![Atbilžu arhīvs](/images/wnd_title_pic_3.gif) | Atbilžu arhīvs | № 54604, Bioloģija, 10 klase Ceru,ka jums veiksies... ieprieksh miljs paldies jums.. :) | | |
| | ![linux](/profiles/upic_13431.jpg)
![linux](/images/sch_level_sml_0.gif) linux | Lielums-augumā nedaudz mazāks par vāveri. Izskats - Galva neliela, acis lielas, tumšas un uz āru izspiedušās.
Turpinājums failā. | |
| | № 54836, Bioloģija, 10 klase palīdziet izpildīt....uzdevums pielikumā. | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | failā lai veicas! vienam uzdevumam nebija shēmas!
Homologi orgāni augu un dzīvnieku orgāni, kam ir vienāda izcelsme un pamatvilcienos vienāda uzbūve, kaut arī tie ir dažādi pēc izskata Analogi orgāni Orgāni, kuri veic līdzīgas funkcijas, bet to izcelsme ir atšķirīga, ir analogie orgāni
Turpinājums failā. | | |
| | ![WaterSpiro](/profiles/upic_8570.jpg)
![WaterSpiro](/images/sch_level_sml_2.gif) WaterSpiro | 2.uzd. 1. Analogi orgāni 2. Rudiments 3. Homologi orgāni 4. Atavisms 5. Analogi orgāni 6. Atavisms
Turpinājums failā. | | |
| | ![nella](/profiles/upic_19458.jpg)
![nella](/images/sch_level_sml_0.gif) nella | Atavisms ir parādība, kad indivīdam attīstās pazīmes, kas piemitušas viņa tālam sencim. Dažādus atavisma veidus zinātnieki skaidro kā ģenētiski recesīvas pazīmes vai arī kā dominantas pazīmes ar nepietiekamu spēju attīstīties. Rudiments ir veidojums, kas evolūcijas procesā zaudējis savu sākotnējo nozīmi. Tie ir praktiski ikvienam indivīdam, tai skaitā cilvēka ķermenī ir vairāk nekā 90 rudimentu.
Turpinājums failā. | |
| № 54838, Bioloģija, 10 klase help! uzdevums pielikumā....paldies jau iepriekš. | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | sorry bet 5. un 6. nevar izpildīt jo nav bildes.
2. variants Darba izpildei izmanto attēlu B_10_UP_03_VM2; B_10_UP_03_VM3 1. uzdevums (3 punkti) Apvelc ar aplīti burtus, ar kuriem apzīmēti patiesie apgalvojumi par dzīvības izcelšanos un evolūciju! A. Kreacionisma teorija uzskata, ka dzīvība uz Zemes ir atnesta no citām planētām. B. Par primitīvākajiem sauszemes mugurkaulniekiem uzskata senos abiniekus. C. Pirmie dzīvie organismi radās uz sauszemes. D. Meteorītos ir konstatētas aminoskābes un citas organiskās vielas. E. Čarlzs Darvins uzskatīja, ka vēsturiskajā attīstībā ir izdzīvojušas videi pielāgotākās sugas, bet mazāk pielāgotās ir izmirušas.
Turpinājums failā. | | |
| | ![WaterSpiro](/profiles/upic_8570.jpg)
![WaterSpiro](/images/sch_level_sml_2.gif) WaterSpiro | 2. variants Darba izpildei izmanto attēlu B_10_UP_03_VM2; B_10_UP_03_VM3 1. uzdevums (3 punkti) Apvelc ar aplīti burtus, ar kuriem apzīmēti patiesie apgalvojumi par dzīvības izcelšanos un evolūciju! A. Kreacionisma teorija uzskata, ka dzīvība uz Zemes ir atnesta no citām planētām. B. Par primitīvākajiem sauszemes mugurkaulniekiem uzskata senos abiniekus. C. Pirmie dzīvie organismi radās uz sauszemes. D. Meteorītos ir konstatētas aminoskābes un citas organiskās vielas. E. Čarlzs Darvins uzskatīja, ka vēsturiskajā attīstībā ir izdzīvojušas videi pielāgotākās sugas, bet mazāk pielāgotās ir izmirušas.
Turpinājums failā. | |
| № 54845, Bioloģija, 12 klase Lūdzu, atzīmējiet, kurš no apgalvojumiem ir patiess un kurš nav. 1.Paparžu sporu vaidošanās notiek uz paparžu lapām. 2.Sporai dīgstot, izaug paparžu pirmdīglis - protallijs. 3.Protallijs ir paparžu bezdzimumpaaudze - sporofīts. 4.Olšūnas un spermatozoīdi veidojas uz protallija. 5.Papardēm olšūnas un spermatozoīdi veidojas uz viena gametofīta. 6.Pēc apaugļošanās no zigotas veidojas jauns sporofīts. 7.Paparžu attīstības ciklā dominē (pati paparde ir) sporofīts.
