faktus, dzejnieka personības iezīmes un daiļradi. Pamatojiet vērtību izvēli! ( 15 punkti)

1.vērtība izcilība
2.vērtība degsme
3.vērtība sūtība
4.vērtība stāja
5.vērtība veiksme
6.vērtība savpatība

Pamatojums!

Izcilība – ikviens ar kaut ko izceļas, vienalga, vai tu esi mazs puteklītis, vai cilvēks liels.
Degsme – lai vai kas arī dzīvē notiktu, nedrīkst pazaudēt degsmi dzīvot. Nedrīkst domāt par galu, ir jādomā tikai par visa sākumu.
Sūtība – ikvienam ir vismaz jānojauš, kāda ir viņa sūtība uz zemes. Pat visniecīgākajai lietai ir sava sūtība.
Stāja – ir jābūt par sevi pārliecinātam un drošam, tādam, lai nebūtu jālavās un jābaidās no kāda. Ja būsi par sevi pārliecināts, tad arī „tava stāja būs stalta”.
Veiksme – ikkatram šūpulī ir ielikts savs veiksmes stāsts, bet jautājums ir tāds, vai mēs to protam sataustīt un izmantot.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/3>
|< << 8/30 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV