| Архив решений | № 71777, Литература, 12 класс Iepazīties ar O.Vācieša dzeju, izvēlēties kādu no O.Vācieša dzejoļiem.Uzrakstīt šo dzejoli un pamato savu izvēli, uzrakstīt savas pārdomas par šo dzejoli. PALDIES! | | |
| |
paliidziiba01 | Litertūra - O. Vācietis "Tu esi Latvija" | | |
| |
bronzor | Analīze pielikumā. | |
| | № 72227, Литература, 12 класс Pietiks ar sekmīgu atzīmi, lūdzu steidzami, liels paldies! | | |
| |
aal | 1.daļa 1. Pastāsti par vienu mūsdienu latviešu dzejnieku, nosaucot viņa dzejoļu krājumus, dzejas motīvus un tēmas.(3 p) Māra Zālīte dzimusi 1952. gada 18. februārī un ir viena no latviešu dzejniecēm galvenokārt, bet ir arī dramaturģe un sabiedriska darbiniece. Māras Zālītes dzeja pirmoreiz tika publicēta 1971. gada Tukuma rajona avīzē. Viņas darbi it tulkoti daudzās pasaules valodās. Pirmā M. Zālītes nozīmīgā publikācija ir dzejolis „Balādīte” žurnāla „Karogs” 1972. gada pirmajā numurā. Tai seko dzejoļu krājumi „Vakar zaļajā zālē” (1977) kurā Zālīte atklāj sava „es” meklējumus, liriskās varones sastapšanās ar dabu, tiek izmantots daudz metaforu un salīdzinājumu un „Rīt varbūt” (1979) kurā parādās daudz vairāk smeldzes un dzīves pieredzē gūtu kritiku vērojumu, dzejniece atklāj savu iekšējo pasauli un tās reakciju pret apkārtējiem notikumiem, cilvēki tiek raksturoti kā mantkārīgi un naudas kāri, slēpdami savu iekšējo pasauli, vienmēr no kaut kā baidīdamies un nevarēdami būt dabiski, liriskā varone nemitīgi meklē izeju, varētu raksturot kā dvēseles izmisuma kliedzienu, kad satiekas izsapņota un reālā pasaule. Šajos abos darbos izteikti ir 70. gadu jaunatnes koptēls ar tam raksturīgo personības veidošanos un dzīves jēgas meklējumiem.
Продолжение в файле. | |
| № 72992, Литература, 12 класс Var, lūdzu, kāds steidzami atsūtīt? :)) Būšu ļoti pateicīga •Kultūra - manas personības veidotāja •Laikā un pāri laikam esošais literatūrā •”Bāka nav bāka, ja deg pati sev”(L.Brīdaka) | | |
| |
KEICHA25 | Kultūra ir domu un jūtu, tātad - dvēseles auglis. Ikvienam piedzimstot, tiek iemantots kāds kultūras veids. Tas tiek izdarīts nepazināti, mēs paši to nevaram izvēlēties līdz noteiktai robežai. Piemēram, mēs nevaram izvēlēties – piedzimsim latvietis vai anglis, japānis vai korejietis, kas automātiski jau mūs klasificē pie noteiktas kultūras. Bet, mēs varam izvēlēties, kā dzīvosim tālāk – pie kultūras pieder arī mūsu runa, ikdienas ieražas un daudz kas cits. Kultūra sevī ietver vairākas lietas, kā, piemēram, zinātni, mākslu, morālās vērtības. | |
| № 72993, Литература, 12 класс Var, lūdzu, kāds steidzami atsūtīt argumentācijas eseju? :)) Būšu ļoti pateicīga •Kultūra - manas personības veidotāja •Laikā un pāri laikam esošais literatūrā •”Bāka nav bāka, ja deg pati sev”(L.Brīdaka) | | |
| |
KEICHA25 | Kultūra ir domu un jūtu, tātad - dvēseles auglis. Ikvienam piedzimstot, tiek iemantots kāds kultūras veids. Tas tiek izdarīts nepazināti, mēs paši to nevaram izvēlēties līdz noteiktai robežai. Piemēram, mēs nevaram izvēlēties – piedzimsim latvietis vai anglis, japānis vai korejietis, kas automātiski jau mūs klasificē pie noteiktas kultūras. Bet, mēs varam izvēlēties, kā dzīvosim tālāk – pie kultūras pieder arī mūsu runa, ikdienas ieražas un daudz kas cits. Kultūra sevī ietver vairākas lietas, kā, piemēram, zinātni, mākslu, morālās vērtības. | |
| № 73733, Литература, 12 класс lūdzu izpalīdziet | | |
| |
KEICHA25 | Cer, ka palīdzēju kaut cik 1.arhitekts 3.savstarpēja uzticība 5.Valdis 6.moskvičs 412 7.motorlaivā 9.taksometra šoferis 12.bailes,skaudība 13.bailes spēlēja traģisku lomu 14.speku 15.partiekot no tā, ko caur režģiem var aizsniegt 17.13 sērkociņi, ēdienu pagatavošanai un siltumam 18.balodis 19.tas 22.uzvaret 24.masinas zaudējums 26.podagra 27.Edmunds
| | |
| |
M.K | :) | |
| | № 74405, Литература, 12 класс Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu.