| | |
| | ![Lidija](/profiles/defined_pic_2.gif)
![Lidija](/images/sch_level_sml_0.gif) Lidija | Ne,Ja,ja.ne,ne,,ja,ja | | |
| | ![WaterSpiro](/profiles/upic_8570.jpg)
![WaterSpiro](/images/sch_level_sml_2.gif) WaterSpiro | 1. Jā 2. Nē 3. Nē 4. Jā 5. Nē 6. Jā 7. Jā
Veiksmi! | |
| № 54846, Bioloģija, 12 klase Lūdzu, atzīmējiet, kurš no apgalvojumiem ir patiess un kurš nav. 1.Lāčšūnām sievišķās dzimumšūnas veidojas uz viena, bet vīrišķās - uz cita auga. 2.Sūnu dzimumšūnu veidošanās notiek sporu vācelītē. 3.Lai notiktu dzimumšūnu saplūšana ir nepieciešams ūdens. 4.Sporai dīgstot, izaug jauns sporofīts. 5.Uz gametofīta no zigotas izaug sporofīts. 6.Uz pirmdīgļa (protonēmas) veidojas pumpuri, no kuriem veidojas jaunas sūnas. 7.Sūnu attīstības ciklā dominē (pati sūna ir) sporofīts. | | |
| | ![forsais](/profiles/defined_pic_4.gif)
![forsais](/images/sch_level_sml_0.gif) forsais | 2.Sūnu dzimumšūnu veidošanās notiek sporu vācelītē. 3.Lai notiktu dzimumšūnu saplūšana ir nepieciešams ūdens. 4.Sporai dīgstot, izaug jauns sporofīts. 6.Uz pirmdīgļa (protonēmas) veidojas pumpuri, no kuriem veidojas jaunas sūnas. varētu būt kaut kā tā 7.Sūnu attīstības ciklā dominē (pati sūna ir) sporofīts. | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | 1. nepareizs 2.pareizi 3.nepareizi 4.nepareizi 5.pareizi 6.pareizi 7.nepareizi
lai veicas gaidu paldies! | | |
| | ![WaterSpiro](/profiles/upic_8570.jpg)
![WaterSpiro](/images/sch_level_sml_2.gif) WaterSpiro | 1. Jā 2. Nē 3. Jā 4. Nē 5. Jā 6. Jā 7. Jā
Veiksmi! :) | |
| | № 54862, Bioloģija, 10 klase help.... | | |
| | ![WaterSpiro](/profiles/upic_8570.jpg)
![WaterSpiro](/images/sch_level_sml_2.gif) WaterSpiro | a) Cilvēka anatomiskā uzbūve evolūcijas gaitā. b) Tas ļauj cilvēkam iet taisnā gaitā ar taisnu, nevis saliektu muguru. c) Evolūcijas gaitā cilvēka smadzeņu apjoms palielinājās. Cilvēka pirksti kļuva garāki, tādējādi nodrošinot precīzijtvērienu. Kājas pirksti kļuva īsāki, ļaujot stabilāk turēties uz 2 kājām. Pazuda ilkņi, nodrošinot labāku barības sakošļāšanu. Gūžas kauli kļuva platāki, ļaujot pārvietoties vieglāk un stabilāk.
Veiksmi! :) | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | 1. cilvēka skelets. 2. pateicoties tam cilvēks var staigāt uz 2. kājām. 3. cilvēkam ir iztaisnojies mugurkauls. pēdai īkšķis ir saīsinājis un nokļuvis tuvāk pārējiem pirkstiem. cilvēka plauksta ir kļuvusi parocīgāka. cilvēkam vairs nav tik izteikti ilkņi galvas kauss ir palielinājies. | |
| № 54863, Bioloģija, 10 klase 6. uzdevums (8 punkti) Izpēti zirga filoģenēzes shēmu (B_10_UP_03_VM3)! a) Cik sen izveidojies atzars, no kura attīstījušies mūsdienās dzīvojošie zirgi? b) Uzraksti divas pazīmes, ar kurām mūsdienās dzīvojošie zirgi atšķiras no viņu sākotnējiem priekštečiem! c) Uzraksti 3 apgalvojumus par zirgu evolūciju, izmantojot doto shēmu! d) Kā zirgu vēsturiskajā attīstībā izpaužas evolūcijas virziens – regress? | | |
| | ![forsais](/profiles/defined_pic_4.gif)
![forsais](/images/sch_level_sml_0.gif) forsais | A. pirms 60 miljoniem gadu B. 1, mūsdienās dzīvojošie zirgi ir augumā lielāki 2, tiem nav šķelti nagi C. 1 tam izveidojās 1 pirkst ar spēcīgu izturīgu nagu 2 tam palielinājās ķermeņa masa 3 tam pilnībā izveidojās apspalvojums uz astes, jo klajumā zirgam nevija kur paslēpties no odiem , knišļiem, bet ar tik spēcīgi apaugušu asti tam ir lielākas iespējas sevi pasargāt no sīkajiem kaitēkļiem D. Regress izpaužas tā ka atrofējas pārējie pirksti. tas notika tāpēc ka zirgi pārgāja dzīvot klajumos un ātri pārvietojās lielos attālumos | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | a) pirms 3 miljoniem gadu. b)tie ir lielāki kājas ir kļuvušas stiprākas. c)zilgi ir palikuši lielāki stiprāki dzerokļi tie vairs nav strīpaini. d)to skelets ir izmainijies astei vaids nav kauls
lai veicas gaidu paldies. | |
| № 54912, Bioloģija, 7 klase Faila Pirms pedejais | | |
| | ![Madaralv](/profiles/upic_39474.jpg)
![Madaralv](/images/sch_level_sml_0.gif) Madaralv | 3. uzd.
1) AlO 2) SiO 3) PbO 4) LiO 5) BeO 6) CaO 7) SnO 8) CuO 9) SrO 10) PO 11) MnO 12) BeO 13) BO 14) GaO 15) PbO 16) AgO | | |
| | ![Es](/profiles/upic_14705.jpg)
![Es](/images/sch_level_sml_3.gif) Es | 2.uzd. BaO MgO2 WO2 Mb2O3 TiO2 I2O Cr2O3 Cl2O5 WO2 SrO BeO B2O3 InO Tl2O3 Os2O7 Sb2O3 Mg2O7 CaO V2O5 3.uzd 1.Al2O3 2)Si 3)C 4)Li 5)Be 6)Ca 7)Sn 8)Cu 9)Sr 10)P 11)O 12)Be 13)B 14)Ga 15)Pb 16)Ag | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | darbs failaa! | |
| № 54914, Bioloģija, 7 klase Faila pedejais | | |
| | ![Madaralv](/profiles/upic_39474.jpg)
![Madaralv](/images/sch_level_sml_0.gif) Madaralv | Par vilcēniem rūpējas abi vecāki, jo mazie vilcēni nav tik attīstīti, vecākiem vajag pieskatīt un mācīt savus mazuļus, turpretī stirnu mazuļi ir attīstītāki viņiem nevajag tik lielu mācību un pieskatīšanu. Domāju, ka ir šādi! | | |
| | ![Matenes Dievs](/profiles/upic_36248.jpg)
![Matenes Dievs](/images/sch_level_sml_3.gif) Matenes Dievs | tas ir tāpēc, ka vilcēni ir mazāk aizsargāti, lai gan vilks ir plēsējs, tomēr stirnas mazuļi ir vairāk attīstītu, piedzimstot, tāpēc par viņiem rūpējas tikai māte. | | |
| | ![Es](/profiles/upic_14705.jpg)
![Es](/images/sch_level_sml_3.gif) Es | 1.uzd. Ja Ja Ja Ne Ja Ne
2.uzd. b)cilveki kaitina majdzivniekus cilveki iet seetaas, kuras ir majdzivnieku apsargatas bez atlaujas c)cilvekiem vajadzētu saprast, ka majdzīvnieki arī var iekost un tādēļ jāizturas atbilstoši arī pret mājdzīvniekiem. 3.uzd. par vilkiem rupejas abi vecāki tādēļ, jo to mazuļi nav spējīgi paši sevi apgādāt, kamēr māte sēž pie vilcēniem, tevs medī. turpretī stirnēni pietiekami paši spēj sev sagādāt partiku. | |
| | № 54996, Bioloģija, 11 klase a.) Izpētot baktērijas DNS,konstatēja,ka tās sastāvā ir 31% citozīnu saturošu nukleotīdu.Aprēķini pārējo 3 nukleotīdu masas daļu (%) b.)Kuru bioloģisku likumasakarību izmantoji aprēķinos?
2 uzd. a.) Dots mRNS molekulas fragments.Izmantojot mRNS kodu tabulu,uzraksti tam atbilstošo aminoskābju secību olbaltumvielas fragmentā! Uzraksti atbilstošos antikodonus tRNS molekulā! mRNS -- AUGUCA GACAAGUUUCGCCUUGUG olbaltumvielas fragments --- tRNS ----
b.)Kā sauc kodonu AUG? Kādu informāciju tas satur? | | |
| | ![Es](/profiles/upic_14705.jpg)
![Es](/images/sch_level_sml_3.gif) Es | a)ja citozins =31% tad (timins,adenins un guanins)3=x% 3*31/1=93% Butiba fakts ir tads, ka ktra no sim vielam var but lidz 31% daudzumaa. var izmantot to sakaribu, ka visas vielas ir sakartotas proporcionali viena otrai. 2.uzd. mRNS-AUGUCA GACAAGUUUCGCCUUGUG tRNS- UACAGU CUGUUCAAAGCGGAACAC PROTEIINS. AUG KODONS IR TAS, KURS IESAK VISAS mRNS KEDES. | | |
| | ![ka4iic](/profiles/defined_pic_2.gif)
![ka4iic](/images/sch_level_sml_0.gif) ka4iic | 2.uzd. olbaltumvielas fragments --- metionīns-serīns-asparagīnskābe-lizīns-fenilalanīns-arginīns-leicīns-valīns
b)AUG- metionīns. Ģenētiskajam kodam ir tikai viens sākuma, bet trīs beigu signāli. AUG ir sākuma signāls. | |
|
|