Ko mūsdienu jaunieši var gūt no šī darba? Uzrakstiet savas pārdomas un vērtējumu ! (Apjoms 100 – 150 vārdu )
| | |
| |
M.K | Mūsdienu jaunieši no šī darba var gūt izpratni par to, kas ir īsts un smags lauku darbs, kā arī to, ka tradīcijas ir svarīga vērtība un tās vajag vienmēr nostiprināt. Liela daļa mūsdienu jauniešu nemaz nezina, kāda ir zemnieku dzīve, kas ir smags darbs, jo lielākoties visu saņem jau gatavu savās rokās, bet ‘’Straumēnu’’ sētā visu nācās izcīnīt pašu rokām. Viņi bija dabas cilvēki, kas palīdzēja labāk vadīties lauku dzīvē, vērojot katru dabas parādību. Arī mūsdienu jauniešiem būtu jābūt tuvākiem ar dabu, jāiemācās to saudzēt , izkopt un tikai tad baudīt tās sniegtos augļus, jo katra lieta ir jānopelna pirms to iegūst.
Продолжение в файле. | |
| № 74407, Литература, 12 класс Izlasiet pēc izvēles - Jāņa Jaunsudrabiņa vai Edvarda Virzas daiļdarbu.
ATBILDIET UZ JAUTĀJUMIEM ( tikai par vienu no izlasītajiem daiļdarbiem). Izmantojiet faktus/piemērus no daiļdarba.
Visās atbildēs svarīgi ievērot pareizrakstību!
Raksturojiet daiļdarba kompozīciju!
| | |
| |
M.K | Darbs sadalīts atbilstoši gadalaika maiņai. Pirmā nodaļa iepazīstina lasītāju ar Zemgales lauku sētu. Šim ievadam seko nodaļas: “Pavasaris”, “Vasara”, “Rudens” un “Ziema”. Katrā nodaļā aplūkoti atbilstoši zemnieku sētas darbi un sētai piederīgo ļaužu dzīves ritējums – svētki, dzīves godi. Tam raksturīgs mītiskais laiks un tipizēti, simbolizēti tēli. | |
| № 74425, Литература, 12 класс Viedoklis-,,Vai kultūra veido manu personību?'' Ap 250 vārdu. | | |
| |
M.K | :) | | |
| |
56151md | Vai kultūra veido manu personību?
Mūsu kultūra lielā mērā veicina mūsu uzskatu un vērtību attīstību. Kultūras ietekmē mēs maināmies: mainās mūsu gaume un intereses. Noteikti varu teikt, ka kultūra ir manas personības veidotāja, jo tikai pateicoties kultūras vērtībām es jūtu, ka piederu Latvijai, un man, kā savas valsts patriotam, tas ir ļoti svarīgi.
Продолжение в файле. | |
| № 74445, Литература, 12 класс Kas ir „ Elles ķēķis ”? Kāda ir tā literatūras koncepcija? Nosauciet vismaz 3 šī grupējuma pārstāvjus!
Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.”Apliecini vai noliedz šo apgalvojumu, izsakot savu viedokli un pamatojot to ar argumentiem! | | |
| |
56151md | Kas ir „ Elles ķēķis ”? Kāda ir tā literatūras koncepcija? Nosauciet vismaz 3 šī grupējuma pārstāvjus!
Trimdas literatūras lasīšana ir bezjēdzīga laika tērēšana.”Apliecini vai noliedz šo apgalvojumu, izsakot savu viedokli un pamatojot to ar argumentiem!
Elles ķēķis- bija neformāla modernistiski noskaņotu latviešu rakstnieku grupa 20. gs. 50.-60. gados Ņujorkā. Tā bija Latviešu rakstnieku un mākslinieku grupa, brālība, draugu kopa, kompānija-spilgta, spēcīga, novatoriska. Savu nosaukumu šī grupa ieguva no necila Ņujorkas rajona (Hell's kitchen).
Продолжение в файле. | | |
| |
M.K | :) | |
| | № 74502, Литература, 12 класс "Meistars un Margarita" Man vajag uzrakstit viedokli 70-90 vārdi | | |
| |
56151md | "Meistars un Margarita" | | |
| |
M.K | Romānā satīriskā un alegoriskā formā atspoguļotas dažādas laikmetam raksturīgas parādības PSRS - sociālās problēmas, Staļina režīms, tā īstenotās represijas un to sekas. Pārsvarā ironiski atspoguļotas dažādu laikmetu problēmas. Vienlaikus šis darbs ir pretrunu raisošs, jo vēstījumā ir diezgan piesātināta un apslēpta doma, kuru katrs lasītājs saskata citādi. Cits uzskata, ka cilvēkam, kurš sevi uzskata par kristieti vajadzētu izvairīties no šī darba lasītāja, jo saturs ir diezgan ass. Manuprāt, darbs drīzāk ir vairāk izglītojošs, patiesību vēstošs , kuru reizēm cilvēki nevēlas saredzēt. | | |
| |
ev.genijaa | Bulgakova romāns „Meistars un Margarita” aizrauj lasītāju ar apbrīnojamo izdomu un fantāziju, izcilo humoru, ironiju un satīru. Interesants ir arī rakstnieka stāstīšanas stils un savdabīgais tonis. Darbs ir sižetiski bagāts, pilns ar dažādām filozofiskām diskusijām, daudzveidīgiem kolorītiem personāžiem, neparastiem un neticamiem notikumiem, tajā nepārtraukti mijas realitāte ar mistisko, patiesība ar meliem, humors ar skumjām. Romāns liek domāt par cilvēka gļēvulību, vienaldzību, alkatību un citiem netikumiem, kuru dēļ sākas dažādas nepatikšanas un sarežģījumi. Bulgakova romāns „Meistars un Margarita” ir ļoti daudzšķautņains un sižetiski b | |
|
|